Gruia Stoica, GFR: "Toate companiile mari se finanteaza pentru investitii importante". Toate companiile mari se finanteaza pentru investitii importante, sustine Gruia Stoica, proprietarul Grupului Grampet, din care face parte Grup Feroviar Roman (GFR), desemnat castigator al procesului de privatizare a CFR Marfa, in contextul in care presedintele Traian Basescu a spus ca bancile nu sunt dispuse sa acorde credite mari societatilor. Gruia Stoica ne-a raspuns, ieri, la cateva intrebari, subliniind ca GFR are o relatie veche cu Raiffeisen Bank Austria, de la care a obtinut scrisoarea de bonitate si scrisoarea de garantie in procesul de privatizare pe care l-a castigat, scrie Bursa.

Business reportFoto: Colaj foto

Romanilor le place luxul pe roti. Cel de ocazie. Soselele Romaniei sunt pline de autoturisme care se incadreaza, cel putin teoretic, in categoria vehiculelor premium si de lux. Atractia conationalilor nostri pentru vehiculele "de statut" este cronica si trece adesea peste "detalii" precum starea tehnica, utilitatea, functionalitatea sau eficienta. Stiati ca nu mai putin de 8,5% din parcul auto national este format din masini apartinand unor marci premium si de lux? In cifre absolute, asta se traduce in prezenta a peste 381.620 de autoturisme in statisticile Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, scrie Capital.

Ce lasa in urma insolventa Hidroelectrica? Timp de cinci luni (decembrie-mai), 2012, Consiliul de Administratie al Hidroelectrica, numit in vremea guvernelor Boc si Ungureanu, a purtat discutii dure cu firmele "baietilor destepti", avand acces total la contracte. De asemenea, beneficiind de suportul tehnic al Ministerului Justitiei, in vederea rezolvarii problemelor din contractele cu respectivele firme, s-a cautat solutia anularii acestora, cu acordul ambelor parti. Rezultatul nu a fost unul concret, avocatii "baietilor destepti" facand caz de existenta unor accidente, pe care Hidroelectrica nu le-a respectat in totalitate, scrie Energy-Center.

Bumerangul austeritatii. Datoria publica din UE a crescut la 86% din PIB in trei luni. Mai toti oficialii europeni clameaza o iesire a UE din zona critica a crizei - parca sau probabil in complicitate cu interesele unui anumit cancelar care are alegeri anul acesta. Datoria publica din zona euro, insa, s-a suparat si a dat in clocot. Astfel, in primul trimestru din 2013, datoria statelor din zona euro a urcat de la 90,6% in T 4 2012, la 92,2%, in vreme ce in UE, s-a miscat mai domol in sus, de la 85,2% din PIB, la 85,9%, scrie BusinessCover.

O problema de timp? De ce inca nu a intrat economia zonei euro in deflatie. Cea mai mare necunoscuta a crizei financiare este de ce zona euro nu a intrat inca in deflatie. Deflatia consta intr-o scadere prelungita a preturilor, cauzata de cantitatea monetara aflata pe piata. O consecinta a limitarii creditarii, de exemplu, este deflatia, care afecteaza cererea de produse, bunuri si servicii. Pentru a preveni deflatia, Bancile Centrale scad dobanzile la creditare pentru a incuraja creditarea, scrie EuroPolitics.

UE, la concurenta cu China si India la exportul de absolventi pe piata internationala a muncii. UE pune la bataie 400 de milioane de euro pentru a fi mai competitiva pe piata internationala a muncii, in conditiile unei concurente sporite din partea unor tari precum China si India. Decizia UE vine ca urmare a modificarii dramatice a peisajul invatamantului superior international, ca forma si dimensiune, in conditiile unei concurente sporite din partea unor tari precum China si India, scrie Capital.

