Nicolae Cinteza: "Bank of Cyprus vrea sa iasa din Romania". Bank of Cyprus are in vedere sa paraseasca tara noastra, potrivit lui Nicolae Cinteza, directorul Directiei Supraveghere din cadrul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), care ne-a precizat ca a avut o intalnire recenta cu directorul general al grupului financiar cipriot, John Hourican. Domnia sa a adaugat ca directorul general al Marfin Bank Romania, Polydoros Ktorides, si administratorul Laiki Bank, actionarul majoritar al acesteia, aflat in lichidare, se afla, in prezent, in Cipru, unde discuta cu oficiali din Banca Centrala a Ciprului o restructurare a creditului pe care Laiki il acordase Marfin si care a fost transferat la Bank of Cyprus (BoC). Nicolae Cinteza ne-a explicat ca a primit din partea omologilor din Cipru o scrisoare cu privire la aceasta restructurare, care prevede o rescadentare si o reducere semnificativa a sumei de plata. Partea cipriota a transmis BNR o propunere noua privind preluarea Marfin Bank, care presupune ca institutia de credit cumparatoare sa preia si operatiunile pe care Bank of Cyprus la mai are in tara noastra, potrivit oficialului Bancii Centrale, scrieBursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Zece solutii pentru independenta de Moscova. Un Vladimir Putin tot mai imprevizibil si un conflict deschis in Ucraina, tara prin care trec conductele Gazprom, fac un imperativ din gasirea unor alternative la gazele rusesti In doar cateva saptamani, peninsula Crimeea a trecut sub control rusesc. In momentul scrierii acestui articol, in estul Ucrainei se dau lupte intre trupele guvernamentale si militantii prorusi (pe care multi observatori ii identifica drept membri ai serviciilor speciale de la Moscova). Nu este exclus ca scenariul din martie sa se repete si in Donetk, Harkov sau alte regiuni cu majoritate rusa, unde deja s-au proclamat republici autonome si se aud voci tot mai numeroase care cer ajutorul Armatei Rosii si intrarea in componenta Federatiei Ruse. Sau, avand in vedere riposta mult mai ferma a Kievului (dar si a unor localnici), conflictul sa se acutizeze si sa se transforme intr-un razboi civil de durata. Care sa aiba loc exact pe traseul gazului rusesc spre Romania si o buna parte a Europei, periclitand astfel aprovizionarea, anuntaCapital.ro.

Saptamana decisiva pentru marii retaileri. Parlamentarii voteaza schimbarea legii comertului. Miercuri, pe ordinea de zi a plenului Camerei Deputatilor, figureaza cu titlul "initiative cu propunere de adoptare" si proiectul de Lege pentru completarea Ordonantei Guvernului (nr.99/2000) privind comercializarea produselor si serviciilor de piata. Este vorba despre un proiect care, odata adoptat, va impune comerciantilor sa plaseze produsele aflate la promotie, ce urmeaza sa expire, pe rafturi sau in standuri separate. "Prezenta initiativa legislativa are drept scop protejarea consumatorilor in ceea ce priveste termenul de valabilitate al produselor. Produsele alimentare, prin natura lor, sunt perisabile, de aceea este imperios necesar ca acestea sa fie expuse in standuri separate cu cateva zile inainte de a expira, pentru o informare corecta a consumatorului si pentru respectarea tuturor cerintelor de siguranta alimentara", au motivat initiatorii proiectului, mai multi deputati PNL, informeazaEconomica.net.

Carburantii - fondul problemei: de ce Romania intrece Germania la pret si e in coada UE la incasari bugetare. In contextul comparatiilor care se fac intre noile preturi ale carburantilor din Romania si din celelalte state ale Uniunii Europene, va propunem astazi o abordare lipsita de orice populism: formarea preturilor la pompa, in functie de influenta carburantilor asupra economiei. Romania a ajuns sa detina locul doi in Uniunea Europeana la pretul fara taxe al benzinei, dupa Danemarca, si penultimul loc la acciza perceputa pe acest carburant, dupa Bulgaria. Altfel spus, din moment ce pretul de livrare nu poate diferi prea mult, conducem detasat in topul preturilor regionale la carburanti nu pentru ca taxele sunt prea mari ci pentru ca adaosul comercial este exagerat, scrieCursdeguvernare.ro.

