S-a terminat criza pentru bogatii din TOP 300. Romania a trecut printr-o criza profunda. Aceasta este concluzia daca analizam probabil cel mai fidel indicator al economiei: evolutia mediului de business. Iar daca investitiile straine arata mai ales tendintele, antreprenoriatul autohton este cel care ofera imaginea reala asupra bunastarii. In Romania, performantele financiare obtinute de oamenii de afaceri prezenti in Top 300 din 2008 pana anul trecut sunt, daca ar fi sa facem o medie, dezamagitoare. Acum sase ani, averea totala a primilor 300 de milionari romani era de 39 de miliarde de euro. Aceasta a inceput sa scada treptat odata cu aparitia crizei, ajungand anul trecut la un minim de 21,54 miliarde de euro. Desi perioada extrem de grea a economiei romanesti pare sa fi trecut de mai mult timp, explicatia valorii din editia anterioara a Topului este data de modul in care isi revin businessurile romanesti, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Ce zgarie-nori voiau sa ridice milionarii Romaniei ajunsi acum in puscarie. Ce au in comun oamenii de afaceri George Copos, Dan Adamescu si Nicolae Badea, condamnati sau arestati in dosare de coruptie, evaziune si dare de mita? Toti si-au creionat planuri pentru zgarie-nori in Bucuresti, ramase la stadiul de proiect. Firma Central Residential Park, detinuta de Niro Investment, controlata la randul ei de afaceristul Dumitru Nicolae, a primit in luna iulie a acestui an certificatul de urbanism pentru un turn de 23 de etaje pe Bulevardul Expozitiei nr. 22, arata datele de la Primaria Sectorului 1. Dumitru Nicolae a fost arestat recent in dosarul Microsoft, anuntaEconomica.net.

Dosarul Rompetrol. Noile afaceri pe care i le propune guvernul datornicului KazMunayGas. Aflat inca in asteptarea celor 200 de milioane de dolari pe care KazMunaiGaz a acceptat sa ii plateasca (dar fara un termen limita), statul roman propune kazahilor o noua afacere: sa construiasca un combinat chimic in Dobrogea. Statul roman se afla, de fapt, in dificultatea creata de modul in care a fost semnat Memorandumul: Este de fapt o contra-oferta, afirma surse din domeniu, pentru ca firma kazaha voia sa achizitioneze, cu banii prevazuti pentru constituirea fondului de investitii romano-kazah, benzinariile scoase la vanzare la finalul lunii septembrie de Petrom. Oricum, oricare ar fi planurile oficialilor romani, acestea sunt blocate din cauza ca prevederile Memorandumului Rompetrol nu sunt nici azi implementate iar documentul semnat de autoritatile romane nu prevede nicio data limita pana la care partile sa se achite de obligatii, informeazaCursdeguvernare.ro.

Secretele Master Planului CFR Marfa, amenintata cu disparitia. Cele mai mari contracte de transport ale companiei de stat depind de rutele pe care ministerul vrea sa le desfiinteze prin Master Plan. 65% din afacerea companiei ar disparea, iar investitorilor li s-ar taia accesul la principala cale de desfacere. Master Planul realizat de ministerul Transportului prevede punerea in conservare sau desfiintarea a circa 40% din calea ferata. Numai ca cea mai mare parte din aceasta retea este utilizata intens de operatorii de transport feroviar. In lipsa acestor linii secundare, ei risca sa ramana fara mai mult de jumatate din venituri. Astfel, potrivit datelor obtinute deEVZ, pentru 65% din cantitatile transportate in primele sase luni, CFR Marfa s-a folosit de aceste rute. In primul semestru, pe aici a trecut peste 80% din cantitatea de carbunele pe care o cara CFR-ul, marfa care aduce cei mai multi bani companiei de stat.

Investitorii imobiliari pariaza din nou pe lux. Desi volumul tranzactiilor incheiate pe sectorul locuintelor de lux din Bucuresti este cu 70% mai redus decat in perioada de "boom", atentia dezvoltatorilor imobiliari se indreapta din nou asupra unei piete estimate la 80 de milioane de euro. In zonele Primaverii, Aviatorilor-Kiseleff si Dorobanti-Capitale, considerate centrul luxului rezidential, se afla in diferite stadii de constructie 18 blocuri care pana la finalul acestui an si pe parcursul lui 2015 vor pune pe piata circa 200 de apartamente de lux. In acest an au mai fost finalizate patru blocuri de lux in aceste zone. Revenirea apetitului investitorilor este evidenta, daca ne raportam la cele opt blocuri construite in aceleasi zone in perioada 2012-2013, potrivit unui studiu realizat de site-ul de anunturi imobiliare HomeFinders.ro. La un cost de dezvoltare de circa 1.400 euro/metru patrat util, investitia in cele 22 de blocuri construite in 2014 sau in curs de constructie poate fi estimata la 35-40 mil. euro, anuntaCapital.ro.

O amenda mamut ii incaiera pe taximetristii din Bucuresti: Una dintre firme dezvaluie cartelul. Piata taximetriei bucurestene este in fierbere, patronii asteptand sa vada cu ce amenda ii va penaliza Consiliul Concurentei pentru cartel. Un dispecerat bucurestean a recunoscut pentruEconomica.netdiscutiile privind impunerea pretului unic de 1,39 lei pe kilometru pentru firmele ce acopera 90% din piata. Cele sase dispecerate in culpa, in schimb, dezmint ca ar fi purtat vreo discutie intre ele sau incheiat vreo intelegere pe pret si spun despre Taxi Pelicanul ca este sursa tuturor necazurilor lor.

Vanzari record pentru Ford in Romania, in luna octombrie. Conform datelor preliminare furnizate de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, in luna octombrie a acestui an au fost inmatriculate 830 vehicule Ford, rezultat ce plaseaza marca americana pe locul al doilea in topul vanzarilor de vehicule noi din Romania. Cu o cota de piata de 9,32% in luna octombrie, Ford a inregistrat o crestere record de 74% comparativ cu luna octombrie a anului 2013, cand au fost inmatriculate 478 unitati. Cel mai bine vandut model Ford din luna octombrie a fost Fiesta (313 unitati), urmat de Focus (187 unitati) si Mondeo (88 unitati), scrie24auto.ro.