Creditele in franci elvetieni ar putea fi platite de cei indatorati, la cursul la care au luat imprumutul. Curtea Europeana de Justitie a dat ieri castig de cauza unor cetateni maghiari care s-au plans ca nu au fost informati despre costurile creditului in franci elvetieni si au cerut sa plateasca creditul la cursul la care l-au luat. Este vorba despre hotararea data de Curtea de Justitie a Uniunii Europene, care stabileste ca o instanta nationala poate declara drept clauza abuziva paragraful din contractul de imprumut care prevede ca plata ratelor se face la cursul actual si nu cel de la data semnarii contractului. Avocatii sustin ca daca este facuta o astfel de plangere in instanta, judecatorii sunt obligati sa tina cont de decizia instantei europene. Clientii ar putea avea castig de cauza si astfel ratele de acum, care s-au dublat din 2006 pana in prezent din cauza devalorizarii leului in fata francului elvetian, ar putea fi platite la cursul de 1,8 sau 2 lei pentru un franc, potrivit surselor din presa. Decizia este obligatorie pentru instantele statelor membre, scrieBursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Razboiul gigantilor Google si Apple se incinge in arena jocurilor de pe telefoanele mobile. Apple si Google, companiile care au devenit concurente pe piata telefoanelor mobile de cand a fost lansat sistemul de operare Android, poarta acum o batalie asemanatoare cu razboiul consolelor dintre Microsoft si Sony. Cele doua mari companii se lupta pentru a castiga cota de piata in ceea ce priveste jocurile video pe telefoane mobile, pentru ca acest segment face cel mai mare profit din randul aplicatiilor destinate dispozitivelor mobile. "The Wall Street Journal" scrie ca cele doua mari companii sunt intr-o competitie acerba de a atrage dezvoltatori de jocuri pentru telefoane mobile prin diverse modalitati: oferirea anumitor premii sau acordarea de publicitate gratuita, anuntaCapital.ro.

Rabla 2014: Cu ce reduceri suplimentare incearca dealerii auto sa-si atraga clientii. Unii dealeri auto nu se multumesc cu atractivitatea programului Rabla, ci supraliciteaza momentul si ajung chiar sa dubleze reducerea de aproape 1.500 de euro, a tichetului valoric dat de stat. Dealerii Ford si Skoda par sa fie cei mai generosi cu reducerile suplimentare fata de tichetul valoric dat de stat, potrivit unei incursiuni pe piata realizata deEconomica.net. Metoda este functionala si pentru anumite modele de Volskwagen, Citroen si Opel. Este deja subiect de campanie promotionala reducerea suplimentara operata de Ford, de circa 550 de euro, in plus fata de valoarea tichetului valoric de 1.450 de euro (6.500 de lei) finantat de stat.

Metrul si milionul de euro la Metrorex. Metrorex a cumparat trenuri noi din Spania pe care a platit aproximativ 98 de milioane de euro. Si cum la noi e ca la nimeni, peroanele unor statii vor trebui ajustate pe o lungime de 98 de metri. Un milion pe metru. Metrorex va modifica zece peroane unde a indentificat interferente de 1 pana al 12 milimetri intre trenurile cumparate si peron. Compania nu a precizat costurile acestor retusuri ale peroanelor. Metrorex a cumparat 16 trenuri noi in urma unei licitatii internationale la care au mai participat si suedezii de la Bombardier, care, insa, au cerut 117 milioane de euro pentru trenuri, asa ca spaniolii de la CAF au fost desemnati castigatori. Noile trenuri vor fi introduse in circulatie imediat dupa efectuarea probelor de anduranta impuse prin contract, si anume de parcurgere a 20.000 km de catre primul tren si a cate 2.000 km de catre celelalte trenuri fara calatori, scrieBusinessCover.ro.

Romania pierde 1,28 de miliarde de euro pentru autostrazi. Din cauza balbaielilor Ministerului Transporturilor si ale CNADNR, tara noastra risca sa nu mai poata accesa fonduri europene cu care am fi putut construi autostrada Comarnic-Brasov. La finele anului trecut, Romania avea 644 de km de autostrada si 33.545 de km de drumuri pietruite si de pamant, chiar daca Uniunea Europeana ne-a pus pe masa miliarde de euro pentru modernizarea drumurilor. Pentru ca nu au fost semnate contracte, iar lucrarile la mai multe loturi de autostrada au pasul pe loc, pana si Guvernul recunoaste, intr-un Memorandum adoptat in luna martie si iesit la iveala un blog, ca Romania risca piarda fonduri europene valoare de peste 1,28 de miliarde de euro, anuntaEVZ.

Cum ar arata Romania intr-un scenariu sumbru. De ce este tara noastra unul dintre performerii Europei. Intr-un scenariu pesimist, creionat de Autoritatea Bancara Europeana, economia romaneasca ar parcurge din nou trei ani de criza, cu somaj ridicat. Totusi, in scenariul de baza, tara ar inregistra cresteri economice anuale de peste 2%. Economia romaneasca prinde viteza si creste puternic fata de statele din Europa Occidentala, insa asta nu a oprit Autoritatea Bancara Europeana (ABE) sa isi imagineze un scenariu negativ cu trei ani de criza economica, pentru a putea testa capacitatea de rezistenta a bancilor. Scenariul negativ presupune trei ani de recesiune, o crestere a somajului la peste 9% si scaderi al preturilor la imobiliare cu peste 12% pe an. Scenariul negativ presupune o scadere economica de 1,4% in acest an, de 1,8% in 2015 si de 0,7% in anul 2016, valori mult mai mici decat situatia din 2009-2010, cand economia a scazut cu 7,1% dupa ce in 2008 crestea cu 7%. Pe de alta parte, acest scenariu advers nu ia in calcul eventualitatea unui razboi civil in Ucraina sau impunerea de sanctiuni puternice Rusiei, informeazaAdevarul.

Primul SUV DS: 6WR. Primul SUV sub sigla DS, care defineste gama premium de la Citroen, simbolizeaza ofensiva constructorului francez pe piata chineza. Prezentat recent, la Salonul de la Beijing, DS 6WR va avea de luptat cu binecunoscutele SUV-uri premium germane Audi Q5 si BMW X3. Noul 6WR este derivat direct din conceptul Wild Rubis si are legaturi evidente cu noua berlina de lux DS 5LS. Este un produs DS, "high-end" si rafinat. Debutul comercial este programat pana la finele acestui an, incepand cu piata din China. Primul crossover de la DS nu dispune de transmisie integrala, dar in schimb are sistemul Grip Control, care permite imbunatatirea motricitatii pe suprafete dificile. O solutie foarte nimerita pentru folosirea pe acest tip de automobile. DS 6WR masoara 4,55 m lungime, 1,86 m latime si 1,61 inaltime, cu un ampatament de 2,73 m. Pentru moment dispune de doua propulsoare: un e-THP de 160 CP sau un THP de 200 CP, cuplate la cutii de viteze automate cu sase rapoarte, scrie24auto.ro.