Cum vindecam evaziunea, cancerul economiei? Combaterea evaziunii fiscale a devenit slogan. Repetat insistent, ani de zile, pe toate vocile din politica si de la guvern, dar fara sa fie pus in practica, si-a pierdut credibilitatea si a ajuns, din pacate o tema derizorie. In realitate, economia Romaniei sufera din cauza retelelor de evaziune. Afacerile sanatoase sunt, pe de o parte, concurate neloial de firme care isi permit costuri mai mici pentru ca nu platesc taxe, iar pe de alta parte sunt cele care suporta majorarea fiscalitatii ori de cate ori statul constata ca nu a incasat suficient. Un cerc vicios care erodeaza mediul corect de business, platitorii de taxe onesti, dar si calitatea serviciilor publice, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Romaero Baneasa, scoasa "de urgenta" la privatizare. Ministerul Economiei cere scoaterea "de urgenta" la privatizare a Romaero S.A., cea mai mare companie nationala din domeniul aeronautic din Romania. Adunarea Generala a Actionarilor Romaero din 9-10 decembrie va vota aceasta solicitare a actionarul majoritar ME. Romaero Baneasa se ocupa cu fabricarea de aerostructuri si intretinere si reparatii pentru aeronave de transport civile si militare. Are o istorie de 90 de ani si este situata langa Aeroportul Baneasa. Anul trecut , compania a inregistrat o cifra de afaceri de 66 de milioane de lei(15 milioane de euro) si pierderi de 14 milioane de lei(3 milioane de euro), de la pierderi de 40 de milioane de lei(8 milioane de euro) in 2012, anuntaEconomica.net.

Sema New Project, cel mai mare proiect imobiliar post criza, va costa 600 milioane de euro. Sema Parc lanseaza Sema New Project, primul proiect imobiliar de anvergura ce apare pe piata dupa 2008. Despre un gigant imobiliar in Semnatoarea se vorbea, de altfel, inca din perioada de boom, dar totul a fost oprit. Acum, dezvoltarea se va relua cu alta strategiesi cu adresabilitate multipla, birouri, retail si rezidentiale. Proiectul va fi coordonat de Razvan Gaita, fostul CEO al Anchor. Momentan, in cadrul Sema New Project - proiect detinut de omul de afaceri Ion Radulea - au fost lansate O\u001Bffice 3 s\u001Ai O\u001Bffice 4, ca parte integranta a proiectului ini\u001Dtial, iar cele doua imobile vor fi dezvoltate prin conversia a doua structuri existente in spat\u001Dii de birouri, informeazaBusinessCover.ro.

Banca Transilvania confirma oficial intentia de preluare a Volksbank Romania. Banca Transilvania, a treia banca de pe piata locala, a anuntat astazi ca sunt in derulare negocieri cu privire la o potentiala achizitie a pachetului integral de actiuni la Volskbank Romania, potrivit unui comunicat de presa transmis Bursei de Valori Bucuresti. Primele informatii privind interesul Bancii Transilvania pentru preluarea Volksbank Romania au fost publicate in premiera de catre jurnalul de tranzactii Mirsanu.ro in data de 18 noiembrie. Tot atunci, surse din piata financiara sustineau ca discutiile intre cele doua parti ar fi picat, iar Banca Transilvania s-ar fi reorientat catre achizitia Bank of Cyprus, scrieMirsanu.ro.

Pe excedent, ca in 2007: Diferenta fata de 2007. Dupa primele zece luni din acest an, bugetul general consolidat a inregistrat un excedent de aproape doua miliarde de lei (0,29% din PIB-ul estimat pentru 2014) si in crestere fata de situatia la 9 luni. Rezultatul este considerabil mai bun decat in aceeasi perioada a anului precedent, cand s-a inregistrat un deficit de 1,21% din PIB. Un sold pozitiv inainte cu doua luni de finalul anului nu s-a mai inregistrat din anii 2006 - 2007 (vezi tabelul). Diferenta dintre 2007 si 2014 este ca atunci se faceau investitii si nu se plateau pensii fara acoperire in colectarea contributiilor sociale iar acum s-a pastrat majorarea nejustificata a pensiilor de la finalul lui 2008 si nu se mai fac investitii, anuntaCursdeguvernare.ro.

De doi lei sperante! Cum vor creste salariile romanilor pana in 2018! Daca ar fi sa ne luam dupa declaratiile autoritatilor, prosperitatea ne bate la usa. Economia creste, pe hartie, criza pare depasita, iar viitorul se anunta unul pozitiv. Vom trai bine, in sfarsit, asa cum ne promit politicienii de ani de zile? Vom reusi sa ajungem din urma macar polonezii si cehii? O analiza realizata de analistii de la agentia de business information si credit risk managementKeysFincontureaza un tablou oarecum diferit fata de asteptarile optimiste ale autoritatilor. Daca aveti planuri importante pentru anii urmatori, daca va ganditi ca veti avea mai multi bani in buzunar si ca va veti putea permite sa platiti o rata mai mare la banca, ar fi bine sa va mai ganditi inainte de a va programa cheltuielile peste castigurile din prezent. Nu de alta dar statisticile Comisiei Nationale de Prognoza, prezentate in editia din aceasta luna a Prognozei 2014-2018, prevad ca salariul mediu net in Romania, adica cel pe care il primiti in mana, va creste in urmatorii 4 ani cu numai 261 de lei, echivalentul a 58 de euro.

Cine castiga din scumpirea RCA. Oficialii Autoritatii de Supraveghere Financiara nu rateaza nicio ocazie pentru a sustine necesitatea majorarii preturilor pe piata RCA. In opinia celor de la ASF, aceasta miscare este necesara pentru a echilibra si a stabiliza piata, dar si pentru a aduce un spor de calitate in privinta serviciilor oferite de firmele de asigurare. In acest sens, Autoritatea a luat deja o serie de masuri care vor duce la o majorare importanta a primelor de anul viitor. Daca soferii sau companiile care inca se bazeaza pe tarife mici pentru a atrage clienti nu au cum sa castige pe un trend de majorare a pretului, nu acelasi lucru se poate spune despre firmele de asigurare care, in mod traditional, coteaza la niveluri inalte. Nici despre ASF, pentru care taxa aplicata pe primele brute subscrise in zona RCA reprezinta al doilea cel mai important generator de venituri, scrieCapital.ro.

Mercedes-Maybach - intoarcerea la superlux. Mercedes a prezentat oficial, simultan, la saloanele de la Los Angeles si Guangzhou, declinarea Maybach a noii Clase S. Denumirea oficiala este Mercedes-Maybach, definind o superlimuzina, la fel cum denumirea Mercedes-AMG defineste supersporitvele constructorului german. In alta ordine de idei, aceasta analogie alimenteaza deja unele speculatii conform carora sub denumirea generica Mercedes-Maybach vom asista, in viitor, la aparitia mai multor modele. Spre deosebire de Clasa S "clasica", noul Mercedes-Maybach este mai lung cu 20 cm. La fel, ampatamentul este si el mai mare cu 20 cm fata de versiunea Clasei S cu... ampatament marit. Astfel, lungimea totala a crescut de la 5,25 la 5,45 cm. Castigul de spatiu se regaseste, evident, in zona banchetei spate, anunta24auto.ro.