Cum ramai fara bani pe card fara sa stii. Totul este legal. Bancile sunt obligate de Protectia Consumatorilor (ANPC) sa afiseze, de luna aceasta, comisioanele pe care le practica la operatiunile cu cardul la bancomate. Romanii isi primesc salariile pe card de la o anumita banca, iar pentru fiecare operatiune la bancomat este taxat. Care este suma insa sume pe care o pierde un utilizator de card, daca nu gaseste un bancomat al propriei banci in apropiere si este nevoit sa foloseasca ATM-ul altei banci. Potrivit informatiilor publicate pe site-urile proprii, bancile practica urmatoarele comisioane pentru retrageri de la retelele ATM ale altor banci: Raiffeisen Bank practica un comision de 0,5% + 2,5 lei. Raiffeisen Bank va dubla, din 17 martie, comisionul pentru retragerile de bani de pe cardurile de debit emise de banca la ATM-urile altor banci: de la 0,5% plus 2,5 lei la 1% plus 3 lei, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Tinerii cu masini puternice au ajuns sa dea mii de euro pentru o asigurare CASCO. Preturile asigurarilor CASCO au crescut in ultimii ani concomitent cu sporirea numarului de accidente. Ca si in cazul RCA, tinerii cu varste sub 27 de ani sunt cei mai afectati de deciziile firmelor de asigurare, mai ales daca poseda o masina puternica. O polita la o companie care iti poate garanta plata la timp a eventualelor daune ajunge sa coste in jur de 10.000 de lei pe an pentru o masina de 30.000 de euro care dezvolta 150 de cai putere. Aproape sase masini din zece care au asigurare CASCO sunt implicate in cel putin un accident pe an. Din acest punct de vedere, tara noastra sta cel mai prost din Uniunea Europeana, motiv pentru care asiguratorii au inceput sa aplice preturi pe masura in cazul acestui tip de polita. Concret, pentru un automobil cu valoare de 30.000 de euro dotat cu motor de 2 litri care dezvolta 150 de cai putere, un tanar cu varsta de sub 27 de ani nu va plati mai putin de 7.500 de lei pe an si aceasta in situatia in care alege o companie cu o reputatie nu foarte buna in cee ace priveste plata daunelor, anuntaEconomica.net.

Piperea: "Creditorii au aprobat reorganizarea Oltchim". Creditorii Oltchim au aprobat, ieri, planul de reorganizare a combinatului valcean, ne-a declarat avocatul Gheorghe Piperea, unul dintre administratorii judiciari ai societatii. Domnia sa ne-a precizat: "Avem un vot pozitiv la toate categoriile de creditori. Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului, Electrica, BCR, Banca Transilvania si CET Govora se numara printre creditorii importanti care au votat planul de reorganizare. Avem acceptul inclusiv a 2.353 de salariati Oltchim". Recent, administratorii judiciari ai Oltchim (RomInsolv si BDO Business Restructuring) au anuntat ca planul de reorganizare a societatii aflata in insolventa de aproape doi ani presupune vanzarea catre un investitor privat, solutie pe care au mai incercat-o, fara succes, informeazaBursa.ro.

UE se indreapta spre o armata comuna si o strategie de aparare proprie. O noua dezbatere se profileaza la nivelul Uniunii Europene: cea referitoare la necesitatea unei politici comune de aparare. A unei unei armate a UE. O serie de politicieni, multi dintre ei germani, afirma ca a venit momentul pentru o armata europeana, pentru o forta comuna care sa permita atat rationalizarea cheltuielilor militare, cat si o sustinere a unei pozitii de jucator international a UE. O pozitie complementara noii filosofii privind strategia de securitate germana, in care Germania va deveni mai implicata in intarirea apararii NATO. Este o idee sustinuta si la nivel comunitar. UE nu poate accepta sa nu faca parte din joc. Astfel ca presedintele Comisiei Europene Jean Claude Juncker a argumentat duminica necesitatea unei armate comune europene: "o armata comuna a tuturor europenilor ii va da de inteles Rusiei ca vorbim foarte serios atunci cand este vorba de a apara valorile UE". Mai mult, "ne va ajuta sa punem la punct o politica externa si de securitate comuna" - potrivit lui J.C. Juncker, scrieCursdeguvernare.ro.

Noua harta a puterii si influentei economice. In urmatorii 35 de ani se va inregistra o redistribuire a puterii si influentei economice, dinspre economiile dezvoltate din America de Nord, Europa de Vest si Japonia, catre cele emergente, in ciuda unei preconizate incetiniri a cresterii Chinei dupa 2020, se arata intr-un studiu al companiei de audit PwC care urmareste potentialul de crestere a PIB-ului celor mai mari 32 economii ale lumii pana in 2050. Raportul arata ca economia mondiala ar putea creste cu o rata medie anuala putin peste 3% in perioada 2014-2050, dublandu-se pana in 2037 si aproape triplandu-se pana in 2050. Insa, este posibil ca rata de crestere economica globala sa incetineasca dupa 2020, pe masura ce rata de crestere a Chinei si a altor cateva economii emergente va deveni moderata pe termen lung, iar ponderea populatiei active va scadea in multe economii mari, anuntaCapital.ro.

Tranzactia anului: Fondul Proprietatea poate incasa pana la 174 mil. euro pe pachetele de actiuni ale filialelor Electrica. Negocierile dintre Electrica (EL) si Fondul Proprietatea (FP) privind achizitia pachetelor minoritare de actiuni ale filialelor Electrica vizeaza, de fapt, discountul fata de evaluarea agreata a acestora. Discountul ar putea fi de pana la 30 %, potrivit celor mai severi analisti consultati deEconomica.net. Valoarea pachetelor filialelor Electrica era de 783 de milioane de lei, in portofoliul FP din 30 septembrie 2014, potrivit celui mai recent raport al Fondului.

Top 5 – Cele mai puternice mașini care au debutat în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Salonul Auto de la Geneva este unul dintre cele mai impresionante evenimente de acest gen la nivel mondial. Aici vei găsi întotdeauna producătorii de masă, dar și pe cei de nișă, asta traducându-se prin supercar-uri. De aceea, redacția Auto Bild România s-a gândit să conceapă un top 5 al celor mai puternice mașini lansate în cadrul Salonului Auto de la Geneva de anul acesta. Ahh și să nu uităm, vom exclude din top exemplarele prezentate de tuneri, scrieAuto-Bild.ro.