Jonglerii cu creditele neperformante, pe banii deponentilor. Bancherii raporteaza gresit creditele neperformante si incearca sa acopere din banii deponentilor romani pierderile generate cu finantarea bancilor-mama, in perioada de boom. Beculetul rosu s-a aprins la Banca Nationala dupa ce s-au vazut datele raportate pentru luna iulie, iar suspiciunile au crescut dupa analiza situatiei bilanturilor din septembrie. Integral in Capital.

Business reportFoto: Colaj foto

Cresterea pe 2013 - peste asteptari si va incurca cresterea pe 2014. Data fiind majorarea PIB cu 2,7% in termeni reali pe primele noua luni ale anului in curs, pentru a obtine rezultatul final de 2,2%, avut in vedere de Guvern si de institutiile internationale, ar mai fi nevoie doar de un avans de 1,2% in termeni trimestru IV 2013 / trimestru IV 2012, suficient pentru a se realiza cresterea economica scontata ( ponderea ultimului trimestru in PIB anual este in jur de o treime). Exista, insa premize pentru obtinerea unei cresteri economice superioare, data fiind evolutia unor sectoare pe trimestrul al treilea peste nivelul inregistrat la noua luni, arata o analiza realizata de Curs de guvernare.

De ce a ajuns Brasovul cel mai mare nod rutier. "Toate drumurile duc la... Brasov", asa poate fi catalogata noua "proiectie" de dezvoltare a infrastructurii rutiere a Romaniei prezentata de Guvern, care nu mai tine cont de coridoarele europene, ci de interesele baronilor si de proiectul de "maxima importanta" - autostrada de weekend. O joaca de copii - asa poate fi catalogata "Strategia de dezvoltare a retelei de autostrazi 2014-2018", prezentat zilele trecute de guvernanti. Cateva harti, fara numar de kilometri, o prezentare succinta si discutabila privind sursele de finantare, prezentarea "orasului Salaj" pe harta Romaniei, modificarea traseului de pe o zi pe alta pentru a cuprinde Focsaniul pe autostrada, omiterea Centurii de Sud a Capitalei ¬ sunt doar cateva dintre erorile noii strategii a Guvernului USL, noteaza Capital.

Cinci piedici puse in calea Dacia si Ford. Industria auto a generat, constant, in criza, 10% din produsul intern brut. Cu toate acestea, autoritatile iau masuri care pun frane acestui sector. An de an, industria scoate noi modele care au "priza" la export, in schimb in tara se vand greu. Motorul cresterii economice a primit, in 2013, mai multe lovituri sub centura, greu de indurat pe fondul de persistenta a crizei. In timp ce, in aprilie, au aparut informatii ca Dacia si-ar putea reloca fabrica in Maroc, Ford lucreaza sub capacitate, pentru ca a scazut cererea. Care sunt cele mai mari probleme din 2013, identificate de producatori, in EVZ.

Reteta-surpriza. Cum au ajuns somerii de la Nokia o poveste de succes. 83 la suta din fostii angajati de la fabrica de telefoane de la Jucu si-au gasit noi locuri de munca. Desi pare incredibil, modul in care mai multi someri din Romania s-au recalificat profesional, cu ajutorul ᅡbanilor europeni, a ajuns un model pentru Uniunea Europeana. Ca surpriza sa fie si mai mare, trebuie sa ᅡspunem ca cea care a reusit aceasta performanta este o institutie a statului. Continuarea in Romania Libera.

Romanii, locul 8 in clasamentul pe tari al angajatilor UE. Care este salariul minim. Romanii sunt printre cei mai numerosi functionari europeni. Datele oficiale arata ca ocupam locul 8 in clasamentul pe tari al angajatilor Uniunii Europene. Cei mai multi, lucreaza in principalele institutii de la Bruxelles, si au salarii care pornesc de la 2.600 de euro. Dar au ajuns sa ocupe posturi si in diverse agentii europene, raspandite pe tot continentul. Recrutarea este deschisa zilele acestea pentru cei care vor sa devina asistenti in diverse domenii, anunta Stirile Pro Tv.

De ce intarzie reparatiile la Sageata Albastra. Aflata in ultima faza a derularii procedurii de achizitie publica, licitatia organizata de catre CFR Calatori SA, in vederea asigurarii serviciilor de reparatii si mentenanta a automotoarelor Desiro, montate pe celebrele trenuri Sageata Albastra, risca sa se amane la nesfarsit, din cauza unui litigiu. In etapa finala a licitatiei s-au calificat trei agenti economici: Astra Vagoane Calatori SA Arad, grupul feroviar Grampet si concernul francez Alstom - filiala Romania. Ei bine, potrivit unor surse din piata feroviara, societatea Remarul 16 Februarie - care nu a participat la aceste proceduri de selectie - ar urma sa conteste la Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor si, ulterior, in instanta, aceasta achizitie, pentru blocarea ei, scrie Adevarul.

Romanul care sfideaza Google. Automobile care se conduc singure disponibile pentru orice buzunar, acesta este visul lui Ionut Budisteanu, unul dintre cei mai promitatori tineri din tara noastra. Dupa ce a urmat cursurile online ale unui profesor din Statele Unite despre masinile autonome, tanarul Ionut Budisteanu, in varsta de 20 ani, a creat propria sa versiune de vehicul autonom cu care a castigat, in acest an, Marele premiu Intel International Science and Engineering Fair (Intel ISEF) din Statele Unite. El a fost inclus, totodata, in topul celor mai influenti 16 tineri ai anului, clasament realizat de publicatia americana Time. Spre deosebire de masina care se conduce singura de la Google, care are un cost 75.000 de dolari, prototipul lui Budisteanu nu costa decat 4.000 de dolari, aflam din Capital.