Bancile cipriote au nevoie de capital aditional de 8,9 miliarde euro. Banca centrala a Ciprului a identificat ca necesarul de capital aditional din sectorul bancar al tarii se ridica la circa 8,9 miliarde euro, intr-un scenariu sever, conform unei proceduri independente de due diligence (verificare prealabila) derulata de fondul de investitii Pacific Investment Management Company LLC (PIMCO). Banca centrala a precizat ca, in urma solicitarii de sprijin financiar de la creditorii internationali, autoritatile de la Nicosia au acceptat realizarea acestei analize a sistemului bancar din tara, care a privit atat calitatea activelor, cat si necesarul de capital - stabilit in urma unor teste de stres. Fondul PIMCO a fost angajat in octombrie 2012 pentru realizarea analizei, care a fost finalizata in ianuarie 2013 si a cuprins 22 de institutii de credit, reprezentand aproape 73% din activele sistemului bancar cipriot, scrieBursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

IMM-urile, sufocate de controale abuzive. In loc sa urmareasca depistarea neregulilor cu adevarat importante, verificarea activitatii firmelor se transforma prea des in metoda de imbogatire sau de realizare a planului de amenzi pentru inspectorii statului Potrivit celui mai recent raport de activitate al Garzii Financiare, anul trecut au avut loc peste 124.000 de controale, in cursul carora s-au aplicat mai mult de 38.000 de amenzi, in valoare totala de 83 de milioane de lei. La acestea se adauga controalele facute de inspectorii Fiscului de aproximativ 257.000 lei, actiuni de control in urma carora au fost stabilite obligatii suplimentare la bugetul de stat de aproximativ 8,5 miliarde de lei, anuntaCapital.ro.

Ce crestere trebuie sa obtinem pentru a ajunge din urma Germania. Programul de convergenta divergenta. In spatele multor cifre si a unor analize bazate mai mult pe impresii, se ascunde posibilitatea concreta de a reface handicapul de nivel de trai care ne separa de Occident. Lasand la o parte analize complexe, cu multe tari si medii europene, sa ne concentram pe un caz concret. Si anume: sa prespunem ca vrem sa ajungem din urma Germania in decurs de 50 de ani, pentru a sti ce rezultate trebuie sa obtinem. Daca le obtinem, convergem. Daca nu, vom sti ca am mai pierdut unul sau mai multi ani pe drumul dificil al alinierii la cerintele unei economii de piata dezvoltate si sustenabile, informeazaCursdeguvernare.ro.

"Oamenii se plang prea mult si nu se concentreaza sa munceasca pentru visul lor". Ce nu te ucide te face mai puternic! Este o veche vorba din popor in care crede cu tarie si Giedre Straksaite, Deputy Manager al Europa Group Srl, compania care detine in Romania si Europa Royale Bucharest. Giedre a studiat managementul si dreptul in Vilnius (Mykolas Romeris University), dar si Drept International la Paris (Rene Descartes University). Are si o diploma de master in Drept Financiar. Giedre considera ca oamenii trebuie sa studieze constant pentru a-si mentine vii cunostintele. In acest an a primit un certificat pentru absolvirea unor studii de economie la Universitatea din Michigan. De asemenea, din cand in cand participa la diferite cursuri relevante pentru job-ul si pozitia lui in companie. Integral peCariereonline.ro.

Cum se calculeaza pretul benzinei si motorinei. Benzina si motorina fac parte din produsele cu cele mai fluctuante preturi. La cateva zile vedem scazand sau crescand preturile la pompa si ne mira evolutia rapida. Cum se explica? Potrivit specialistilor Rompetrol, exista cel putin patru elemente care intra in componenta pretului la combustibili. Fiecare dintre acestea variaza periodic, ceea ce modifica automat pretul final. Cand calculeaza pretul benzinei, companiile petroliere introduc urmatoarele elemente: taxa pe valoarea adaugata (TVA), acciza, costurile logistice, costurile de operare ale retelei de distributie, costul materiei prime si adaosul comercial. Pe scurt, pretul final include taxele, costul materiei prime si marja de castig a companiei petroliere. Desi ar fi de asteptat ca materia prima sa detina ponderea cea mai importanta in costul final al benzinei si motorinei, lucrurile nu stau chiar asa. La Rompetrol, de exemplu, cea mai importanta pondere in pretul final o au taxele, respectiv TVA si acciza, anuntaEVZ.

Olguta Vasilescu: Constructia autostrazii Pitesti - Craiova va incepe anul viitor. Primarul municipiului Craiova, Lia Olguta Vasilescu, a declarat, luni, ca au fost incepute procedurile pentru constructia prin concesiune a autostrazii Pitesti- Craiova, lucrarile, care vor costa 1,5 miliarde de euro, scrie Mediafax. Constructia va incepe cel mai probabil anul viitor, dupa efectuarea exproprierilor. "Am avut emotii ca domnul Dragnea (ministrul Dezvoltarii, Liviu Dragnea, n.r.) ar putea sa traga autostrada de sud pe la Alexandria. Desigur, si aceea era buna pentru noi, insa mai importanta pentru noi este autostrada Pitesti-Craiova, pentru ca ne leaga de un alt oras important pentru industria de masini, iar Ford a cerut autostrada care sa ne lege de Pitesti. Putem spune acum ca vom avea autostrada pana la Constanta si nu mai pot spune investitorii ca nu pot veni la Craiova din cauza infrastructurii care nu le permite sa-si scoata productia din fabrica", a declarat primarul, informeazaRomania Libera.

Soarta Nabucco si AGRI, decisa simultan de Azerbaidjan. Studiul de fezabilitate pentru proiectul de transport al gazelor AGRI (ruta de transport al gazelor pe Marea Neagra, pe traseul Azerbaidjan - Georgia - Romania - Ungaria) va fi gata in mai, sustin surse din Ministerul Economiei. Astfel, Azerbaidjan-ul, principalul furnizor de gaze si partener in proiect, va putea lua decizia de investitie in iunie-iulie, simultan cu decizia pentru Nabucco Vest, mai spun sursele noastre. Compania de proiect pentru realizarea AGRI este detinuta, in cote egale, de Azerbaidjan, Georgia, Romania si Ungaria. Penspen este compania desemnata sa realizeze studiul de fezabilitate. Odata studiul de fezabilitate incheiat, actionarii AGRI vor cunoaste volumul total al investitiei si cotele de participare. Urmeaza etapa de aprobare a proiectului si decizia actionarilor privind participarea finala in investitie, scrieBursa.ro.

Record: Costul de imprumut pentru statul roman a coborat in premiera sub 5%. Licitatia cu obligatiuni guvernamentale pe 3 ani desfasurata luni de Ministerul de Finante (MFP) a adus cu sine stabilirea unui record in ceea ce priveste costul de imprumut pentru statul roman. De asemenea, leul a avut cea mai buna performanta dintre monedele din regiune. Pentru licitatia de ieri era stabilit un nivel indicativ de 300 milioane lei, iar bancile si clientii lor au pus la bataie o suma de 4 ori mai mari, respectiv 1,2 miliarde lei. MFP s-a oprit insa in a atrage exact suma anuntata, 300 milioane lei, astfel ca randamentul mediu al licitatiei a fost de 4,90%, cel mai mic din toate timpurile. Scadenta bondurilor vandute luni este in ianuarie 2016. La precedenta licitatie pentru aceeasi scadenta, care a avut loc in urma cu mai bine de o luna, se negociase un randament de 5,49%, anuntaCapital.ro.