Cele mai rentabile plasamente pe ultimii 4 ani. Cine si-ar fi achizitionat o locuinta in toamna lui 2009 prin Prima Casa pentru a o inchiria ar fi ajuns in prezent la o zestre mult mai mica decat daca ar fi economisit prin intermediul depozitelor, fondurilor de investitii sau prin sistemul bancilor pentru locuinte. Cel mai bun randament l-ar fi adus insa economisirea prin sistemul bancilor pentru locuinte. Daca in septembrie 2009 s-ar fi deschis doua contracte de economisire-creditare prin Raiffeisen BpL, pornind din start cu un avans de 10.440 lei, in prezent s-ar fi acumulat in cont 84.420 lei, cu 52% peste varianta in care am fi ales creditul imediat prin Prima Casa. In plus, acum s-ar fi putut accesa si un credit locativ pentru achizitia garsonierei care acum are o valoare de piata de 32.200 euro. Astfel, creditul ar avea avantajul unei dobanzi fixe in lei pe toata perioada, iar creditul s-ar rambursa integral in doar 6 ani, cu o rata de circa 1.000 lei, potrivitCapital.ro

BusinessFoto: Colaj foto

Care sunt promisiunile toamnei la Bursa si ce vor face campioanele de pana acum pe 2013. Investitorii veniti din vacanta iau din nou in vizor vedetele bursei, potrivit analistilor consultati de Economica.net. Dintre acestea doar Fondul Proprietatea (FP) si Societatea de investitii financiare SIF Oltenia (SIF5) au inregistrat pana acum, in 2013, cresteri de preturi la Bursa de peste 10%. Pariurile pe companii relativ mici si pe surprize au adus castiguri de pana 77% in acest an. Ce sanse au sa confirme? "Favoritul meu este in continuare Fondul Proprietatea (FP), pentru ca listarile companiilor de stat din portofoliul sau va stimula cresterea propriei cotatii. Se mai adauga si argumentul pro al programului de rascumparare a propriilor titluri", spune Valerian Ionescu pentruEconomica.net.

Imagini inedite: Autostrada care se opreste in camp. Autostrada care se opreste in camp, la propriu. Tronsonul Lugoj - Faget din autostrada Lugoj - Deva va fi inaugurat in doua saptamani, dar nu se va putea circula pe el pentru ca nu exista drumul care sa-l lege de autostrada Timisoara-Lugoj, potrivitCapital.roLa Sanovita nu e facut un racord la DJ609A si nici nu sunt prevazute lucrari de gen, astfel incat este exclus ca pana la 1 octombrie sa se poata realiza o iesire, fie ea si provizorie din A1 spre DN6 prin DJ609A. maginile publicate de utilizatorul Dorum pe forum.construim-romania.ro fac cat o mie de cuvintemaginile publicate de utilizatorul Dorum peforum.construim-romania.rofac cat o mie de cuvinte.

Prunul-minune sau drumul virusilor din laborator in cazanul de tuica. La Bistrita Nasaud, o echipa de oameni de stiinta testeaza prunul-minune, denumit Honey Sweet, care ar putea ajunge in livezile noastre in 4-5 ani. Daca va intrebati cu ce e deosebit acest prun fata de altii, trebuie sa stiti ca este rezultatul unei inginerii genetice. Oamenii de stiinta ii spun biotehnologie sau organism modificat genetic (OMG). O mica parte dintr-un virus numit stiintific Plum Pox Virus (PPV) a fost inserata in structura genetica a prunului si functioneaza similar unui vaccin pe care bebelusii il fac inainte de a fi externati din maternitate. Mai precis, acest fragment viral devenit parte constitutiva a prunului, actioneaza ca un veritabil mecanism de aparare care distruge virusul, scrieEVZ.ro

Calico - proiectul vietii fara de moarte. Nu exista lucru pe Pamant (si nu numai) care sa nu poata fi "confiscat" de elita de pe Silicon Valley, oricat de greu ar fi de obtinut sau de fanteziste ar parea ideile unora la un moment dat. Mai mult, cu cat telul este mai greu de atins, cu atat resursele aruncate in joc sunt mai importante, iar provocarea devine mai mare. Conform publicatiei The Telegraph, compania Calico, dezvoltata si condusa de Google si presedintele Apple, Art Levinson, pare a fi construita dupa reteta de mai sus. Aceasta a fost creata cu scopul de a reusi, prin intermediul biotehnologiei, sa incetineasca procesul de imbatranire a oamenilor. Altfel spus, bosii Google si Apple vor sa cumpere ceea ce nu s-a reusit pana acum: viata eterna, potrivitBursa.

Sistemul de transport al gazelor naturale este depasit de situatiile aparute in piata. Business-ul activitatii de transport. Introducerea unui concept nou, de business, in transportul gazelor naturale, care tine seama de efectul globalizarii, efect care se resimte si pe piata gazelor naturale. Aceasta presupune construirea/reconstruirea unui sistem de transport flexibil, pe alocuri modular, compatibil cu sistemele din tarile vecine, capabil sa asigure atat siguranta furnizarii gazelor, cat si maximizarea gradului de utilizare a sistemelor si echipamentelor, concomitent cu cresterea eficientei operationale, care pot astfel sa contribuie la securitatea energetica a Romaniei. Managementul privat avea datoria sa faca trecerea de la conceptul tehnologic (sisteme de conducte de transport dedicate, sursa-consumator, relativ rigide, constante in timp si dependente de relationarea directa, inclusiv prin relatii comerciale stabilite pe termen lung) dezvoltate pana in anul 2000, au fost inlocuite in Europa dupa acest an, prin introducerea in activitatea de transport a conceptului de business construindu-se sisteme de tip "multi user", potrivitEnergy-Center.ro

Guvernul vrea sa construiasca o autostrada Brasov-Sibiu. Compania de Autostrazi va comanda un studiu de fezabilitate pentru o autostrada Brasov-Sibiu, desi actualul traseu de pe coridorul IV paneuropean, Sibiu-Pitesti, ramane teoretic in picioare. Noua autostrada ar fi urma sa fie construita tot din fonduri europene.Seful de la Autostrazi a explicat ca acest nou proiect, chiar daca este mai ieftin, nu exclude in nici un caz constructia autostrazii Pitesti-Sibiu, de pe coridorul IV, care este inclusa in Programul Operational Sectorial Transporturi (POS-T) in exercitiul financiar 2014-2020. "Autostrada Sibiu-Brasov este o varianta. Una nu o exclude pe cealalta. Autostrada Sibiu-Pitesti este scumpa, ar consuma aproape toata alocatia noastra pe POS-T" a explicat Narcis Neaga pentruEconomica.net