Romania se impiedica in 5 km de asfalt. Nu vom merge nici in 2015 Bucuresti-Ploiesti pe autostrada. Se mai fac doar 3 km. De trei ani, de cand Autostrada Bucuresti-Ploiesti a fost deschisa traficului, portiunea de 19 kilometri care o aduce in oras, de la Centura Bucuresti si pana in Pantelimon, nu a fost finalizata. In continuare, de la Ploiesti pana la Brasov tot nu exista autostrada, desi planurile pentru constructia acesteia exista inca din 2005. In 15 februarie aflam daca lucrarile la Tronsonul Comarnic-Brasov din autostrada Bucuresti-Brasov vor incepe cu actualul concesionar, consortiul Aktor-Vinci, sau daca acest proiect pica si se reia licitatia. Pentru anul in curs, CNADNR s-a angajat sa finalizeze 49,5 noi kilometri de autostrada, scrie Economica.net.

BusinessFoto: Colaj foto

"Vulturi" americani vor sa scape de proprietatile "toxice" ale celui mai mare dezvoltator din Romania. Dezvoltatorul imobiliar Globe Trade Centre (GTC), al carui principal actionar este gigantul american Lone Star, analizeaza ofertele de achizitie primite pentru o parte din mallurile sale, printre care se regasesc Galleria din Arad si Piatra Neamt, si este pregatit sa predea catre UniCredit ansamblul rezidential FeliCity din Baneasa, pentru a scapa de povara datoriilor. Consiliul director al GTC si-a prevenit actionarii ca activele imobiliare gestionate de companie in Europa Centrala si de Est si-au pierdut din valoare 132 mil. euro in ultimul trimestru al anului trecut. Scaderea este pusa pe seama proprietatilor amplasate in orasele secundare din Romania, Croatia si Bulgaria, precum si pe portofoliul de terenuri din Budapesta, scrie Capital.ro.

Cum vede Comisia Europeana prioritatile de infrastructura ale Romaniei. Potrivit calculelor Comisiei, Romania are nevoie de cele mai mari sume de investit in transporturi, fie ca vorbim despre reabilitarea de cai ferate, modernizarea de porturi sau autostrazi. Proiecte de transport in Romania Comisia Europeana a evaluat necesitatile de infrastructura in Romania pe baza primei variante a MAsterplanului de Transporturi, a unei variante a programului operational, dar si a evaluarii din teren a coridoarelor TEN-T. Romania este inclusa pe coridorul Rhin-Dunare, cea mai importanta axa, care traverseaza tara de la vest la est si pe coridorul Orient-Mediterana, care cuprinde partea sudica si sud-vestica a tarii. Coridorul Orient - Mediterana Pe acest coridor, Masterplanul de transporturi arata extinderea retelei de autostrazi si modernizarea caii ferate, scrie cursdeguvernare.ro.

Harta exporturilor de masini produse in Romania in 2014. Unde au ajuns Daciile de la Mioveni si Ford Bmax-urile craiovene. Reprezentantii Dacia vorbesc de un prag istoric depasit in 2014: peste o jumatate de milion de unitati vandute. Franta este tara unde modelele marcii romanesti au ajuns in top cinci cele mai bine vandute, cu peste 100.000 de unitati. In Germania, Spania, Italia si Algeria s-au vandut de la 40 la 50.000 de masini pe tara. Vin puternic din urma Turcia, Maroc, si Marea Britanie pentru care Dacia construieste masini cu volan pe dreapta. Ca sa mentina productia auto la o masina pe minut - Dacia intentioneaza sa atace si piete mai mici, cum ar fi Israel, Malta, Cipru, Norvegia sau Islanda. De altfel, vedetele vanzarilor sunt modelele Sandero si Duster. Loganul si Doker urmeaza in topul preferintelor, potrivit stirileprotv.ro.

Analistii asteapta lansarea unui program de relaxare cantitativa de circa 600 miliarde euro. Banca Centrala Europeana (BCE) are la dispozitie optiuni limitate ca sa lupte cu stagnarea pe termen lung a zonei euro, spune Ewald Nowotny, membru in consiliul guvernatorilor institutiei. "Posibilitatile noastre de actiune sunt limitate", a afirmat Nowotny, citat de cotidianul austriac Tiroler Tageszeitung. Oficialul BCE nu a dat amanunte in acest sens, dar a mentionat ca "marja de siguranta s-a redus", in conditiile in care zona euro a avut, in decembrie anul trecut, inflatie negativa, iar aceasta tendinta se va mentine in primele luni din anul curent. Totusi, Nowotny estimeaza ca deflatia nu se va mentine pe intreg anul 2015, scrie Bursa.ro.

Falimentul personal, solutia dureroasa pentru cei care nu-si mai pot plati ratele la banca. Ce proiecte sunt in Parlament. O noua criza valutara in randul debitorilor romani constituie prilejul ca puterea si opozitia sa se puna de acord asupra unui proiect legislativ ocolit in Romania de mai bine de cinci ani. Politicienii romani si-au adus aminte de proiectul legii falimentului personal si sustin adoptarea acestuia in Parlament cat mai rapid. Spre exemplu, o persoana care a cumparat o locuinta care acum valoreaza mai putin decat la momentul achizitiei, si este in imposibilitatea de a-si plati ratele, poate recurge la declararea insoventei sau direct sau ulterior a falimentului. In cazul falimentului, acesta pierde casa si alte bunuri, dar poate beneficia de stergerea datoriei neacoperite, scrie Economica.net.

Facebook-ul pe care nu il stiai. Facebook continua sa fie o enigma pentru multi utilizatori care nu s-au dovedit a fi destul de curiosi pentru a cerceta fiecare optiune a site-ului. Astfel, multi nu stiu ca in sectiunea "Messages" exista un tab denumit "Other" unde primesc mesaje de la persoane pe care nu le au in lista de prieteni. Utilizatorii nu sunt notificati atunci cand primesc aceste mesaje asa ca unele pot fi acolo de ani buni. O alta functie, pe care probabil multi nu o stiu, permite utilizatorului sa afle cine s-a logat in cont fara permisiunea sa. Pentru a afla acest lucru trebui mers la "Settings", sub folderul "Security" (colona din stanga sus) exista linkul "Where You're Logged In. Aici utilizatorul poate vedea toate acesarile contului, atat de pe desktop, cat si de pe mobil, scrie Capital.ro.