"Rosia Montana", intre nasi, mame adoptive avocati, premieri avocati si alte rubedenii.Subiectul noii companii "Minvest Rosia Montana", care va prelua de la Minvest Deva pachetul de 19,3% din actiuni detinut la societatea Rosia Montana Gold Corporation (RMGC), nu este de actualitate, ne-a declarat, ieri, Dan Sova, ministrul delegat pentru Proiecte de infrastructura de interes national si investitii straine. Domnia sa nu a dorit sa ne furnizeze vreo informatie cu privire la aceasta tranzactie, in conditiile in care stirea despre acest transfer a aparut la finalul saptamanii trecute. Dan Sova ne-a spus ca ministrul economiei Varujan Vosganian este cel care poate oferi mai multe detalii in legatura cu Minvest Deva, desi, printr-un proiect de hotarare de guvern, pachetul de 19,3% ar urma sa treaca la Minvest Rosia Montana, la care unic actionar sa fie Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine, adica in subordinea domniei sale. Astfel, participatia la proiectul minier de la Rosia Montana va trece din adminis-trarea ministrului liberal al Economiei Varujan Vosganian sub administrarea lui Dan Sova, scrieBursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Cel mai pagubos contract al statului roman din perioada postdecembrista, pe cale sa ia sfarsit. Orice ministru care a trecut pe la Transporturi in ultimii 9 ani s-a lovit de cel mai pagubos contract al statului roman. Fiecare a crezut ca menirea lui este sa reduca o parte din banii risipiti pe acest contract, insa rezultatele au fost intotdeauna in beneficiul companiei Bechtel, cu exceptia Ancai Boagiu, care, in 2011, a reusit sa-i scoata pe americani de pe 6 din cele 8 tronsoane. In acest an, din cauza ca CNADNR a fost trecuta in subordinea ministrului Sova, Relu Fenechiu a scapat de acest deziderat. ova insa si-a luat rolul in serios si, din luna februarie, a inceput sa renegocieze cu Bechtel. Ultimatumul expira pe 30 aprilie, iar ministrul sustine ca a gasit chiar si posibili investitori pentru tronsonul Suplacu de Barcau-Bors (64 km), la care stadiul lucrarilor a inghetat la 40% inca din primavara anului trecut, anuntaCapital.ro.

Analiza GfK: spectrul recesiunii ramane peste Europa, iar consumul pastreaza tendinte negative. Somajul ridicat si incetinirea continua a cresterii economice, in special in tarile sud-europene aflate in centrul crizei, afecteaza inca dezvoltarea economica in Uniunea Europeana (UE). Tarile care se indreapta spre redresare economica sunt situate in principal in nordul si estul Europei. Anul care urmeaza va fi insa, din nou, un an dificil pentru tarile din sud si vest. Acestea sunt concluziile studiului GfK Climatul de consum Europa si SUA, care ofera o privire de ansamblu asupra evolutiei asteptarilor privind starea economiei si veniturile si dorintei de cumparare in randul consumatorilor din 12 tari europene si din SUA. Teama ca criza financiara si a datoriilor se va inrautati din nou a revenit in forta in intreaga Europa. In Grecia, greve de amploare au paralizat din nou economia. Portugalia a raportat ca nu va reusi sa realizeze economiile pe care si le-a propus. Cipru a evitat cu greu falimentul datorita unui important ajutor strain, primit in ultimul moment. In urma recentelor alegeri, situatia politica din Italia a ajuns intr-un impas, fiind anuntate noi alegeri. Ramane insa de vazut cand se putea alcatui un guvern stabil, sau chiar in ce masura acest lucru este posibil, informeazaBusinessCover.ro.

