Revine febra imobiliara: Vor sa construiasca 4.800 de case langa Autostrada Soarelui. Compania cu capital belgian Liebrecht & WooD, proprietarul parcurului de retail West Park din vestul Bucurestiului, vrea sa inceapa anul viitor dezvoltarea a doua proiecte-gigant in paralel: un parc de retail si un ansamblu de case langa autostrada A2. Dezvoltatorul este la primul proiect rezidential in afara Belgiei. Din 2007 si pana in 2012, belgienii au comasat 220 de hectare de teren grupat in doua loturi de cate 60 ha, respectiv 160 ha, de-a lungul autostrazii A2, in localitatea Cernica. Anul viitor, investitorii vor sa inceapa constructia unui parc de retail de 88.000 mp pe 34 ha din lotul de 60 de hectare si, in acelasi timp, un calup de 50-100 de case ecologice dintr-un proiect rezidential cu 4.800 de unitati locative pe terenul de 160 ha, aflat in apropierea primului lot. Ambele proiecte vor fi legate de autostrada A2 prin drumuri de acces construite din banii dezvoltatorului, scrie Capital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Unde isi plaseaza banii personali sefii celor mai mari firme de investitii din Romania. Liderii celor mai mari cinci firme de administrare a fondurilor mutuale din Romania si-ar plasa banii proprii mai ales in actiuni listate la Bursa de Valori Bucuresti (BVB), potrivit declaratiilor proprii date cu prilejul unei dezbateri publice. Cei cinci lideri ai celor mai mari firme de administrare a fondurilor mutuale din Romania s-au declarat adeptii unor scenarii de plasamante financiare in care rolul principal il joaca investitiile in actiuni si, desigur, chiar in fonduri mutuale cu expunere mare pe actiuni. Directorii responsabili cu administrarea unor active de peste 14 miliarde de lei, pentru peste 250.000 de investitori individuali, au spus ca, personal, ar investi intre 25 si 90% in actiuni listate la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) si / sau in fonduri mutuale cu expunere in actiuni, eventual in cele pe care le administreaza, anunta Economica.net.

Concluziile oficiale ale expertilor FMI dupa 2 saptamani de evaluare a Romaniei. Romania si-a corectat in mare masura dezechilibrele interne si externe cu ajutorul unui mix de politici macroeconomice solide, arata expertii FMI la incheirea misiunii in Romania. Totusi, expertii remarca faptul ca masurile de convergenta au stagnat, iar slaba infrastructura publica a fost un inhibitor al cresterii economice. Romania ramane vulnerabila la socurile externe, iar remedierea bilanturilor nu este inca finalizata. Este nevoie de politici macroeconomice sustenabile, combinate cu eficientizarea cheltuielilor publice. In acest sens, FMI recomanda o accelerare a absorbtiei fondurilor europene pentru proiecte de infrastructura in special, reluarea reformelor amanate privind companii de stat si eliminarea efectelor crizelor din sistemul financiar. Misiunea FMI a plecat din Romania dupa doua saptamani de evaluare, fara a semna cu autoritataile romane scrisoarea de intentie, in urma refuzului autoritatilor romane. Astfel, acordul stand-by ramane suspendat, informeaza Cursdeguvernare.ro.

Plafonul pentru "Prima masina", fixat la 350 de milioane de lei. Guvernul a stabilit in sedinta de marti un plafon de garantare in anul 2015 de 350 de milioane de lei pentru Programul "Prima masina". La stabilirea acestui plafon au fost luate in considerare "solicitarile venite din partea institutiilor de credit si institutiilor financiare nebancare eligibile participante in cadrul Programului",s crie in comunicatul Guvernului. "Bancile si institutiile financiare nebancare (IFN) care nu au aplicat pentru Programul "Prima masina" pana la sfarsitul anului trecut, pot trimite pana la 2 martie cererile de inscriere catre Ministerul Finantelor Publice si Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM), impreuna cu informatii privind nivelul costurilor totale pe care le vor aplica finantarilor acordate prin acest program si valoarea estimata a garantiilor care urmeaza a fi acordate", informeaza comunicatul Guvernului, scrie EVZ.

Cheltuielile firmelor cu masinile si deducerea TVA: Cum sunt afectate de decizia UE? Companiile care cumpara sau iau masini in leasing vor putea deduce, in continuare, 50% din TVA daca le folosesc atat in activitatea profesionala, cat si in scop personal. Deducerea se aplica si la cheltuielile necesare autovehiculelor, inclusiv la combustibil. Romania a primit derogare de la Consiliul UE pentru deducerea limitata a taxei pentru inca trei ani. Romania a solicitat Consiliului UE mentinerea deductibilitatii a 50% din TVA aferenta cumpararii, achizitiei intracomunitare, importului, inchirierii sau leasingului de autovehicule, precum si TVA aferenta cheltuielilor legate de astfel de vehicule, inclusiv combustibil, atunci cand nu sunt utilizate exclusiv in scopuri profesionale, anunta Capital.ro.

IKEA incepe constructia primelor cladiri din cartierul bucurestean Timpuri Noi. Vastint Romania, divizia de imobiliare a grupului IKEA, care a cumparat in 2010 terenul fostei fabrici Timpuri Noi, demareaza lucrarile pe santier. La un an de cand Vastint Romania a luat autorizatie de constructie pentru proiectului de la Timpuri Noi, compania lucreaza la pregatirea santierului. Antreprenorul general este Danya Cebus, parte din AFI Europe, care a construit si centrul comercial AFI Palace Cotroceni. Cativa muncitori adunau molozul si pregateau terenul ieri, in timp ce alti trei sudau panouri pe gardul ce imprejmuieste terenul, ieri, in jurul pranzului. In prima faza, proiectul IKEA de la Timpuri Noi prevede constructia a doua cladiri de birouri, unul cu o inaltime de 10 etaje, iar altul de sase etaje. Lucrarile de constructie ar urma sa fie finalizate la sfarsitul acestui an. Surse din piata imobiliara au declarat anul trecut pentru Economica.net ca investitia in cele doua cladiri se ridica la 20 de milioane de euro.

Viitoarea Kia Optima, anuntata printr-un concept la Geneva? Kia a prezentat o imagine teaser a unuia dintre conceptele pe care le va prezenta in cadrul Salonului auto de la Geneva. Coreenii vorbesc despre un viitor model in segmentul D, asadar avem in fata un viitor rival al VW Passat, Opel Insignia si Ford Mondeo. Este exact segmentul in care activeaza actualul model de clasa medie al Kia, Optima, astfel ca nu ar fi exclus sa fie vorba de succesorul acestui model. Totusi, Kia Optima abia a primit un facelift anul trecut, ceea ce inseamna ca nu va avea un succesor prea curand. In plus, fotografia-teaser este a unui model foarte matur, apropiat de faza productiei de serie. In aceste conditii, putem specula doar ca ar putea fi vorba de un coupe cu patru portiere pe baza modelului de clasa medie Optima. O alta posibilitate, avand in vedere jantele mari si priza de aer din aripa, ar fi sa vedem inm curand o versiune sportiva a Kia Optima, care sa rivalizeze cu viitorul Ford Mondeo ST. Pariurile sunt deschise, scrie Auto-Bild.ro.