Depozitele de peste 100.000 de euro din bancile UE ar putea fi folosite la recapitalizare. Depozitele bancare de peste 100.000 de euro din Uniunea Europeana (UE), care nu sunt acoperite de garantii prevazute de lege - precum cele de pana la 100.000 de euro -, ar putea fi implicate pe viitor in recapitalizarea bancilor aflate in dificultate, conform unui proiect legislativ pregatit de Comisia Europeana. "In propunerea Comisiei, aflata in discutie, nu este exclus ca depozitele mai mari de 100.000 euro sa fie instrumente eligibile pentru proceduri de salvare (n.r. recapitalizare fara fonduri publice sau garantii guvernamentale)", a declarat ieri purtatorul de cuvant al Comisiei Europene, Chantal Hughes, adaugand ca "aceas-ta este o posibilitate". Chantal Hughes a subliniat: "Niciodata nu va fi posibil sa fie implicati in proceduri de salvare a bancilor cei cu depozite mai mici de 100.000 euro", scrieBursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Razboiul smartphone-urilor devine din tot mai inversunat. Apple si Samsung domina de cativa ani piata telefoanelor inteligente, insa concurenta devine din ce in ce mai acerba, iar jucatori precum Huawei, Sony, HTC sau LG incearca sa cucereasca utilizatorii oferind telefoane cu functii inedite Smartphone-ul este alegerea evidenta a oricarui utilizator in prezent. Telefoanele clasice au cazut in dizgratie si mai sunt cumparate doar de catre utilizatorii din tarile aflate in curs de dezvoltare. Anul trecut au fost vandute 1,75 miliarde de telefoane mobile, in scadere cu 1,7% fata de vanzarile din 2011, conform Gartner. In ceea ce priveste smartphone-urile, anul trecut au fost livrate 712,6 milioane la nivel global, conform datelor IDC, iar anul acesta numarul lor va atinge un miliard, anuntaCapital.ro.

Borza, administratorul judiciar al Hidroelectrica: "Va fi un an cu falimente spectaculoase". Bancile nu isi vor mai permite si in acest an sa rostogoleasca creditele neperformante si vor incepe sa ceara insolventa datornicilor, afirma Remus Borza, administratorul judiciar al Hidroelectrica, care crede ca unii investitori au facut din intrarea in insolventa o afacere profitabila. "Bancile nu isi permit luxul, in al patrulea sau al cincilea an de criza, sa mai rostogoleasca creditele neperformante, arieratele. N-au facut nimic pana acum, dar deja este presiunea din afara a bancilor-mama, pentru ca si Europa, din pacate, se zbate intr-o recesiune prelungita, si-atunci evident ca incep sa le lase din maini. Le-au tot rostogolit, le-au tot ascuns pe sub covor", a declarat Borza, potrivit Mediafax. El anticipeaza ca in acest an bancile "vor da drumul la insolvente" si ca nu cerut pana acum falimentul multor datornici pentru ca le-ar fi afectat indicatorii institutiilor de credit, informeazaAdevarul.

Cat de importanta mai este presa scrisa pentru publicitari. Presa scrisa din tara noastra se afla intr-o situatie dificila, iar una dintre principalele cauze este reducerea volumelor de publicitate. Publicitarii alocau, in anul 2008, in jur de 400 de milioane de euro publicatiilor pe hartie, pentru ca in 2012 aceasta suma sa nu depaseasca 150 de milioane euro. Este vorba de o scadere de 60%, oficial. In realitate, insa, scaderea este de 80%, deoarece reducerile oferite de publicatii in 2008 erau de 40% , iar in 2012 acestea se ridicau la 75%, conform datelor BRAT. Tirajele au scazut din 2008 pana in 2012 cu 35-40%, iar audienta cu 25%. De ce atrage "printul" in prezent doar 10-15% din volumul de publicitate in contextul in care audienta a scazut cu 25%? Integral inEVZ.

Cinci furnizori vor sa lucreze cu Oltchim in sistem lohn. Cinci furnizori sunt interesati sa lucreze in sistem lohn cu Oltchim, sustin surse din Ministerul Economiei. Primii care si-au anuntat interesul, in urma cu o luna, sunt PCC si MFC Commodities. Administratorii judiciari ai combinatului sunt in discutii avansate cu furnizorii care vor sa lucreze in continuare cu compania valceana, mai spun sursele noastre, care -ne-au declarat ca in curand vor fi derulate contractele. Intre timp, autoritatile noastre au finalizat transmiterea la Comisia Europeana a informatiilor necesare pentru obtinerea avizului pentru acordarea ajutorului de salvare pentru Oltchim (circa 20 milioane de euro). Surse autorizate din Ministerul Economiei ne-au spus ca autoritatile au explicat Comisiei care a fost comportamentul actionarilor, furnizorilor si bancilor fata de Oltchim si au aratat ca nici furnizorii de stat si nici traderii privati si bancile nu au executat creantele garantaten desi combinatul avea dificultati, anuntaBursa.ro.

Premiera: ANRE a publicat pretul reglementat al energiei la producatori. Liberalizarea pietei de energie are si parti bune. Una dintre acestea este obligatia reglementatorului de a publica preturile si cantitatile de energie care intra in cosul reglementat, adica pentru consumatorii finali care nu au uzat de dreptul de eligibilitate, categorie in care intra si populatia. Conform noii legi a energiei (nr. 160/2012), Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE) este autoritatea competenta care aproba preturile reglementate de vanzare-cumparare a energiei electrice si cantitatile de energie electrica din contractele incheiate intre producatori si furnizorii clientilor finali care opteaza pentru preturile reglementate, cu respectarea calendarului de eliminare treptata a acestora. Astfel, pentru anul in curs, ANRE a stabilit pentru piata reglementate o cantitate de energie electrica de 15,337 TWh, la un pret mediu de livrare de 155 lei pe MWh, informeazaCapital.ro.

Suzuki Jimny, ultimul samurai. In urma cu doar cativa ani, Suzuki Jimny, considerat cel mai mic SUV, constituia o prezenta unica pe piata europeana. Si asta pentru ca, desi pastreaza liniile clasice, inspirate parca din cele consacrate de Jeep Willys, Jimny surprinde prin dimensiunile reduse. Intre timp, lucrurile s-au schimbat considerabil, prin aparitia noii categorii crossover urban, cu multe modele compacte si chiar mini, in versiune SUV, comparabile cu Jimny, ca dimensiuni. Cu toate acestea, Jimny ramane un model aparte, un SUV in adevaratul sens al cuvantului. Suzuki Jimny nu este nici pe departe cel mai comod off-roader, interiorul este minimalist, iar motorul pe benzina de 1.3 litri 16V, singura optiune in privinta motorizarii, putea fi mai putin gurmand. Dar toate aceste neajunsuri palesc in momentul in care parasesti asfaltul, la volanul unui Jimny. Ajuns in mijlocul naturii, departe de drumurile ca-n palma, intelegi de ce aceasta masina este preferata peste tot in lume, de catre cei care isi desfasoara activitatea la munte, pe drumuri forestiere sau in zone greu accesibile, scrie24auto.ro.