Proiectul de lege care ar putea scapa romanii cu credite de blestemul cursului valutar. Informatii utile pentru romanii care au credite in valuta: le vor putea achita in avans la cursul de la data obtinerii lor, cu ajutorul unui imprumut de refinantare, pentru care ar urma sa plateasca rate cu 25% mai mici. Asta prevede un proiect de lege care a fost depus la Camera Deputatilor si este sustinut de parlamentari din toate partidele. Potrivit proiectului de lege, romanii imprumutati in euro, franci elvetieni, dolari, dar si alte valute vor putea sa ramburseze in avans creditul exact la cursul din luna in care au luat imprumutul. Spre exemplu, cine a luat un credit in anul 2007 va returna datoria nu la 4 lei si 50 de bani cat este cursul in prezent, ci la 3,5 lei, anunta Stirile Pro Tv.

Business reportFoto: Colaj foto

Motivul secret pentru care Guvernul vrea autostrada spre Vest prin Brasov. Lipsa de strategie. Blocarea A1 la Pitesti rupe Dacia-Renault de furnizori si importatori. Realizarea autostrazii spre vestul tarii prin Brasov ar aduce trafic sporit pe tronsonul concesionat Comarnic-Brasov, ceea ce inseamna ca statul ar trebui sa scoata mai putini bani din buzunar pentru plata concesionarului. Exista un motiv ascuns pentru care Guvernul prefera traseul prin Brasov. Cat de curand vor trebui efectuate plati de disponibilitate catre concesionarul tronsonului Comarnic-Brasov. Exista riscul ca banii stransi din taxa de autostrada pe acest tronson sa nu acopere sumele de plata catre concesionar, caz in care Guvernul va trebui sa scoata bani din bugetul de stat. Posibilitatea oferita soferilor de a circula pe autostrada si dupa Brasov, pana la Sibiu, si apoi mai departe, ar atrage trafic suplimentar pe Comarnic-Brasov si ar mari suma incasata de stat din taxa de autostrada. Guvernul prefera varianta prin Brasov pentru ca aceasta este mai ieftin de construit decat una pe Valea Oltului, sustine Romania Libera.

Educatia si Sanatatea fata cu protectia sociala: O comparatie in timp a fiscalitatii care le sustine. Daca ar fi sa respectam uzantele europene, sanatatea si invatamantul ar trebui sa primeasca fiecare cam 6% din PIB, iar cei care lucreaza in aceste sectoare publice esentiale sa fie mai bine platiti. Dar acest lucru nu se intampla pentru ca ne lipsesc in mod cronic cateva procente de PIB la venituri. Bugetul se inchide invariabil prin reducerea sumelor alocate acestor sectoare "neproductive". O problema-cheie a alcatuirii bugetului in Romania este nivelul relativ redus al incasarilor bugetare din taxe si impozite. Pentru comparabilitate, am luat cifrele disponibile de pe site-ul OECD, organizatia care grupeaza economiile dezvoltate, in cativa ani din seria temporala disponibila. Romania a vea in 2011 o pondere de 27,9% a veniturilor din taxe si impozite, din care 9,1% pentru securitate sociala. O analiza Curs de guvernare.

Cel mai ofertant domeniu de pe piata muncii duce o lipsa acuta de candidati potriviti. Specialistii in industrie sunt pe cale de disparitie: cele mai multe oferte de munca din ultimele luni au venit din domeniul productiei industriale, insa in mod paradoxal, acest domeniu de activitate se confrunta cu cea mai acuta lipsa de forta de munca specializata, au precizat pentru Capital specialistii Manpower Romania. In ultimele luni, cea mai mare nevoie de personal a venit din domeniul productiei industriale, confirmand intentiile de crestere a numarului de angajati in trimestrul IV anuntate de angajatorii din industria prelucratoare in Studiul Manpower privind Perspectivele Angajarii de Forta de Munca.

Culmea birocratiei romanesti. Ca sa platesti online impozitele trebuie sa stai la inca o coada. In Romania, amatorii care doresc sa isi plateasca online impozitele si taxele trebuie sa stea, paradoxal, la o noua coada. Pentru a putea face plati prin ghiseul.ro, contribuabilii si persoanele fizice autorizate inregistrate in baza de date a primariei Sectorului 1 le-au fost atribuite user si parola, cu care se pot autentifica pe site. Numai ca plicurile care contin numele de utilizator si parola se ridica personal de la sediul Directiei Generale de Impozite si Taxe Locale (DGITL), scrie Adevarul.

Cheltuieli nejustificate de aproape 20 milioane de lei la "Transelectrica" - Control al Curtii de Conturi in perioada 2011-2012. Plati nejustificate de circa doua milioane de lei pentru vopsirea stalpilor si defrisari. Cel mai mare contract cu probleme - achizitia de echipamente IT de la Romsys. Curtea de Conturi a descoperit la "Transelectrica" cheltuieli nejustificate de aproape 20 milioane de lei, dupa ce a cercetat activitatea transportatorului national de electricitate in perioada 2011 - 2012. Surse citate de ziarul Bursa susrtin ca cel mai mare prejudiciu constatat de inspectorii Curtii de Conturi ar fi nerespectarea prevederilor legale privind achizitia de echipamente IT, cu serviciile aferente, la un pret superior celor practicate pe piata de profil. Astfel, compania ar fi platit in plus, nejustificat, circa 9 milioane de lei in cadrul unei investitii in valoare totala de 73 milioane lei, care vizeaza sistemul de securitate si managementul situatiilor de urgenta.

Ieftinire incerta la creditele de retail si IMM. Bancile reactioneaza diferit la ultima decizie BNR. Unele anticipeaza taierea dobanzilor la credite, cu pana la 3%. Altele spun, insa, ca piata a ieftinit pana acum creditele si am putea vedea chiar scumpiri. In ultima sedinta de politica monetara, BNR a redus dobanda-cheie la 4%, un nou minim istoric, iar analistii se asteapta la o noua o reducere de dobanda, de 0,5% la inceputul lui 2014, nefiind exclusa nici o scadere a rezervelor minime obligatorii (RMO), tinute de banci la BNR. Ca urmare, piata s-ar putea confrunta cu un excedent de lichiditate si mai mare decat cel existent in prezent, care a coborat nivelul ratei Robor pe piata interbancara la minime istorice, de 3,18% pentru imprumuturile pe trei luni, noteaza Capital.

Conferintele Energy-Center: bursele de gaze o noutate nu numai pentru Romania.Publicatia Energy-Center a adus pentru prima data in dezbatere publica existenta si functionarea bursei de gaze din Romania, un domeniu pe care legislatia in vigoare il defineste inca intr-un mod "cu specific romanesc". Avem o premiera absoluta in aceasta piata, respectiv licentierea a doua paltforme de tranzactionare (OPCOM si BRM), dar nu prea avem ce tranzactiona, in conditiile unei productii mai mici decat consumul. Cu toate acestea, anii care vin vor schimba radical fata pietei de gaze naturale din Romania, iar daca primii pasi pentru constituirea unei burse de gaze vor fi facuti corect, tara noastra si-ar putea atinge obiectivul, ratat in cazul pietei de energie electrica, respectiv acela de a ajunge un pol regional in domeniul tranzactionarii gazelor naturale.