Ce investitori imobiliari au in proprietate cele mai multe foste fabrici comuniste. Cei mai mari zece proprietari de foste fabrici cumparate cu scop imobiliar au investit peste 800 mil. euro in ultimii opt ani in preluarea a 40 de foste platforme industriale. Suprafata cumulata a acestora depaseste 360 ha, fiind dubla fata de terenul pe care se intinde Aeroportul Baneasa Stirile despre transformarea unor foste fabrici in proiecte imobiliare le-au depasit de mult pe cele despre construirea unor noi facilitati de productie. Unii dintre cei mai mari investitori imobiliari, in ale caror portofolii se regasesc terenuri pe care odata functionau gloriile industriei romanesti, vad in acest fenomen un proces natural, cauzat de "capusarea" pana la faliment a fabricilor romanesti, de obligativitatea mutarii productiei din interiorul oraselor, de lipsa investitiilor in infrastructura, de numarul redus al muncitorilor specializati si de forta de munca scumpa, de inexistenta unor stimulente guvernamentale pentru productie si, nu in ultimul rand, de mutarea interesului producatorilor catre tari mai competitive, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Prima bursa de cereale, din toamna, la Corabia. Anul acesta, in toamna, va fi inaugurata o Bursa de cereale, in orasul Corabia, judetul Olt. Investitia totala se ridica la 1,9 milioane de euro, iar proiectul se deruleaza in cadrul Programului Operational Regional, demararea acestuia fiind in luna iulie a anului 2012. Aceasta este a patra incercare de infiintare a unei burse a cerealelor de la noi din tara, dupa ce autoritatile au esuat in cazul unor proiecte asemanatoare in orase mult mai importante precum Braila, Constanta sau Galati. Conform lui Dan Oltean, purtatorul de cuvant al primariei din Corabia, constructiile obiectivului sunt finalizate, iar in momentul de fata se afla in derulare licitatiile pentru echipamente si mobilier. Domnia sa spune ca exista cereri pentru construirea mai multor silozuri in zona portului din Corabia. In acest fel, ar fi facilitat transportul marfurilor pe Dunare, care este mult mai ieftin in comparatie cu alternativele. Conducerea care va administra viitoarea bursa de cereale va fi reprezentata de o companie care va avea in structura actionariatului atat institutii ale statului, cat si alte companii private, iar sarcina procedurii de atribuire ii va reveni Bursei Romane de Marfuri, anuntaBursa.ro.

Dan Sova: Contractul cu Bechtel va fi desecretizat saptamana viitoare. Va fi un control la CNADNR. Ministrul pentru proiecte de infrastructura a declarat, la Realitatea TV, ca pana la finalul saptamanii viitoare va fi desecretizat contractul cu americanii de la Bechel, iar dupa aceea va fi declansat un control la CNADNR. De asemenea, Sova a precizat ca cei vinovati de prejudicierea statului risca sa raspunda penal. "Pana la sfarsitul saptamanii viitoare, cel mai tarziu va fi desecretizat. Imediat dupa desecretizare, la cererea lui Victor Ponta, va incepe un control tematic al Corpului de control al premierului la CNADNR, avand ca tema Bechtel. Va fi luata la puricat activitatea integrala legata de Bechtel, pentru a se afla cum a fost posibil ca dupa 10 ani de contract sa avem 52 de km cu asemenea cheltuieli. Cei care au semnat documente prin care s-au prejudiciat interesele financiare ale statului roman pot raspunde patrimonial, administrativ, penal", a avertizat ministrul Dan Sova, informeazaEVZ.

Pierderile Tarom s-au redus cu 45% in primele cinci luni din 2013, la 64 de milioane de lei. Compania de stat Tarom, care din toamna anului trecut are management privat, si-a redus pierderile in primele cinci luni din 2013 cu 45% fata de perioada similara a anului trecut, de la 116 milioane de lei la 64 de milioane de lei, potrivit rezultatelor anuntate de operatorul aerian. Pierderile operatorului aerian de stat sunt cu 34% mai mici fata de cele prevazute in planul de management si cu 45% fata de cele prognozate in bugetul anual. "Datele financiare pe primele cinci luni ale anului 2013 confirma faptul ca rezultatele companiei Tarom s-au imbunatatit cu 34%, respectiv 38 de milioane de lei, fata de ceea ce a fost prevazut in planul de management si cu 45%, respectiv 52 milioane lei, fata de cele prognozate in bugetul anual. Astfel, rezultatele financiare cumulate, neauditate ale anului 2013, arata o reducere a pierderilor de pana la 64 de milioane de lei, prin comparatie cu aceeasi perioada a anului 2012, unde pierderea a fost de 116 milioane de lei", a declarat Christian Heinzmann, directorul executiv al Tarom, scrieAdevarul.

