Bani de la stat pentru marii latifundiari. Afacerile strainilor, subventionate generos de romani. Sumele primite de marii latifundiari ai Romaniei in contul subventiilor pe suprafata genereaza pana la 25% din cifra lor de afaceri. Strainii "depind" cel mai mult de banii proveniti de la UE si din bugetul statului. Primele 10 companii agricole din Romania in functie de suprafetele pentru care au primit subventii au incasat, anul trecut, in contul campaniei agricole din 2013, peste 16 milioane de lei la bugetul de stat, potrivit informatiilor furnizate de catre Apia pentru Economica.net.

Business reportFoto: Colaj foto

Afacerile din Romania care copiaza marci renumite, in pericol. Reactiile Heineken, KFC si Ferrari. Romania a intrat in atentia marilor branduri internationale, care urmaresc daca marcile sau elemente din ele sunt folosite fara drept. De pilda, Heineken, producatorul berii Ciuc, a dat in judecata o alta companie pentru ca si-ar fi numit produsul "Ciuc", dar in maghiara. Iar Ferarri vrea sa interzica unui constructor roman de utilaje sa foloseasca un calut pe marca sa. Cei chemati in instanta sustin insa ca n-au facut nimic ilegal, potivit Stirile Pro Tv.

Tiparnita de euro incinge boom-ul fondurilor de investitii. 2014 a fost cel mai bun an pentru fondurile de investitii europene, vanzarile nete crescand cu un nivel uluitor de 54% si ajungand la un maxim istoric de 634 miliarde de euro. Cu o piata mult mai mica decat alte state, Romania a uimit si ea reusind cel mai mare avans al valorii activelor administrate din Europa (+40%). Cum se explica astfel de cresteri intr-o economie care stagneaza? Raspunsul in Capital.

Cine este "Sarpele Monetar" chemat sa relanseze economia Uniunii Europene. Economia UE ar putea fi revitalizata cu ajutorul unui sistem monetar mai flexibil, care sa permita tarilor sa foloseasca monedele nationale concomitent cu euro. Adica reintroducerea asa-numitului "Sarpe Monetar", invocata de un economist francez ca o posibila solutie pentru impulsionarea economiilor locale. Potrivit lui Jean-Pierre Gerard, fost membru al Consiliului pentru Politica Monetara din Franta, statele UE ar putea folosi atat moneda euro cat si propriile monede pentru a se proteja de fluctuatiile cursului de schimb valutar, scrie Adevarul.

Economia creste, dar buzunarele romanilor raman goale. Produsul Intern Brut a crescut anul trecut fata de 2013, industria, informatiile si comunicatiile, plus impozitele nete pe produs sustinand aceasta majorare, anunta INS. Anterior, statistica a aratat ca investitiile nete in economie au scazut in 2014, pentru al doilea an consecutiv. Desi economia creste, investitiile scad, iar numarul locurilor de munca nu au o traiectorie ascendenta. Continuarea in Romania Libera.

Testul comertului cu statele UE non-euro: Nu marile economii ne produc deficitul comercial. In contextul intentiei de a adopta euro in anul 2019, obiectiv deja anuntat public, se pune si problema relatiilor comerciale cu celelalte tari din Uniune care nu fac parte din Eurozona. Fie pentru ca nu s-au angajat in acest sens (Marea Britanie si Danemarca au clauza de opt-out, care le permite sa nu adopte euro), fie pentru ca nu doresc (cazul Suediei), fie pentru ca au renuntat pentru moment sa mai stabileasca o data clara pentru trecerea la moneda unica europeana (Polonia, Ungaria, Cehia, Croatia si Bulgaria). O analiza Curs de guvernare.

Saracie la benzinarie: trei plinuri de carburant dintr-un salariu minim. Dupa opt ani de scaderi, puterea de cumparare o ia de la zero: romanii pot cumpara doar 130 de litri de carburant cu un salariu minim pe economie, la fel ca in anul 2007. In ciuda faptului ca salariul minim a crescut constant in ultimii ani, puterea de cumparare abia acum a revenit la nivelul din 2007, un roman permitandu-si in acest moment sa achizitioneze din salariul minim 130 de litri de carburant. Acest indicator a inregistrat mari scaderi in timpul crizei, noteaza Adevarul.

Tot mai multe "bombe pe roti" merg pe drumurile Romaniei. Numarul autoturismelor mai vechi de zece ani, care se afla in circulatie in tara noastra, creste in loc sa scada. Cauzele tin atat de lipsa posibilitatilor financiare ale romanilor, cat si de inefi cienta programelor guvernamentale de stimulare a innoirii parcului auto. Aproape sase din zece masini care circula pe drumurile tarii sunt mai vechi de zece ani. Din totalul de 4,9 milioane de autoturisme aflate in circulatie la finele anului trecut, 2,75 milioane au o vechime de cel putin 11 ani. Dintre acestea, aproape 800.000 circula de mai bine de 20 de ani. Integral in EVZ.