Guvernul schimba macazul: 10.000 de ceferisti vor ajunge someri. Mii de angajati din industria feroviara ar putea sa isi piarda locul de munca odata ce masurile privind inchiderea unor linii de cale ferata vor fi aplicate. In plus, vor aparea tot felul de costuri neprevazute. Tocmai pentru ca functiona foarte bine inainte de 1990, calea ferata nu a fost vazuta ca o prioritate timp de aproape 25 de ani. Nu s-au facut investitii importante si nici nu s-au luat in calcul proiecte care sa mute Romania in randul tarilor europene cu o infrastructura feroviara moderna. Asa s-a ajuns astazi la o situatie extrema, in care se pune problema ca circa 40% din calea ferata sa dispara. In termeni oficiali, este vorba despre un memorandum privind "masuri pentru eficientizarea sectorului de transport feroviar al Romaniei". Documentul, redactat de ECOM ca o "necesitate" pentru aprobarea Master Planului General de Transport, a fost aprobat de Guvern. Teoretic, reteaua nationala de cale ferata va fi redusa la aproximativ 6.200 km (n.r. - 10.000 km de linie desfasurata, fata de 20.000 km cati sunt in prezent), scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

De un an la inchisoare: s-au prabusit sau nu afacerile lui Gigi Becali? Gigi Becali, finantatorul echipei de fotbal Steaua, a fost condamnat in dosarul "Valiza" la trei ani de inchisoare cu executare, pe 4 iunie 2013. Dupa un an de stat in inchisoare, doar doua firme ii aduc profit. Cel mai mare profit pentru Gigi Becali il realizeaza Steaua. Alte trei firme se afla de ani de zile in insolventa, insa una dintre ele, Avicola Iasi, a reusit totusi sa treaca anul trecut pe profit.Economica.netiti prezinta ce afaceri au inregistrat firmele detinute de Gigi Becali. Afacerea cu fotbal este de departe cea mai profitabila pentru Gigi Becali. Cifra de afaceri inregistrata anul trecut de Steaua a fost de 36,7 milioane de euro, in crestere de aproape patru ori, de la 9,9 milioane de euro inregistrate in 2012. Si profitul a crescut de la 1,8 milioane de euro in 2012, la 11,8 milioane de euro in 2013.

Scenariul de convergenta al Romaniei 2014-2017: Veniturile in euro, prevazute sa evolueze mult peste veniturile in lei. Principala si cea mai dificil de rezolvat problema a Romaniei in tentativa de-a adera la zona euro este convergenta si gasirea unei cai pentru a scoate beneficiile maxime din adoptarea monedei europene. In principiu, e vorba de cresterea veniturilor in euro inainte de momentul aderarii, astfel incat dezavantajele de dupa sa fie minimizate. Comisia Nationala de Progonoza a dat publicitatii obisnuita prognoza de primavara pentru acest an, sub denumirea de Scenariul pentru Programul de Convergenta 2014-2017. Daca datele privind evolutia PIB au suferit modificari minore in raport cu varianta de iarna 2014, cursul de schimb si inflatia au fost reasezate pe un palier superior, informeazaCursdeguvernare.ro.

In plina expansiune, marii retaileri fac 150 milioane euro profit. Marjele mari de profit au anulat cheltuielile cu expansiunea marilor retaileri din comert. Presiunea pe comertul traditional, acompaniata de somaj si falimente, se va accentua in acest an o data cu inmultirea magazinelor de proximitate Carrefour, Mega Image, Profi, Lidl, Penny etc. Anul trecut marii retaileri au depasit pentru prima data volumele din comertul traditional, a fost finalizata cea mai mare tranzactie din retail (Auchan-Real), marile retele au deschis circa 270 de magazine, majoritatea de proximitate si supermarketuri, si s-au extins pe online. In ciuda cheltuielilor pentru expansiune, profitul cumulat al marilor retaileri ajunge la 150 milioane euro, in conditiile in care datele financiare pentru 2013 ale Lidl, Cora si Metro nu au fost publicate, iar Auchan a inregistrat pierderi prin achizitia retelei magazinelor Real. Cele mai mari castiguri au fost inregistrate de Kaufland, Carrefour, Mega Image si Penny Market, scrieRomania Libera.ro.