Ultima sansa pentru a mai construi autostrazi in Romania. In vremuri de restriste bugetara, parteneriatul public-privat (PPP) este una dintre putinele solutii pentru a mai putea construi. Atunci cand interesul este sporit si in zona bancilor, sansele sunt ceva mai mari Ce poate face statul cand nu are bani, este fortat sa-si reduca deficitele si totusi trebuie sa dezvolte infrastructura precara pe care o administreaza? Prea multe raspunsuri la aceasta intrebare nu exista, insa parteneriatul public-privat poate fi una dintre solutii. Ea functioneaza in intreaga Europa, mai ales in tari foarte dezvoltate, ca Franta sau Marea Britanie. In 2012, valoarea tranzactiilor aferente parteneriatelor public-private finalizate pe piata europeana a totalizat 11,7 miliarde de euro, anuntaCapital.ro.

FED vrea să calmeze pieţele şi nu reduce debitul pompei de dolari. Nu încă. Strategii Federal Reserve (FED), banca centrală a SUA, au decis să păstreze ritmul de achiziţii de obligaţiuni de stat americane (bonduri) de 85 de miliarde de dolari pe lună, prin care injectează lichidităţi în sistemul financiar american, în scopul stimulării creşterii economice. Analiştii se tem însă că decizia este pe termen prea scurt scurt, căci FED îşi păstrează, totuşi, deschisă şi opţiunea pentru reducerea ritmului cu care pompează bani în sistem, în funcţie de performanţele economiei, scrie Economica.net

GE vrea sa revolutioneze Europa cu "internetul industrial". General Electric (GE), a lansat, ieri, la Londra, un raport despre impactul "internetului industrial" asupra economiei Europei, care se confrunta cu probleme de competitivitate. Jeff Immelt, Presedinte si Director General al GE, a explicat ca "internetul industrial" este o retea globala deschisa, care conecteaza oameni, date si echipamente. Cu ajutorul datelor transmise prin internet si cu ajutorul masinilor si echipamentelor inteligente, poate fi eficientizat consumul energetic, poate fi optimizata productia industriala, de la industria aeronautica, la cea energetica si medicala. Domnul Immelt a precizat: "Internetul industrial ar putea adauga 2,2 trilioane euro la PIB-ul european pana in anul 2030, oferind o transformare atat de necesara economiei. Totodata, industria ar putea economisi miliarde de euro daca internetul industrial determina o crestere chiar si de numai 1% a productivitatii anuale in urmatorii 15 ani. Prin conectarea la internet a echipamentelor industriale, a ecosistemelor de infrastructura si lucratorilor, economiile europene ar putea obtine o eficientizare si o crestere a valorii economice fara precedent", informeazaBursa.ro.

Noul Mercedes Clasa S Pullman, in 2014. Conform unor informatii din interior, versiunea Pullman a noului Mercedes Clasa S, care va inlocui defuncta marca Maybach, isi va face aparitia in mai 2014. Mercedes Clasa S are un ampatament de 3,03 metri, care creste la 3,17 metri pentru versiunea lunga, iar pentru Pullman este asteptat sa ajunga pana la 3,5 metri. Suficient petru a satisface cei mai exigenti milionari! Un mic palat pe roti, noul Mercedes Clasa S Pullman va depasi, probabil, bariera celor 6 metri lungime. Principala piata va fi China, unde limuzinele cu ampatament marit sunt la mare cautare. Habitaclul va fi impartit in doua sectiuni, cea din spate fiind un "salon VIP" cu fotoliile asezate fata in fata. Se stie deja ca noua generatie Clasa S va avea in total sase vaiante constructive, printre care un coupe, un cabrio si un coupe cu 4 usi, gen CLS, scrie24auto.ro.