Agentia "mamut" prin care se vor face toate achizitiile in sanatate este pe cale sa fie infiintata. CINE o va conduce si CATI angajati va avea. Agentia Nationala de Achizitii Dispozitive Medicale si Investitii in Sanatate (ANADMIS) va fi in subordinea Ministerului Sanatatii, prin reorganizarea: Agentiei Nationale a Medicamentului si a Dispozitivelor Medicale si a Institutului National de Sanatate Publica. Noua agentie va avea sediul in str Vaselor nr. 31 sector 2, insa activitatea se va desfasura si in alte spatii ale unor structuri ale Ministerului Sanatatii, pe baza de protocol de predare- primire, arata Hotararea de Guvern postata pe site-ul MS pentru dezbatere publica. Motivul infintarii ANADMIS este, potrivit documentului, intarirea capacitatii administrative a Ministerului Sanatatii, scrie Capital.ro

BusinessFoto: Colaj foto

Electorata la altii. Cum s-au "batut" guvernele cu creditele populatiei, de la Reykjavik la Budapesta. Sa platesti mai putin la banca - un vis al debitorilor de pretutindeni, folosit cu sarg de unele guverne in perioadele electorale. Cum arata "electoratele" in alte doua tari europene in care statul si-a propus sa reduca datoria privata. Promisiunile de reducere a datoriilor in vremuri electorale nu sunt, insa, o inventie romaneasca. Tari precum Islanda si Ungaria au venit cu masuri guvernamentale pentru reducerea datoriilor. Cum arata acestea si cat succes au avut, cititi mai jos: Islanda Islanda se afla in fata unui nou proces de reducere a datoriilor gospodariilor (aflate la 108% din PIB), in acest caz a celor rezultate din creditele ipotecare. Mica tara nordica a trecut printr-o criza financiara de proportii in 2008, cand statul a fost in pragul falimentului, bula imobiliara s-a spart si bancile au colapsat, potrivit Economica.net

Cum si-a selectat Axa potentialii cumparatori. Intelegerea dintre Astra Asigurari si asiguratorul Axa privind preluarea operatiunilor desfasurate in Romania de grupul francez a survenit unui proces de analiza dirijat de BNP Paribas, arata surse din piata. Mai precis, intr-o actiune numita "Project Danube" (n.r. - Proiectul Dunarea), francezii au analizat performantele mai multor asiguratori pentru a gasi firma potrivita sa achizitioneze si sa poata sustine in continuare portofoliul Axa din Romania. "Francezii au cautat, au analizat si s-au oprit la doar trei nume: doua grupuri internationale si o companie romaneasca. Este vorba despre Vienna Insurance Group (n.r. - care mai detine in Romania Asirom, Omniasig si BCR Asigurari de Viata), Aegon (n.r. - este in Romania sub brand propriu si asteapta avizul pentru preluarea afacerilor Eureko) si Astra Asigurari (n.r. - cea mai mare firma de asigurari din Romania) aceasta fiind si ordinea in care s-au prezentat la negocieri", completeaza sursele noastre, scrie EVZ.ro

Comisia Europeana pregateste confiscarea tuturor economiilor populatiei. Credeati ca vom scapa doar cu bail-in-ul bancar, stimati cititori? Ei bine, nu! Pe fondul lipsei de reactie a cetatenilor fata de masurile arbitrare adoptate de autoritatile europene si a lipsei rezultatelor in lupta anticriza, acestea au considerat ca sunt necesare noi masuri. Agentia de stiri Reuters a obtinut un document de lucru al Comisiei Europene, in care se arata ca "economiile celor 500 de milioane de cetateni pot fi utilizate pentru finantarea investitiilor pe termen lung". Totul este justificat, bineinteles, prin necesitatea stimularii cresterii economice, dar si prin "acoperirea deficitului de finantare din partea bancilor". Nicaieri in articolul Reuters nu se aminteste de un posibil caracter voluntar al masurilor, potrivit Bursa.

Cat ne vor mai obliga bancile sa ne asiguram unde vor ele? Orice roman care detine un credit imobiliar stie ca nu are posibilitatea de a alege liber notarul, evaluatorul sau polita de asigurare. Nu de putine ori, respectivele recomandari sunt departe de a fi si cele mai avantajoase pentru client, din punct de vedere financiar. Legea permite, deocamdata bancilor sa intretina astfel de practici, insa, cel putin in ceea ce priveste asigurarile, lucrurile tind sa se schimbe. Un proces colectiv care viza in primul rand dobanzile si comisioanele abuzive a creat un precedent si in ceea ce priveste posibilitatea clientilor de a contesta dreptul bancii de a impune anumite companii de asigurare. Decizia, care se refera la un numar de 315 credite ipotecare acordate de Volksbank Romania, spune, printre altele, ca "sunt abuzive clauzele care stabilesc obligatia imprumutatului de a incheia contractul de asigurare cu o societate de asigurari partenera sau agreata de banca si dreptul bancii de a alege noua societate de asigurari care reinnoieste polita", scrie Capital.ro

Ponta si-a luat jucariile: Transelectrica si Transgaz. Executivul a adoptat, pe furis, in sedinta de miercuri, o ordonanta prin care trece Transelectrica si Transgaz din subordinea Ministerului Finantelor, controlat de PNL, in cea a Secretariatului General al Guvernului (SGG), ne-au spus mai multe surse politice. Actul normativ ticluit in laboratoarele PSD a fost un secret bine pazit de social-democrati, ca sa nu afle liberalii, fiind prinsi cu dificultatile remanierii unor ministri. Ordonanta nu a fost publicata in Monitorul Oficial ieri, pana la inchiderea editiei. Nici actionarii celor doua companii nu au fost anuntati prin intermediul Bursei de Valori. Sursele noastre afirma: "Indiferent de secretomania din jurul acestui transfer, actionarii trebuiau anuntati. Sunt investitori pentru care conteaza cine sunt partenerii majoritari din cele doua companii energetice strategice, chiar daca, in esenta, tot statul detine controlul. Din pacate, aceste companii sufera din nou in urma instabilitatii politice dupa ce pareau ca si-au gasit linistea sub un management profesionist", potrivit Bursa.

Primarul din Navodari pune taxa de pod de 100 de lei. Principalii perdanti: Rompetrol si clientii sai. Toate vehiculele cu o masa mai mare de 16 tone ce trec pe podul din Navodari vor trebui sa plateasca, de la 1 mai, 100 de lei pentru o cursa dus-intors, potrivit unei hotarari a primarului Nicolae Matei. Banii vor fi folositi pentru reparatia podului, acum deteriorat. Taxa va fi aplicata pe o perioada de trei ani , iar banii colectati vor fi folositi, spune edilul, pentru reparatia podului, acum deteriorat. Direct afectate sunt firmele distribuitoare de carburanti care isi trimit cisternele la incarcare la rafinaria Petromidia. O spune, de altfel, chiar primarul, sustinand ca taxa este facuta pentru ca Rompetrol "sa plateasca", potrivit Economica.net.