Ce trebuie facut pentru a obtine certificatul digital. Certificatul digital, adica semnatura electronica, este solutia care permite evitarea multor drumuri la autoritatile fiscale pentru depunerea diferitelor declaratii obligatorii. Majoritatea contabililor autorizati au deja semnatura electronica, insa multi administratori de firme nu prea inteleg nici cum se obtine. In ciuda faptului ca obtinerea este dificila si complicata, scutirea de drumuri o face sa merite cu prisosinta. Conform ordinului de ministru OMEF 858/2008, certificatul digital se obtine de la furnizorii acreditati in conditiile Legii nr.455/31.07.2001 privind semnatura electronica. Legislatia privind regimul juridic al semnaturii electronice este cuprinsa in Legea nr. 455 din 18 iulie 2001, Hotararea Guvernului nr. 1259 din 13 decembrie 2001 (privind aprobarea Normelor tehnice si metodologice), Hotararea Guvernului nr. 2303 din 14 decembrie 2004, Ordin ministru nr. 473 din 9 iunie 2009, Ordin ministru nr. 1.000 din 26 octombrie 2010, Ordin ministru nr. 888 din 5 septembrie 2011, anuntaBusinessCover.ro.

Proiecte de infrastructura de 30 milioane euro, in derulare in Mamaia. Pentru sezonul estival din acest an, operatorii turistici din Mamaia sunt pregatiti sa primeasca un numar de 22.000-25.000 de turisti, dupa cum ne-a spus Nicolae Bucovala, presedintele Asociatiei Patronale Mamaia. Domnia sa ne-a spus ca, in prezent, in cea mai populata statiune de pe Litoralul nostru se afla in derulare o serie de investitii de infrastructura, urmand sa fie demarate si alte proiecte noi. Domnul Bucovala ne-a precizat: "Ii asteptam pe turisti cu tot ce trebuie, Mamaia este cu totul alta fata de anul trecut". In cadrul statiunii a fost prevazuta construirea a trei pasarele, dintre care una este deja finalizata, iar doua se afla in lucru. Totodata, piateta din fata Cazinoului din Mamaia a fost total modernizata, in prezent fiind in derulare lucrarile de modernizare a aleei pentru promenada, care prevede si o pista pentru biciclisti, potrivit lui Nicolae Bucovala. Domnia sa ne-a declarat ca proiectele de investitii care se afla, acum, in desfasurare, totalizeaza 25-30 de milioane de euro, informeazaBursa.ro.

Audi TT Offroad Concept: de la coupe la SUV. Numele oficial al acestui concept prezentat la Beijing si despre care noi am relatat de curand, aici (vezi link-ul de la finalul articolului), este Audi TT Offroad. Este un SUV inedit, care a fost dezvoltat avand ca punct de plecare coupe-ul TT. Astfel, dupa Allroad Shooting Brake (la Salonul de la Detroit), TT Quattro Sport Concept (la Salonul de la Geneva), iata acum TT Offroad Concept (la Salonul de la Beijing). Spre deosebire de coupe-ul TT, a primit inca o pereche de portiere. Totodata, s-a renuntat in parte la alura de coupe, in favoarea celei de SUV cu accente sportive, gata de aventura. Este o interpretare interesanta a constructorului german, vizavi de diversificarea, in viitorul apropiat, a familiei de modele TT. Cu 4,39 m lungime, 1,85 m latime si 1,53 m inaltime, TT Offroad se inscrie in gabaritul unui Q3. Insa fiind mai scund cu 9 cm, are un profil mai dinamic. Interiorul este fara mari surprize, plansa de bord fiind asemanatoare cu cea de la noul TT, scrie24auto.ro.