Business Report: Gazprom vrea sa se extinda in tarile vecine, cu prioritate pe piata romaneasca; Dezastrul de la "bac" loveste intreaga economie; CNADNR intarzie constructia autostrazii Nadlac-Arad; Letonia, noul paradis fiscal al Uniunii Europene

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Luni, 15 iulie 2013, 4:29 Revista Presei | Business


BUSINESS REPORT
Foto: Colaj foto
Gazprom vrea sa se extinda in tarile vecine, cu prioritate pe piata romaneasca. Compania ruseasca Gazprom, prin intermediul NIS (subsidiara companiei Gazprom Neft), a inaugurat recent prima retea de statii de distributie carburanti din tara noastra, oficialii companiei anuntand ca numarul benzinariilor va ajunge la 120 la sfarsitul anului 2015, in urma unei investitii de circa 150 milioane euro. Intrarea companiei rusesti pe piata romaneasca a avut loc in 2012, cand, in localitatea Vestem, langa Sibiu, sarbii de la NIS, subsidiara a Gazpromului, au deschis prima benzinarie. Tot prin intermediul NIS, rusii de la Gazprom sunt implicati si in exploatarea unor resurse naturale, in partea de vest a tarii. Domnul Vadim Smirnov, director regional NIS pentru Romania, ne-a acordat un scurt interviu in care ne-a povestit despre planurile de investitii ale Gazprom in tara noastra. In ciuda reticentei autoritatilor cu privire la relatiile romano-ruse, destul de reci in ultimii ani, Gazprom considera Romania o piata strategica, unde vrea sa investeasca sute de milioane de euro, scrie Bursa.ro.

Dezastrul de la "bac" loveste intreaga economie. De la incasarile bugetare la investitiile straine si de la piata muncii la sistemul de invatamant superior, toate sunt afectate, intr-un fel sau altul, de rata scazuta de promovabilitate In cele cinci sesiuni de bacalaureat (trei de vara si doua de toamna) organizate in perioada 2011-2013, numarul celor promovati a fost de 316.000, cu peste 50.000 mai mic decat in cele patru sesiuni din 2009-2010. Cea mai plauzibila cauza este introducerea unui sistem mult mai strict de supraveghere, care a facut ca rata promovabilitatii sa se prabuseasca de la 81,5% in 2009 la 45% in 2011 si 2012. Anul acesta, cand sesiunea de examinare a fost pregatita si administrata in totalitate de reprezentantii noii puteri, generand si un scandal de proportii legat de descoperirea unui sistem de frauda institutionalizata, rata promovabilitatii a crescut cu circa zece puncte procentuale, fiind insa in continuare mult sub nivelurile atinse pana prin 2009, anunta Capital.ro.

Semnal important: Romania - lider european la cresterea pretului caselor in primul trimestru din 2013. Romania s-a situat pe primul loc in UE la cresterea pretului caselor pe trimestrul I 2013 in raport cu trimestrul anterior, cu o majorare de 4,3%, potrivit datelor comunicate vineri de Eurostat. Ea a fost urmata de Estonia (+3,1%), Letonia si Slovacia ( cu cate 2,3%). Cele mai mari scaderi ale preturilor au fost consemnate in Spania (-5,1%), Cipru (-4,8%), Ungaria (-3,3%) si Portugalia (-3,2%). Deocamdata, locul ocupat in clasamentul cresterii preturilor in domeniul imobiliar pe ultimele 12 luni este unul modest, rezultatul de -0,8% plasandu-ne undeva la mijlocul plutonului. Dar, tocmai de aceea, este de remarcat recuperarea scaderii inregistrate in a doua parte a anului trecut ( -4,2% in trimestrul III 2012 si -0,1% in trimestrul IV 2012) si posibila inversare a trendului descrescator, informeaza Cursdeguvernare.ro.

CNADNR intarzie constructia autostrazii Nadlac-Arad. Compania Nationala de Autostrazi (CNADNR) nu a semnat inca noul contract pentru fi nalizarea lucrarilor la primul lot din autostrada Nadlac-Arad. Dupa ce a reziliat contractul cu firma lui Nelu Iordache, Romstrade, CNADNR a organizat o noua licitatie, pentru a alege un constructor care sa finalizeze lucrarile la primul lot din autostrada Nadlac-Arad. Pana la aceasta data, institutia nu a stabilit castigatorul licitatiei, desi a trecut mai mult de o luna de la termenul la care au fost depuse ofertele. Valoarea maxima estimata de CNADNR pentru cei 22 de kilometri de autostrada este de 365 de milioane de lei, iar constructia tronsonului ar trebui sa fie realizata in 12 luni de la incheierea contractului. In acest context, termenul de finalizare a lucrarilor a iesit complet din graficul stabilit initial, scrie EVZ.

