Privatizarea Postei Romane s-a terminat inainte sa inceapa. Dupa tentativele de vanzare a companiilor Oltchim si CFR Marfa, privatizarea Postei Romane este al treilea mare esec al Guvernului din ultimul an, aceasta din urma terminandu-se inainte de a incepe. Guvernul reuseste sa fie sau, cel putin, sa para din ce in ce mai incapabil. Daca, in cazul Oltchim, s-a ajuns la adjudecarea unui castigator, fara ca tranzactia sa fie finalizata, la CFR Marfa nu s-a precalificat nicio firma la prima incercare, fiind nevoie de relaxarea drastica a conditiilor pentru a fi intocmita o lista scurta, iar pentru privatizarea Postei Romane nici macar nu a fost cumparat vreun dosar de prezentare a companiei. Oare cu ce rezultate se va prezenta Executivul nostru in fata delegatiei Fondului Monetar International, in circa o luna, daca nu reuseste sa indeplineasca aproape nicio conditie impusa de reprezentantii organismelor internationale? Se pare ca datoriile reprezinta unul dintre principalele obstacole care-i impiedica pe investitori sa cumpere actiuni la companiile noastre de stat (situatia datoriilor istorice reprezinta un obstacol si in privatizarea combinatului Oltchim si a companiei CFR Marfa), scrieBursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Investitia Daimler de 300 mil. euro in Romania a fost parafata. Reprezentantii grupului auto german Daimler si ministrul delegat pentru marile proiecte, Dan Sova, au semnmat ieri acordul prin care constructorul auto va investi in Romania o suma de 300 de milioane de euro, a anuntat Departamentul pentru Proiecte de infrastructura de interes national si investitii straine. "Dan Sova a asigurat delegatia germana de faptul ca Guvernul Romaniei, impreuna cu autoritatile locale, vor face toate eforturile necesare pentru asigurarea unui bun climat investitional, astfel incat compania germana sa aiba cele mai bune conditii pentru a-si desfasura si dezvolta investitia", se arata in comunicatul remis de Departamentul pentru proiecte de infrastructura. Astfel grupul din Stuttgart va investi peste 300 de milioane de euro in filiala sa din Romania, Star Transmission, pentru a servi segmentul de varf al cererii in cutii de viteze si componente ale sistemelor de transmisie ale Mercedes, anuntaCapital.ro.

4 luni din 2013: A crescut cu 50% deficitul, a scazut cu 33% cofinantarea proiectelor europene. Deficitul bugetului general consolidat dupa primele patru luni din 2013 a fost de circa 7,5 miliarde lei, fata de numai 5 miliarde lei in aceeasi perioada a anului precedent, pe fondul unei cresteri mai mari a cheltuielilor fata de incasari. Raportat la Produsul Intern Brut, deficitul a crescut de la 0,85% la 1,20%, potrivit datelor oficiale ale Ministerului Finantelor. In acest an, ar trebui sa reducem deficitul bugetar de la 2,5% la 2,1% din PIB (echivalentul a 13,4 miliarde lei). Ceea ce mai lasa un "spatiu de manevra" de doar 5,9 miliarde lei pe urmatoarele opt luni, ceea ce corespunde unei reduceri a deficitului lunar mediu pana la finalul anului la doar 40% comparativ cu cel deja consemnat de la inceputul anului, informeazaCursdeguvernare.ro.

Dedicatie. Pentru cine a netezit Fenechiu calea catre CFR Marfa. Ministerul Transporturilor, condus de Relu Fenechiu, a relaxat criteriile de calificare in procesul de privatizare a CFR Marfa, acceptand o cifra de afaceri mai mica decat in faza initiala, pentru a permite companiei Transferoviar Grup, detinuta de Calin Mitica, sa mearga mai departe in cursa. Dupa ce niciunul dintre cei trei investitori interesati de privatizarea CFR Marfa nu s-a precalificat pentru etapa urmatoare in cadrul procesului de vanzare a operatorului feroviar, Ministerul Transporturilor a reluat procedura in numai o saptamana si a relaxat conditiile pentru participanti. Desi modificarea criteriilor de participare la privatizarea CFR Marfa ar putea fi interpretata ca o masura de atragere a mai multor investitori, acest lucru este greu de crezut in conditiile in care timpul pus la dispozitie pentru reluarea procedurii a fost unul extrem de scurt, doar o saptamana, scrieAdevarul.

