Gruia Stoica: "Sunt uimit de cat de stranse sunt termenele pentru privatizarea CFR Marfa". Grup Feroviar Roman (GFR) a cumparat caietul de sarcini pentru privatizarea companiei CFR Marfa, dupa cum a declarat, vineri, detinatorul Grampet (grup care controleaza si GFR) Gruia Stoica. Omul de afaceri s-a aratat uimit de termenele prevazute in cadrul acestui proces. Domnia sa ne-a declarat: "Am cumparat caietul de sarcini pentru privatizarea CFR Marfa, pentru a ne lamuri in legatura cu aceasta privatizare. Vreau sa va spun ca sunt uimit de cat de stranse sunt termenele pentru privatizarea CFR Marfa". Potrivit lui Gruia Stoica, sunt sanse ca GFR sa depuna oferta si pentru cumpararea acestei societati. "Acest lucru ar insemna ca grupul nostru va ajunge la 25.000 de angajati", a precizat proprietarul Grampet, subliniind ca GFR se afla pe lista scurta pentru privatizarea operatorului feroviar de marfa din Bulgaria BDZ Cargo, despre care omul de afaceri a mentionat ca ar putea fi "poate singurul succes de aceasta anvergura" pentru tara noastra, scrieBursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Strainii au fost mai atrasi de Transgaz decat localii. Oferta Transgaz este un castig si pentru investitori, si pentru bursa, atat prin prisma pretului, cat si prin cea a lichiditatii. Iar statul roman se poate bucura ca a atras atat de multi straini. Oferta secundara a Transgaz Medias a demonstrat ca, din fericire, bani exista pe piata de capital autohtona si pot si accesati de companii, atunci cand ofertele sunt corecte si atractive pentru investitori. Chiar daca respectivii investitori nu sunt locali, ci straini. Mai exact, investitorii straini, cei institutionali, au cumparat 69% din pachetul scos la vanzare, iar localii, restul de 31%. "Piata de capital romaneasca avea nevoie de o poveste de succes, iar oferta Transgaz a venit la momentul potrivit", spune Lucian Anghel, presedintele Bursei de Valori Bucuresti, care adauga ca "efectele pozitive le vom simti mai bine odata cu urmatoarele oferte". Evident, aceasta este, de fapt, cea mai buna veste pentru bursa de valori, nu doar direct, ci si indirect, prin asigurarea ca si celelalte listari intentionate de stat vor avea loc. Cu exceptia pachetului detinut la OMV Petrom, despre care ministrul delegat pentru energie, Constantin Nita, a declarat ca nu va mai fi vandut, anuntaCapital.ro.

Scrisoarea Bruxellesului catre Bucuresti pe fondurile 2014-2020: Propunerile "Nu intrunesc conditiile minime de calitate si credibilitate". Problemele care au dus la absorbtia foarte slaba a fondurilor europene in exercitiul financiar 2007-2013 risca sa se repete si in exercitiul 2014-2020. Cel putin asta rezulta din maniera in care tocmai se desfasoara discutiile in negocierile preliminare ale Romaniei pentru Acordul de parteneriat cu Comisia Europeana pentru viitorele fonduri structurale 2014-2020. O scrisoare din partea Comisiei, pe care cursdeguvernare.ro o prezinta astazi in premiera, dovedeste ca autoritatile romane s-au dus total nepregatite la discutii, chiar in timp ce premierul Victor Ponta se plangea ca banii obtinuti pentru urmatorul exercitiu sunt prea putini, informeazaCursdeguvernare.ro.

Locul de unde cumperi si te distrezi pana la sfarsitul vietii. Un centru urban experimental, care urmeaza sa fie construit in apropiere de Paris. Specialistii comenteaza ca "este locul unde cumperi si te distrezi pana la sfarsitul vietii"! Proiectul EuropaCity reprezinta un centru urban care urmeaza sa fie amplasat in apropiere de Paris, in zona Triangle de Gonesse (Val-d'Oise). Desi proiectul este subiectul a numeroase controverse, cei din zona Gonesse nedorind asa ceva in locul unde traiesc, EuropaCity urmeaza sa fie, dupa cum au subliniat autorii acestei idei, "un centru comercial si cultural, care va combina numeroase tehnologii experimentale". Structura gigantica se va intinde pe 80 de hectare, urmand sa fie construita de grupul Auchan, care va investi 1,7 miliarde de euro in acest proiect grandios, care va combina cumparaturile cu relaxarea si cultura, scrieEVZ.

