Studiul pentru termocentrala chinezilor de la Rovinari, gata in toamna. Studiul de fezabilitate pentru termocentrala care urmeaza sa fie construita de China Huadian Engineering la Rovinari va fi gata in luna septembrie, ne-a declarat Laurentiu Ciurel, directorul general al Complexului Energetic Oltenia. Grupul pe carbune cu o putere instalata de 600 MW reprezinta o investitie estimata la un miliard de euro. Domnul Ciurel ne-a precizat: "In vizita de lucru pe care am efectuat-o in China si care s-a incheiat saptama-na trecuta am avut intalniri in care am discutat despre proiect. Proiectul este in grafic, iar partea chineza ne-a comunicat ca studiul de fezabilitate va fi gata in septembrie. Astfel, in toamna aceasta, se va putea lua decizia de investitie de ambele parti si se va putea constitui compania de proiect". Complexul Oltenia, in componenta caruia intra centralele de la Craiova, Rovinari si Turceni, dar si fosta Societate Nationala a Lignitului Oltenia, va participa la compania de proiect pentru noua centrala cu aportul in natura (activele din locatia alocata investitiei). Astfel, Complexul Oltenia va avea o participatie de circa 7-8% din compania de proiect, estimeaza Laurentiu Ciurel, scrie Bursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Dobanzile se subtiaza pentru deponenti, dar cresc la credite. Cat timp se emit in cascada titluri de stat, iar bancile au provizioane de constituit, dobanzile la creditele in lei raman de doua cifre. Economiile in banci mai renteaza doar la termene de peste 12 luni Cel putin cinci parghii ar trebui puse in functiune de piata economica si financiara pentru ca dobanzile la creditele in lei sa intre pe o panta descendenta. Economistul-sef al BCR, Eugen Sinca, precizeaza ca, pentru a avea o scadere treptata a dobanzilor la credite, dobanzile de pe piata interbancara ar trebui sa se mentina scazute, iar BNR sa reduca, din 2014, nivelul rezervelor minime obligatorii in lei constituite de banci la Banca Nationala. Lucru pe care analistii financiari il vad ca foarte posibil, anunta Capital.ro.

Francezii si nemtii pregatesc un program de ajutorare a tinerilor fara joburi. Francezii si nemtii vor sa prezinte la sfarsitul lunii un plan comun de lupta impotriva somajului in randul tinerilor la nivelul Uniunii Europene. Planul prevede acordarea unor credite intreprinderilor care se vor angaja sa recruteze sau sa formeze tineri. Initiativa comuna a ministrului francez al Muncii Michael Sapin si a omologului sau german, Ursula von der Leyen, intitulata "New Deal for Europe", urmeaza sa fie prezentata intr-o conferinta la Paris, pe 28 mai, organizata de investitorul filantrop germano-american Nicolas Berggruen. Ministrii Finantelor Pierre Moscovici si Wolfgang Schauble vor lua de asemenea parte, conform unor surse apropiate guvernelor si organizatorilor conferintei, informeaza Workfinder.ro.

Ultimele zile pentru declararea veniturilor la Fisc. A ramas mai putin de o saptamana pana cand romanii care au realizat venituri din drepturi de autor, chirii sau activitati agricole trebuie sa depuna la Fisc declaratiile anuale. Exista trei tipuri de declaratii pe care trebuie sa le aiba in vedere contribuabilii persoane fizice. Cei care au obtinut in 2012 venituri din activitati independente, cedarea folosintei bunurilor mobile si/sau imobile, inchirieri si arenda trebuie sa completeze Formularul 200. Totodata, vor depune aceasta declaratie si cei care au incasat venituri din activitati agricole, transferul titlurilor de valoare si operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract, scrie EVZ.

