Un IMM din trei moare in primul an de la infiintare. Spiritul antreprenorial din Romania nu este foarte ridicat, dar chiar si asa se infiinteaza destule "IMM-uri noi in fiecare an. Din pacate, doar doua treimi dintre acestea reusesc sa ramana in activitate dupa un an Ministrul delegat pentru IMM-uri, turism si mediul de afaceri, Maria Grapini, se plangea, recent, ca numarul de IMM-uri raportat la mia de locuitori este de trei ori mai mic decat media europeana. Ce nu a spus ministra IMM-urilor este ca firme noi se infiinteaza destul de multe in fiecare an, insa multe dintre ele dau faliment inainte de a implini un an. Si nu se refera nici la faptul ca statul ar putea ajuta IMM-urile, dar nu prin facilitatea de credit, ci prin reduceri ale taxelor si impozitelor. Datele Institutului National de Statistica arata ca procentajul de firme noi raportat la nivelul anului 1995, cand existau 388.180 firme, este de peste 30% in ultimii zece ani. Varful a fost atins in 2008, cand rata de creare a fost de 42,4%, dar chiar si in 2011, ultimul an din raportul INS, procentajul a fost de 36,1%, echivalentul a 140.083 firme noi. Jumatate dintre acestea, 47,3%, au fost interprinzatori individuali, iar restul, 52,7%, societati comerciale, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Ministrul Eugen Teodorovici: "Eliminam excesul de reglementare din accesarea fondurilor europene". Excesul de reglementare este unul dintre factorii care au infranat puternic absorbtia fondurilor europene, a declarat Eugen Teodorovici, ministrul Fondurilor Europene. Domnia sa a precizat: "De exemplu, am constatat ca beneficiarii privati ai fondurilor sunt obligati sa faca licitatii, desi nicaieri in procedurile Uniunii Europene nu este stipulat asa ceva. Uniunea Europeana impune organizarea licitatiilor doar pentru beneficiarii din sistemul public. Vreau sa elimin aceasta obligatie pentru beneficiarii privati. Sper ca, in perioada imediat urmatoare, sa primim raspunsul de la Comisia Europeana pe aceasta tema si companiile private sa poata derula mult mai repede proiectele", anuntaBursa.ro.

Europenii din sudul lovit de criza fug in Germania. Criza i-a determinat pe europenii din statele supraindatorate, care au aplicat masuri dure de austeritate, sa-si caute un viitor mai bun in Germania, potrivit unui studiu realizat de Organizatia pentru Cooperare Economica si Dezvoltare. Cea mai mare parte a imigrantilor din sud care au ajuns in Germania sunt greci si spanioli, potrivit raportului publicat joi de institutia cu sediul la Paris. Anul trecut, numarul imigrantilor din Germania a ajuns la nivelul maxim din ultimii 17 ani. Peste 34.000 de greci si aproximativ 28.000 de spanioli s-au mutat in Germania in intervaul septembrie 2011-septembrie 2012, potrivit datelor preliminare compilate de OECD. Numarul acestora s-a dublat in ultimii patru ani. "Per total, nivelul actual reprezinta o crestere de aproape 40.000 de imigranti in plus din tari lovite de criza, care au venit in Germania in 2012", se arata in document, informeazaAdevarul.

Privatizarea CFR Marfa: intrebari fara raspuns. Cu doar o saptamana inaintea depunerii ofertelor finale, Ministerul Transporturilor a facut noi propuneri privind soarta datoriilor acestei companii, dar si a altei companii important de stat, CFR SA. Strategia Ministerului Transporturilor pare a fi bazata pe principiul: daca tot apare o gaura in buget prin privatizarea CFR Marfa, respectiv datorii acestei companii catre stat care nu vor fi acoperite de suma incasata din privatizare, de ce sa nu fie bagate aici si obligatiile catre stat ale CFR SA? Un proiect de ordonanta de urgenta a Guvernului publicat ieri pe situl de internet al Ministerului Transporturilor prevede, pe de o parte, preluarea de catre CFR Marfa a tuturor datoriilor la bugetul de stat ale CFR SA si apoi convertirea intregii datorii a CFR Marfa, devenita mai mare, in actiuni nominale care sa revina statului. Problema este ca valoarea nominala a pachetului de actiuni ce va ajunge sa fie detinut de stat la CFR Marfa nu va avea nicio influenta asupra pretului ce va fi oferit peste o saptamana de catre cei doi cumparatori ai pachetului de 51% din companie. Cu alte cuvinte, ministrul Fenechiu plimba datoriile de la CFR SA la CFR Marfa, iar de aici acestea devin pur si simplu maculatura, scrieRomania Libera.

Dupa ce s-au "fript" cu procesele, bancherii sufla in toate contractele. Cel putin trei banci importante din Romania au inclus in contracte clauze speciale care spun ca, inainte de a ajunge in instanta, partile trebuie sa incerce sa rezolve conflictele pe cale amiabila Dupa ce s-au trezit cu mii de procese pe rol in urma modificarilor succesive ale legislatiei, bancherii din Romania au inceput sa puna pret pe metodele alternative de rezolvare a conflictelor cu clientii. La nivelul Asociatiei Romane a Bancilor (ARB), au avut loc mai multe discutii in sensul promovarii acestor tehnici, iar Asociatia are si un corp destul de solid de specialisti in mediere, format din fosti bancheri si specialisti in drept, anuntaCapital.ro.

Robert Rekkers: "Agricultura este, in mare parte, subcreditata". O mare parte a activitatii agricole este inca nefinantata, considera Robert Rekkers, directorul general al Agricover Credit IFN. "Sectorul nu este supracreditat, ci, dimpotriva, exista un potential ridicat de crestere a finantarilor care ii sunt acordate. De asemenea, nu vedem un val de credite neperformante, asa cum s-a intamplat in trecut", a declarat domnia sa. Bancile care se orienteaza catre agricultura se orienteaza, cu precadere, catre proiectele mari, precizeaza fostul director general al Bancii Transilvania. "Si noi, la Agricover Credit, lucram cu multi clienti care lucreaza suprafete de peste 1.000 hectare, insa, in timp, am dobandit know-how si reusim sa gasim solutii si pentru cei care au suprafete de doar 100 de hectare si, speram ca, pe viitor, sa lucram si cu clienti cu suprafete si mai mici", afirma Robert Rekkers, informeazaBursa.ro.

Noul Opel Insignia facelift. Ofensiva de produs Opel trece la un nivel superior cu noul Opel Insignia facelift, care isi sarbatoreste premiera mondiala in cadrul celei de-a 65-a editii a Salonului Auto de la Frankfurt (12-22 septembrie 2013). Modelul de varf straluceste printr-un interior si mai atragator si un exterior mai stilizat, ducand filosofia de design premiata a marcii Opel "maiestria sculpturala intalneste precizia germana" la un nivel superior. Noile motoare puternice si extrem de eficiente cu injectie directa, precum cele doua unitati de propulsie turbo pe benzina de generatie noua si cea turbo diesel cu emisii de CO2 de 99 g si extind portofoliul. Aceste emisii scazute plaseaza noul propulsor de 2.0 litri turbo diesel in clasa A+ de energie. Ambele variante (120 CP si 140 CP) consuma, fie in caroserie cu cinci, fie in cea cu patru usi cu transmisie manuala cu 6 trepte si sistem Start/Stop, doar 3,7 litri de combustibil la 100 km in ciclu combinat (Sports Tourer: 3,9 litri/100 km). Astfel, Opel Insignia 2.0 CDTI este cel mai eficient model din punct de vedere al consumului de combustibil din clasa lui, scrie24auto.ro.