Forbes: Bilanturile televiziunilor in 2013: grupul Pro TV S.A. a avut pierderi de 19,3 milioane euro, iar Antenele au fost pe profit. La sfarsitul anului trecut, Pro TV, Kanal D, Realitatea TV si Romania TV au raportat cele mai mari pierderi dintre marile televiziuni, potrivit analizei Forbes. Pro TV S.A. a raportat la sfarsitul lui 2013 pierderi de 19,39 milioane euro si creante de 38,8 milioane de euro. Antena TV Group care opereaza Antena 1, Antena 2 (Antena Stars), GSP TV (ZU TV) si Euforia TV, avea creante de 48,54 milioane de euro si datorii de 37 milioane de euro. Antena 3 S.A., firma care opereaza licenta canalului de stiri Antena 3, a raportat un profit net de 167.312 euro la o cifra de afaceri de 16,15 milioane de euro, potrivit Forbes.ro

Incasarile bugetare mici tin in sah reducerea cotei CAS. Nivelul CAS ar trebui sa scada cu cinci puncte procentuale de luna viitoare, insa calculele "de acasa" nu se potrivesc prea bine cu cele de la discutiile cu FMI, CE si BM. Reducerea cotei de CAS cu cinci puncte procentuale este una dintre masurile promise de guvernul Ponta inca de acum doi ani. Din pacate, pana acum nu s-a materializat si nu se stie exact nici ce sanse sunt ca modificarea sa se puna in aplicare de la 1 iulie, asa cum se doreste. Teoretic, micsorarea CAS de la 45% (cat a spus Ioana Petrescu, ministrul de Finante ca este) pana la 40% este batuta in cuie de luna viitoare. "Obiectivul zero al meu este reducerea CAS cu cinci puncte procentuale. Vom discuta cu reprezentantii FMI, CE si BM reducerea CAS de la 1 iulie 2014; este o masura pe care am sustinut-o de mult timp si acum o voi promova cu toata taria", spune Ioana Petrescu, conformCapital.ro.

Regilor asfaltului li se subrezesc regatele: Cat de mult au scazut afacerile marilor drumari romani. Marii constructori romani denumiti generic "regii asfaltului" trec printr-o perioada mai proasta caracterizata de scaderi masive ale afacerilor si de profituri mult diminuate. Potrivit datelor de la Finante, toate companiile mari de constructii civile cu actionariat romanesc au rezultate in scadere 2013-2012. Majoritatea sunt inca pe profit, dar afacerile au cunoscut un recul semnificativ. Cele mai solide companii raman cele doua detinute de constructorul bacauan Dorinel Umbrarescu, Spedition UMB si Tehnostrade. In ciuda faptului ca niciuna dintre cele doua nu mai este lider la cifra de afaceri, totusi, raportul afaceri-profit le este net favorabil in raport cu oricare alta companie mare de constructii de drumuri, informeazaEconomica.net.

Volkswagen vrea sa-si schimbe modelele mai des. Volkswagen pregateste reducerea ciclului de viata al modelelor sale, de la sapte la cinci ani, cu scopul de a impulsiona vanzarile. In prezent, majoritatea modelelor comercializate de Grupul Volkswagen sunt inlocuite cu generatii noi la inceputul celui de-al saptelea an de cariera, dupa ce au primit un facelift in cursul celui de-al patrulea an. Actualul ciclu de viata ar urma sa fie accelerat, a declarat boss-ul VW din SUA, Michael Horn, citat de Bloomberg. Miscarea are ca scop cresterea vanzarilor, Volkswagen Group avand ca obiectiv major, pana in 2018, detronarea gigantului Toyota din pozitia de lider mondial. In acest sens, cresterea de pe piata americana ar putea juca un rol decisiv si ar putea fi impulsionata de noile modele. "Clientii doresc ca noutatile sa apara mai repede. Lucram la reducerea ciclului de viata al produselor noastre, pentru a aduce pe piata mai multe noutati si evolutiile de design intr-un termen mai scurt", a declarat Horn. O generatie va fi prezenta pe piata timp de cinci ani, iar operatiunea de facelift ar urma sa intervina deja dupa doar trei an, scrie24auto.ro.