Ce ar inseamna intrarea gigantului rus Gazprom in Romania. Daca analizam maniera de lucru si de dezbatere in ultimii ani a marilor probleme care conteaza cu adevarat, observam o singura directie: radicalizare a mesajului sau ingustare a dorintei de a gandi logic, si, de aici, dificultate in intelegere - iar de acceptare, nu prea mai poate fi vorba - a altei pozitii decat cea pe care o sustii. Iar dintre aceste mari probleme, multe dintre ele sunt de-a dreptul comice in abordare, deoarece este evident ca raspunsurile corecte sunt de obicei legate de eficientizarea consumului, reducerea risipei, cresterea calitatii productiei, dar si a raportului unitati produse / resurse consumate, scaderea datoriei publice, sprijinirea tinerilor pentru dezvoltarea proprie si reducerea avantajelor pensionarilor si grupelor de varsta +55 ani. Numai ca aceste solutii sunt logice si normale, dar incorecte politic sau ideologic, ceea ce nu se poate accepta, anuntaAdevarul.

Cum vrea Grapini sa puna pe picioare turismul. Ministrul doreste stabilirea unor zone turistice de interes national in care planul urbanistic sa fie avizat de catre ministrul Turismului si de catre ministrul Dezvoltarii, si nu de consiliile locale, asa cum se intampla in prezent. Ministrul Maria Grapini, care conduce si turismul din Romania, vrea sa stabileasca mai multe zone de interes turistic national in care planul urbanistic sa fie avizat de Ministerul Turismului si de catre ministrul Dezvoltarii, si nu de consiliile locale, asa cum se intampla in prezent. "Noi cream la nivel central cum trebuie sa arate acele zone de interes national. Memorandumul este pregatit, este la domnul Dragnea, iar domnul ministru mi-a promis ca-l analizeaza in doua saptamani. Va trebui modificata legea Administratiei Locale, deci dureaza cateva luni, dar daca avem vointa politica si dorim sa facem acest lucru, il facem, pentru ca eu nu pot garanta ca zonele de turism din Romania care sunt dotate natural vor putea sa ajunga vreodata la nivel european (...)", a explicat Maria Grapini, informeazaRomania Libera.

Noua politica a FMI este optimismul deliberat, decisiv si disperat. Fondul Monetar International a publicat saptamana trecuta ultimele rapoarte semestriale privind perspectivele economiei globale si stabilitatea sistemului financiar international. Pentru a patra oara consecutiv, prognozele de crestere au fost reduse, iar Europa a fost evidentiata ca un factor principal al acestei reduceri. Olivier Blanchard, economistul-sef al Fondului, a declarat ca "Europa trebuie sa faca totul pentru a intari cererea privata", prin intermediul unei "politici monetare agresive". Din pacate, nu au existat si "indicatii" privind modul in care poate fi resuscitata cererea privata, in conditiile in care programele de austeritate s-au concentrat aproape exclusiv pe majorarea taxelor si, implicit, pe reducerea veniturilor disponibile ale populatiei. Cu toate acestea, Christine Lagarde, directorul executiv al FMI, a incercat sa para optimista intr-un interviu acordat televiziunii Bloomberg. Probabil ca a fost inspirata de titlul raportului World Economic Outlook (n.a. "Speranta, realitati si riscuri"), in care speranta este pusa in fata realitatii, scrieBursa.ro.

Lamborghini Aventador LP 720-4 50 Anniversario. O editie speciala Aventador, limitata la 100 de exemplare, cu puterea suplimentata cu 20 CP - asa a decis Lamborghini sa marcheze implinirea a 50 de ani de la debutul companiei in domeniul auto. Modelul special se numeste Aventador LP 720-4 50 Anniversario si face parte din seria de evenimente care celebreaza implinirea unei jumatati de veac de la inceputul aventurii lui Ferrucio Lamborghini in lumea supersportivelor. Este vorba de un Aventador cu motor amplasat longitudinal in spate (Longitudinale Posteriore), care dezvolta 720 CP. Aceasta serie speciala poarta o emblema asezata discret, pe parasocul spate, cu inscriptia "Composite Forge". Designul partii din fata este derivat din spectaculosul Aventador J, spatele fiind si el usor revizuit. Caroseria este vopsita in nuanta Giallo Maggio, ca un omagiu pentru celebra Miura, fabricata in 1963 si vopsita in galben. Interiorul este standard in raport cu versiunea "de baza" Aventador. Pielea folosita in habitaclu are tente inspirate din peisajele naturale ale regiunii Emilia-Romagna, unde isi are sediul Lamborghini, anunta24auto.ro.