Licitatii feroviare trucate, in atentia CE? Romania risca sa ajunga din nou caz pe masa Comisiei Europene in privinta modului de acordare a contractelor finantate din banii europeni, de data aceasta fiind vorba de lucrari de reparare a caii ferate. Disputa priveste modul in care CFR SA a acordat un contract de 330 milioane de euro pentru repararea celor 44 kilometri de cale ferata dintre localitatile Vintu de Jos si Simeria. Proiectul este finantat in cea mai mare parte de catre Comisia Europeana prin Programul Operational Sectorial Transporturi. O plangere in acest sens, atat catre Comisia Europeana, cat si catre Departamentul pentru Lupta Antifrauda (DLAF) ar urma sa fie facuta de catre firma austriaca Swietelsky, liderul unuia dintre cele doua consortii candidate la valorosul contract. Zilele trecute CFR a semnat contractul cu asocierea concurenta, formata din FCC (Spania) AZVI (Spania) Alpine (Austria) si Straco (Romania). "Austriecii analizeaza oportunitatea unei adrese catre DLAF privind modul de acordare a contractului", ne-au declarat surse convergente atat din industria feroviara, cat si apropiate licitatiei in cauza. Acestea mai afirma ca austriecii ar urma sa trimita o scrisoare catre Comisia Europeana in care reclama faptul ca CFR SA ar fi acordat contractul unei asocieri a carei oferta este necorespunzatoare, anunta Romania Libera.

Investitorii straini - acces limitat la informatii online despre tara noastra. Desi atragerea investitiilor straine reprezinta, la nivel declarativ, unul dintre principalele obiective ale Guvernului, autoritatea responsabila pentru indeplinirea acestuia, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine (DPIIS), ofera, pe pagina sa de internet, foarte putine informatii despre tara noastra. Website-ul DPIIS a fost lansat de curand, iar primele comunicate publicate pe platforma online dateaza din 25 aprilie. Pe 16 mai, ziarul BURSA a solicitat biroului de presa al DPIIS informatii privind actualizarea site-ului si proiectele finalizate sau avute in vedere, de la momentul infiintarii departamentului, prin HG 7/2013, in luna ianuarie, si pana in prezent. Din actul normativ antementionat, aflam ca, in domeniul investitiilor straine, DPIIS are datoria sa promoveze "mediul investitional si de afaceri din tara noastra in mediile de afaceri internationale"; sa promoveze inves-titiile, "indeplinind rolul de punct de contact si de intermediar intre inves-titori si autoritatile centrale si locale"; sa promoveze "prin buletine specializate, articole si materiale informative, proiecte concrete de inves-titii in Romania", informeaza Bursa.ro.

Dezastru in tara cu cea mai ieftina benzina din lume: Este aproape gratis! Un rezervor de 40 de litri cu benzina super 95 costa mai putin de un dolar in Venezuela. In afara de faptul ca are cea mai ieftina benzina din lume, Venezuela trebuie sa importe o treime din consumul sau, ceea cea ii ruineaza finantele, avand in vedere ca este si producator si exportator mondial de petrol, noteaza ziarul ABC. Este greu de imaginat ca astfel de contradictii pot avea loc in tara considerata al cincilea producator de titei cu o industrie petroliera care era altadata mandria nationala si un punct de referinta mondial din punct de vedere al eficientei, inainte sa ajunga pe mainile regimului chavist. Dupa ultimele doua devalorizari ale monedei, la cursul de 4,30 si apoi de 6,30 de bolivari pentru un dolar, decretate anul acesta de guvernul lui Nicolas Maduro, pretul benzinei a scazut si mai mult: un litru de benzina super 95 a ajuns sa coste de la 0,022 dolari la 0,015 de dolari, raportat la rata de schimb oficiala, scrie Capital.ro.

Opel continua investitiile in Ungaria. Opel a anuntat recent ca va investi 130 milioane de euro in fabrica de motoare pe care o detine la Szentgotthard, in Ungaria. Investitia are ca scop marirea capacitatii de productie, prin instalarea a 80 de utilaje suplimentare. Astfel, capacitatea de productie va creste cu 100.000 de unitati, pana la 600.000 de motoare asamblate anual aici. Investitia este justificata de faptul ca Opel se afla in plin proces ofensiv, in ceea ce priveste modelele din gama. Pana in 2016, nu mai putin de 23 de modele noi isi vor face aparitia, precum si 13 noi motoare, multe dintre acestea din urma fiind programate sa se produca la Szentgotthard. In prezent, Opel produce la uzina de motoare din Ungaria noua generatie de motoare pe benzina in 4 cilindri turbo de 1,6 litri, SIDI Ecotec. In viitor, familia de motoare mici va fi completata de una de motoare de cilindree medie si una de motoare diesel de cilindree medie, toate conforme cu normele Euro 6, anunta 24auto.ro.