Analistii il contrazic pe Ponta: A prezentat date economice exagerate. Romania al patrulea producator auto? Imposibil. Premierul roman a spus intr-un interviu acordat Bloomberg ca economia locala a crescut cu 2,4% in prima jumatate a anului, ceea ce ar reprezenta o accelerare a procesului de crestere, de la nivelul de 2,2%, din primele trei luni din an si o mare supriza pentru noi care estimam o crestere de 1,8% pentru prima jumatate din an, asemeni majoritatii analistilor, scriu analistii ING Bank Romania intr-un raport emis astazi. Acestia au remarcat si afirmatia premierului ca Romania a devenit al patrulea mare producator auto din Europa, scrie EVZ.

Contractul cu Alpine pentru autostrada Nadlac-Arad, reziliat in secret. Compania Nationala de Autostrazi a reziliat si ultimul contract de construire al autostrazii Nadlac-Arad, semnat cu firma austriaca Alpine Bau, dupa ce in toamna anului trecut a fost anulat si pe cel pentru primul lot al aceleasi autostrazi, semnat cu Romstrade, firma lui Nelu Iordache. Romanii vor mai avea de asteptat mult timp pana cand vor ajunge pe autostrada la granita cu Ungaria, dat fiind avansul extrem de mic al acestor proiecte, licitatiile contestate de constructori, dar si rezilierea unor contracte aferente de catre CNADNR, scrie Romania libera.

CNADNR cauta constructori pentru autostrada Sebes - Turda. Cat va costa. CNADNR vrea sa contracteze lucrari de proiectare si constructie a autostrazii Sebes - Turda, proiect cu o lungime totala de 70 de kilometri si o valoare estimata la 2,48 miliarde lei (560 milioane euro), fara TVA, echivalentul a 700 milioane euro, cu TVA. Proiectul este impartit in patru loturi, avand lungimi de 17 kilometri (valoare estimata de 627,3 milioane lei), 24,2 km (736 milioane lei), 12,4 km (532 milioane lei) si 16,3 km (585,7 milioane lei), scrie Gandul.

Ce comisioane au bancile la carduri. La cine te costa mult sa-ti tii banii si la cine e ieftin. Cu venituri din credite in scadere si rate de neperformanta ridicate, bancile au taxat din ce in ce mai puternic in ultimii ani operatiunile curente si produsele de baza. Cardul de debit si contul curent au costuri din ce in ce mai mari, mai ales ca romanii prefera sa cash-ul. Cu fiecare retragere de la bancomat, clientii baga bani in conturile bancii, pe langa taxele pe care le platesc pentru administrarea contului curent si a cardului. Si romanii au o preferinta ridicata pentru cash, inca fiind larg raspandita practica retragerii intregului salariu din ziua in care a intrat in cont, scrie Economica.net.

Politici fiscale: Cum au evoluat de la inceputul crizei principalele surse de venituri la bugetul statului. Pentru a vedea cum a evoluat povara fiscala de la manifestarea, in a doua parte a lui 2008, a primelor efecte ale crizei mondiale, am scos din comunicatele oficiale ale Ministerului Finantelor ponderile in PIB si in veniturile bugetului general consolidat ale principalelor surse de alimentare ale acestuia. Cele mai importante scaderi s-au produs la impozitul pe profit si la contributiile de asigurari, scrie cursdeguvernare.ro.

Harta preturilor pentru hotelurile de patru stele de la Marea Neagra. Cat te costa sejurul in Romania, Bulgaria, Turcia, Rusia, Georgia si Ucraina. Romania se afla pe locul al patrulea, dupa Rusia, Ucraina si Georgia, in topul tarilor cu iesire la Marea Negra atunci cand vine vorba despre tarifele afisate de catre hotelieri. Gandul a realizat o analiza a costurilor unei vacante de sapte zile in perioada 1 - 7 august, la hotelurile de 4 stele din cele sase state cu litoral la Marea Neagra, mai exact Romania, Bulgaria, Turcia, Georgia, Rusia si Ucraina.