Letonia, noul paradis fiscal al Uniunii Europene. Bruxelless-ul a aprobat recent aderarea Letoniei la zona euro, iar statul baltic va deveni de la 1 ianuarie 2014 al optsprezecelea membru al uniunii monetare. De la aceeasi data intra insa in vigoare si noul cod fiscal al Letoniei, gandit si elaborat cu un singur scop: sa transforme tara intr-un paradis fiscal precum erau Cipru, Malta si Irlanda. Aderarea Letoniei la zona euro poate sa destabilizeze intreaga economie europeana, noteaza publicatia germana "Der Spiegel". Aceasta pentru ca, de la inceputul anului viitor, micul stat baltic va implementa un nou cadru fiscal prin care vrea sa atraga investitori, oameni de afaceri si companiigratie impozitelor scazute si legilor "prietenoase", anunta Adevarul.

Listarea Nuclearelectrica a ramas tot in toamna. Sindicatul CNE Cernavoda nu mai pune bete in roate majorarii de capital Nuclearelectrica, dar, cu toate acestea, listarea la Bursa de Valori Bucuresti ar putea fi amanata pentru toamna, deoarece procedurile juridice mananca foarte mult timp. Sindicalistii au retras opozitia formulata, la Registrul Comertului, la inregistrarea deciziei actionarilor Nuclearelectrica de a majora capitalul social al producatorului de energie in vederea listarii, ne-au spus mai multe surse din companie. In ciuda renuntarii la actiunea in justitie, listarea companiei nu poate fi derulata in aceasta luna, asa cum si-a propus Guvernul, ci abia in septembrie. Sursele noastre ne-au explicat ca Tribunalul Bucuresti a fixat termen pe 18 iulie pentru judecarea opozitiei sindicatului: "La data respectiva, Tribunalul va lua act de renuntarea la opozitie si, probabil, va lua decizia in acceasi zi. Comunicarea deciziei Tribunalului, care permite operarea majorarii capitalului, va fi comunicata Registrului Comertului dupa cateva zile. Mai dureaza cateva zile si publicarea deciziei AGA in Monitorul Oficial, apoi dureaza si aprobarea prospectului listarii de catre ASF si ajungem in luna august", informeaza Bursa.ro.

Cel mai prost an pentru piata auto de cand avem statistici. In iunie, inmatricularile de autoturisme noi au scazut cu peste 45%, fiind inscrise in circulatie doar 3.967 de masini. In acelasi timp, comertul cu masini de ocazie urca vertiginos, depasind 15.770 de unitati. Efectele crizei economice, ale gafelor legislative si lipsa de viziune a comerciantilor sunt tot mai vizibile. Scaderea cu 45,85% a inmatricularilor de autoturisme noi in chiar prima luna de desfasurare a programului ￯Rabla￯, iunie, arata clar ca nici aceasta masura controversata nu are darul de a opri piata auto din rostogolirea ei catre colaps. Impunerea, la inceputul lui 2013, a unei taxe pe poluare cu un sistem de calcul complet eronat, care favorizeaza importul de masini cu vechimi mari a pus si ea umarul la distrugerea a ceea ce a mai ramas din piata. Asa se face ca, in primele sase luni din acest an, romanii au mai inmatriculat doar 24.549 de autoturisme noi, in scadere cu 26,37% fata de primul semestru al anului trecut, cand intrau in circulatie 33.343 de unitati. Si nu trebuie uitat ca 2012 nu a fost deloc un an bun pentru vanzarile de masini, scrie Capital.ro

BMW i3 - primele informatii oficiale. Activitatea de cercetare si dezvoltare derulata cu incepere din 2007, in cadrul "project i", a pus bazele unor solutii de mobilitate cu emisii zero. Pentru lansarea primului model de serie din istoria marcii, BMW Group urmareste o abordare integrata, intruchipata de noul brand BMW i. BMW i se angajeaza sa creeze automobile inovatoare si servicii de mobilitate premium care respecta principiile de dezvoltare durabila, dar si experienta unica care defineste marca BMW. BMW i3, primul model de serie al noului brand, ofera clientilor mobilitate cu emisii zero intr-un pachet auto premium. Asemenea arhitecturii unice a automobilului - concentrata in jurul structurii LifeDrive cu sasiu de aluminiu si caroserie din fibra de carbon (CFRP) -, electromotorul si sistemul de management electric, acumulatorul litiu-ion de tensiune ridicata, toate au fost dezvoltate si produse independent de BMW Group in cadrul programului BMW eDrive. Acestea garanteaza ca placerea condusului - definitorie pentru BMW - este o caracteristica de baza si a primului automobil electric din portofoliul BMW i, anunta 24auto.ro.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















5327 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by