Indonezia, noul El Dorado tintit de marii industriasi ai lumii. Dupa mirajul BRIC, multi dintre producatorii de masini, componente, electronice si electrocasnice au gasit o alta zona de interes: Indonezia. Cu un PIB care, pana in 2030, ar putea deveni mai mare decat al Germaniei o clasa de mijloc in plin avant si cu investitii straine directe estimate la 25 ml. Euro, arhipelagul atrage ca un magnet. Cu o suprafata de opt ori mai mare decat a Romaniei si cu aproape 238 de milioane de locuitori - locul patru dupa China, India si Statele Unite - Indonezia are toate atuurile necesare pentru a fi privita ca o mina de aur. In 2012, piata indonezana de automobile a crescut, in ciuda crizei mondiale, cu circa 25%, pana la 1,11 milioane de vehicule. De asemenea, productia de vehicule s-a majorat cu 27,1% pana la 1,06 milioane de unitati, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Contracte de 765 milioane de lei pentru deszapezire. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale vrea sa contracteze, pentru urmatorii doi ani, lucrari de intretinere pe timp de iarna a drumurilor din administrarea celor sapte directii regionale, in valoare de 765 milioane lei. Compania vizeaza incheierea a sapte acorduri-cadru, cu valori estimate de 109 milioane lei, in cazul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi, 104,9 milioane lei (DRDP Constanta), 61,9 milioane lei (DRDP Craiova), 95,9 milioane lei (DRDP Brasov), 106,1 milioane lei (DRDP Cluj), 148,5 milioane lei (DRDP Bucuresti) si 138,8 milioane lei (DRDP Timisoara). Acordurile cuprind intre 5 si 10 loturi, iar lucrarile vor avea o durata de 20 de luni de la data atribuirii. Proiectele vor fi finantate de la bugetul de stat si din venituri proprii. Contractele vor fi atribuite prin licitatie deschisa, pentru pretul cel mai scazut. Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost stabilit pentru 9 septembrie, anuntaBursa.ro.

Romanii vand cu success in Franta un carburant eco, ce aduce economii de 30 de euro la fiecare plin. Dyneff, compania petroliera detinuta de grupul Rompetrol in Europa Occidentala, vinde cu succes in statiile de distributie a carburantilor din sudul Frantei un produs bio, denumit E 85. Compus in proprtie de 75-85% din etanol si restul din benzina cu cifra octanica 95, produsul este conceput special pentru piata franceza, una dintre cele mai avansate din Europa din punct de vedere al utilizarii biocarburantilor. Dat fiind continutul mare de componenta bio, produsul este mai ieftin decat benzina clasica si decat motorina. Astfel, la o statie Dyneff, un litru de E 85 costa 0,94 euro, in conditiile in care un litru de benzina de 95 1,60 euro, iar un litru de motorina 1,40 euro. Asadar, comparativ cu benzina de 95, amestecul E 85 este cu circa 41% mai ieftin, informeazaEconomica.net.

Situatia Oltchim, pe muchie de cutit. Cele sase luni de insolventa a Oltchim nu au imbunatatit foarte tare starea companiei, nici dupa ce aproape 1.000 de angajati au fost concediati. Ieri, administratorul judiciar, consortiul format din firmele Rominsolv SPRL si BDO Business Restructuring a decis "sa reduca temporar, de luni, 29 iulie, timp de doua luni" ca urmare a "lipsei de materii prime, de capital de lucru", se mentioneaza in comunicatul administratorului. Timp de doua luni, 715 angajati ai societatii vor fi trimisi in somaj cu indemnizatie compensatorie de 80% din salariul de baza. In aceeasi perioada de doua luni, angajatii Directiei Petrochimice vor avea timpul de lucru redus de la cinci la patru zile pe saptamana de lucru, scrieEVZ.

Miza rectificarii bugetare. Cine va avea de suferit pentru gaura de 1,2 miliarde de euro de la venituri. In prima jumatate a acestui an, statul a incasat cu 5,4 miliarde de lei, echivalentul a 1,2 miliarde de euro, in minus fata de suma asumata de Guvern in programul de venituri si cheltuieli pe 2013, reiese din datele Ministerul Finantelor Publice (MFP). Pentru a se incadra in tinta de deficit de 2,4% din PIB, Executivul a taiat in primele sase luni circa 6 miliarde de lei (1,3 miliarde de euro) de la cheltuieli, in special de la investitii, dar si de la fonduri europene, o taiere "naturala" avand in vedere ca o parte dintre programele operationale au fost blocate in prima parte a anului. La rectificarea bugetara care se va afla miercuri pe masa Guvernului, Executivul va decide cum vor fi reimpartiti banii si cine va avea de suferit, in conditiile in care trebuie alocate resurse financiare pentru reducerea TVA la paine si achitarea corectiilor impuse de Comisia Europeana, anuntaGandul.

Planuri ratate in energia regenerabila. Daca investitiile in energia verde si-ar fi urmat cursul firesc inca din anii '70, cand Romania era foarte activa pe acest segment, cel mai probabil acum ne aflam printre marii producatori de echipamente Energiile in regenerabile au inceput sa fie luate in calcul la nivel industrial inca din anii '90, insa au prins avant in anii 2000 atat din punctul de vedere al cresterii numarului de proiecte, cat si din punctul de vedere al tehnologiilor folosite. Iar eolienele au avut un salt tehnologic imens in ultimii zece ani. "Daca la debut aveam turbine eoliene sub 1 MW, la inceputul anului 2005, au aparut turbinele eoliene multi-MW. Desi demult aparute pe piata, tehnologiile in domeniul surselor regenerabile sunt inca la inceput, si potentialul lor este foarte mare", spune Sebastian Enache, business development manager Monsson Group, cel mai mare dezvoltator de parcuri eoliene la nivel local, informeazaCapital.ro.

Ford Fiesta - Masina Anului 2013 in Lume, pentru Femei. Un juriu format din 18 femei jurnaliste auto a desemnat modelul mini Ford Fiesta, dotat cu de-acum celebrul motor 1.0 EcoBoost, drept Women's World Car of the Year 2013 sau, mai pe romaneste spus, Masina Anului 2013 in Lume, pentru Femei. Este pentru al cincilea an consecutiv cand un automobil corespunde celor mai exigente asteptari ale juriului feminin si primeste titlul Women's World Car of the Year. Securitatea, raportul calitate - pret, designul, spatiul pentru bagaje, usurinta conducerii si impactul redus asupra mediului sunt atuurile prin care micul Ford s-a impus. Precedentele modele castigatoare au fost Citroen DS3 si Range Rover Evoque. Alaturi de Fiesta, tabloul laureatelor de anul acesta a fost completat de Audi A4 Allroad (masina familiala), Range Rover (cel mai bun model de lux), Porsche Boxster S (la categoria sportive) si Mazda CX5 (SUV). Premiile vor fi acordate oficial in cadrul unei ceremonii care va fi organizata in octombrie, la Londra, scrie24auto.ro.