Statul ar putea bate astazi palma cu Rompetrol. Astazi, Guvernul ar putea da vot de trecere intelegerii cu Rompetrol. Circa 200 de milioane de dolari ar urma sa vina la buget, iar economia ar putea beneficia de investitii de un miliard de dolari Premierul Victor Ponta a anuntat ca astazi, in sedinta de Guvern, s-ar putea aproba intelegerea anuntata acum cateva luni de cu Kaz-MunaiGaz, punandu-se astfel capat unei perioade de negocieri care dureaza de ani de zile. Concret, KazMunai-Gaz ar urma sa rascumpere o parte a actiunilor detinute de stat la Rompetrol Rafinare. "Sper sa finalizam negocierea cu cei de la KazMunai-Gaz, cu Rompetrol, care inseamna nu doar 200 de milioane la bugetul de stat, dar inseamna un miliard de dolari investitii in perioada urmatoare", a declarat premierul zilele trecute, scrieEVZ.

Cum poate pierde Romania in mod stupid toate gazele din Marea Neagra. Romania ar putea sa nu vada niciun metru cub de gaz din zacamintele nou-prospectate din Marea Neagra din cauza unei modificari aduse legii petrolului, la insistentele Uniunii Europene, in perioada de pre-aderare. Potrivit articolului 47 din acest act normativ, titularul acordului petrolier "are dreptul sa dispuna asupra cantitatilor de petrol ce ii revin, conform clauzelor acordului petrolier, inclusiv sa le exporte". Prevederea se aplica si in cazul gazelor naturale. Mai exact, cele 6,5 miliarde de metri cubi ce ar putea fi extrase anual de catre Petrom si Exxon in perimetrul Neptun, pot fi direct exportate fara ca macar sa fie transportate la tarmul romanesc, caz in care tot ce ar obtine Romania ar fi redeventele si taxele asociate productiei, anuntaAdevarul.

Grapini: "Impozitul forfetar, din semestrul al doilea". Impozitul forfetar va fi aplicat din al doilea semestru al acestui an, a spus, ieri, Maria Grapini, ministrul delegat pentru turism, mediu de afaceri si IMM, care a precizat ca Ministerul Economiei (ME) a finalizat studiile de impact pentru aplicarea acestui impozit. Oficialul a anuntat ca a trimis studiile Ministerului Finantelor Publice (MFP), adaugand: "Studiile de impact le-am facut noi, le-am predat la domnul Chitoiu (n.r. ministrul finantelor publice) si ramane ca din semestrul doi sa fie aplicat acel nou impozit, in functie de anumiti indicatori relevanti, la hoteluri, pensiuni, restaurante, cafenele, baruri, reparatii auto, pe coduri CAEN. Niciodata nu s-a aplicat decat un impozit general. De aceea este o diferenta foarte mare fata de ceea ce s-a aplicat pana acum". Maria Grapini sustine ca exista diferente intre potentialul de a obtine profit, in functie de domeniul de activitate, informeazaBursa.ro.

Primul supercar arab are cautare. Mari amatori de supersportive, miliardarii arabi au acum ocazia sa-si completeze costisitoarele colectii cu o piesa realizata chiar acasa la ei! Producatorul este W Motors, iar noul supercar a fost prezentat oficial la editia din acest an a Qatar Motor Show. Se numeste Lykan Hypersport si la prima vedere este un bolid radical, in stil Lamborghini. Se pare ca a cucerit deja inimile arabilor cu dare de mana, pentru ca in primele saptamani de dupa prezentare au fost inregistrate peste 100 de comenzi. Iata, pe scurt, si fisa tehnica a masinii: motor cu 6 cilindri in linie, twin-turbo, 750 CP si 737 Nm, montat central. Caroseria are o arhitectura de coupe clasic, cu doua locuri. Acceleratia 0-100 km/ora este anuntata de constructor in circa 2,7 secunde. Pentru inceput, asamblarea va fi realizata in Italia, ulterior fiind prevazuta mutarea in Orientul Mijlociu. Pretul va fi pe masura: 3,4 milioane de dolari, scrie24auto.ro.