Arad-Timisoara, inca o autostrada de calitatea Bucuresti-Pitesti? Reparatia autostrazii va fi suportata de anul viitor de la buget. In asteptarea lunii decembrie 2013, cand expira garantia data de ei, cei doi constructori fac lucrari de mantuiala pentru a masca adevarata problema: fundatia proasta a autostrazii. Autostrada Arad-Timisoara, deschisa traficului in decembrie 2011, in urma unei investitii cifrate initial la 483 milioane lei, fara TVA, dar care a ajuns in prezent la 660 milioane lei, fara TVA, este reasfaltata pe toata lungimea, dupa ce stratul de suprafata a inceput sa se deterioreze, politistii impunand restrictii de viteza pe segmentele aflate in lucru. Potrivit Biroului de Politie Autostrazi Vest, viteza pe autostrada Arad-Timisoara a fost restrictionata la 60 si 80 de kilometri la ora in mai multe puncte, avand loc atat lucrari de reasfaltare, cat si alte lucrari programate, precum la poduri sau la acostamente, anuntaRomania Libera.

Salarii de minim 14.000 de euro pe luna pentru directorii Nuclearelectrica. Actionarii Nuclearelectrica sunt convocati, astazi, sa aprobe limitele generale ale indemnizatiei fixe ce va fi acordata Directorilor Executivi (inclusiv Directorului General) al companiei. Surse din Nuclearelectrica ne-au declarat ca aceste salarii ar urma sa varieze intre 14.000 si 17.000 de euro pe luna. Aceste valori au fost inaintate ca recomandare catre Adunarea Generala a Actionarilor de Comitetul de Nominalizari si Remuneratii al companiei. Sursele noastre mai afirma ca actionarii vor trebui sa aprobe ca remuneratia membrilor Consiliului de Administratie sa fie raportata la salariul directorului general. Astfel, membrii Consiliului au dreptul la o remuneratie lunara de 20% din salariul Directorului General. Propunerea a starnit multe comentarii prin companie, unii afirmand ca membrii CA ar fi in conflict de interese daca stabilesc salariul directorului, iar remuneratia lor lunara sa fie procent din acest venit, informeazaBursa.ro.

Investigatie uriasa despre cel mai bogat roman: A umflat adevarul? Un articol ravasitor despre modul mai putin ortodox in care cel mai bogat roman ar fi facut afaceri cu petrol in Liberia a aparut de curand in presa africana. FrontPageAfrica, preluat de AllAfrica, tocmai a publicat un material in care prezinta indoielile privind descoperirile de petrol anuntate de miliardar. A falsificat Frank Timis adevarul? Intreaga poveste, mai jos sau la acest link, pentru cititorii de limba engleza. In luna februarie 2012, African Petroleum (AP), compania detinuta de omul de afaceri de origine romana Frank Timis a anuntat o descoperire importanta de petrol in blocul Naria-1 din Liberia. Anuntul a fost primit cu bucurie de catre piete, actiunile listate la bursa ale companiei inregistrand o crestere de 100% (de la 0,68 de dolari la 1,51 de dolari), scrieCapital.ro.

Renault confirma noile generatii Laguna, Espace si Scenic. Desi confruntat cu scaderi drastice ale vanzarilor, constructorul francez Renault a anuntat o investitie de 420 milioane de euro in fabrica de la Douai. Astfel, unitatea productiva va fi capabila sa asambleze simultan cinci modele diferite. Trei dintre acestea isi vor face aparitia anul viitor: noile generatii Laguna, Espace si Scenic. Sunt prevazute o serie de facilitati si tehnologii avansate, precum si modernizarea utilajelor existente. Va exista o linie de asamblare unica, ce va corespunde standardului cunoscut in industria auto sub denumirea de flux unic (single-flow). In timp ce Scenic a inregistrat un oarecare succes in ultimii ani, Laguna (foto) si Espace au avut dificultati mai mari pe piata. Iata de ce va fi foarte interesant de vazut cum vor fi modelele care le vor inlocui. La fel, multi se intreaba care vor fi celelalte modele produse aici. Pentru ca desi se stie ca fabrica poate produce cinci modele in acelasi timp, cei de la Renault au nominalizat deocamdata doar trei dintre ele, anunta24auto.ro.