Nou tip de business: Agricola Bacau cauta mici fermieri care sa produca pentru ea Agricola International SA, cea mai importanta companie a Grupului de firme Agricola Bacau, in care este integrat lantul de productie a carnii de pasare, trece la un nou model de business, dupa ani de crestere continua si investitii in tehnologizare. Producatorul, unul dintre cei mai mari de pe piata procesarii de carne din Romania, cauta mici fermieri care sa preia o parte din activitatea de productie. "Noi speram ca vom putea sa ne dezvoltam in continuare. Aceasta desi modelul de business din Romania nu prea este o replica a celui din lumea occidentala. La noi, companiile din zootehnie sunt integrate. Dincolo de granite este altfel. Acolo integratorul produce furaje si detine abatorul, iar cresterea puilor se face in ferme mici, de familie", a declarat pentru Economica.net Grigore Horoi, presedintele Agricola Bacau.

Business ReportFoto: Colaj foto

Doar matematica: Efectele reducerii TVA la alimente. Atentie la corelatii Masura de reducere a TVA la produsele alimentare de la 24% la 9%, anuntata de guvern pentru data de 1 iunie 2014, va avea un impact bugetar mai mare decat alternativa de diminuare generala a TVA de la 24% la 20%. Totodata, matematic, se poate ajunge la un efect asupra indicelui preturilor de consum cu 30% mai pronuntat daca preturile vor fi reduse in beneficiul consumatorului. Daca se face un calcul in ipoteza transmiterii integrale a reducerii TVA spre ieftinirea produselor si serviciilor vizate, in cele doua variante luate in calcul de Guvern, rezulta ca influenta indusa aspura indicelui preturilor de consum, asa cum apare el in structura statistica actuala, ar fi de 3,6% in varianta adoptata si de 2,8% in cea care a nu a primit girul Executivului. Integral pe Curs de Guvernare.ro.

Decontul incompetentei premierului - nerealizari de 700 milioane euro la export, in 2014 La doar cateva zile dupa ce premierul Victor Ponta s-a laudat cu incasari din taxe mai mari decat cele preconizate si cu excedent bugetar in primele luni ale anului in curs, Mihai Ionescu, secretarul general al Asociatiei Nationale a Exportatorilor si Importatorilor din Romania (ANEIR), ne prezinta "decontul incompetentei primului ministru: 700 milioane euro - nerealizari la export in 2014, fata de cat a prognozat Comisia Nationala de Prognoza, valoare amplificata in primele doua luni ale acestui an". Domnia sa a explicat: "Ca urmare a reducerii fara nicio justificare economica a bugetului de promovare a exporturilor romanesti, in 2014, Romania a fost in situatia sa inregistreze un bilant cu 700 de milioane de euro mai mic decat prognoza facuta de autoritatile statului, scrie Bursa.ro.

Romanii, condamnati la munca pe viata. Statul pregateste angajatii sa reziste cat mai multi ani in campul muncii Romanii vor fi angajabili si competitivi pe piata muncii cat mai mult timp. Asta isi propune Guvernul prin adoptarea strategiei nationale de invatare pe tot parcursul vietii si a strategiei de nationale privind persoanele varstnice si imbatranirea activa, gandite pentru urmatorii cinci ani. Imbatranirea populatiei si scaderea continua a ponderii populatiei cu varsta de munca au determinat autoritatile sa-si asume o serie de masuri menite sa faca angajatul cat mai competitiv, incat sa reziste si sa faca performanta la munca pentru cat mai multi ani. Masurile nu sunt insa o initiativa originala a Guvernului roman, ci aliniere la tendintele europene in domeniu, scrie Economica.net.

Surprinzatoarea criza a fortei de munca in 2030 si cum sa incepem sa o rezolvam Suna contraintuitiv, dar pana in 2030, multe dintre cele mai mari economii ale lumii vor avea mai multe locuri de munca decat muncitori. In aceasta discutie plina de date si destul de fascinanta, expertul in resurse umane Rainer Strack sugereaza ca tarile ar trebui sa priveasca dincolo de granite pentru cautatori de job-uri doritori de mobilitate. Dar pentru asta, trebuie sa inceapa prin schimbarea atitudinii in afacerile lor. Forta de munca, oamenii care pot munci, va scadea semnificativ in Germania. Ce se va intampla cu forta de munca? Aici devine complicat. Dupa cum probabil stiti, raspunsul favorit al consultantilor la orice intrebare este "Depinde." Deci as spune ca depinde. Nu am vrut sa previzionam viitorul. Foarte speculativ. Am facut altceva. Am verificat PIB-ul si cresterea productivitatii in Germania in ultimii 20 de ani, si am calculat scenariul urmator: daca Germania vrea sa mentina PIB-ul si cresterea productivitatii, am putea calcula direct de cati oameni ar avea nevoie pentru a sustine aceasta crestere. Si asta e linia verde: forta de munca, scrie Capital.

Unde s-au dus investitiile in "omul nou": Ponderea celor plecati din tara pe varste si consecinte. "Secretul" somajului mic Unul din cinci romani nascuti in deceniul de dinaintea revolutiei din decembrie a plecat in strainatate, potrivit datelor publicate de Institutul National de Statistica. "Omul nou" a ajuns, in proportii considerabile, sa sustina dezvoltare altor state si sa contribuie la sistemele lor de securitate sociala. Totul pentru ca nu am avut grija sa cream o economie cu grad de multiplicare suficient incat sa asigure locuri de munca pentru "cel mai pretios capital". Exact in perioada de maxim de potenta in munca si disponibiliate creatoare, ponderea romanilor care au plecat in strainatate de mai bine de 12 luni ( avem si cazurile foarte numeroase ale celor care fac un fel de naveta sezoniera si traiesc in tara din banii castigati afara) a urcat la aproape 20%, daca aditionam valorile estimate de INS pe segmentul de varsta 25 - 39 de ani pentru populatia rezidenta si cea care a parasit tara, scrie Curs de Guvernare.

Subventie: Ai renunta la diesel pentru 10.000 de euro?O subventie de pana la 10.000 de euro vor primi detinatorii de masini diesel vechi din Franta daca isi schimba masina cu un model electric. Guvernul francez a anuntat in decembrie ca intentioneaza sa reduca numarul de masini diesel printr-o schimbare a modului de taxare, dar si prin oferirea de stimulente pentru achizitionarea unui automobil electric. Sistemul fiscal francez favorizeaza in acest moment posesorii de masini cu motoare diesel, motorina avand taxe mai mici decat benzina. Nu e de mirare ca 80% din masinile care circula in Franta si 64% din masinile noi care se comercializeaza acolo sunt alimentate cu motorina. Mai mult, din aprilie, guvernul va acorda o subventie de pana la 10.000 de euro celor care caseaza o masina diesel si cumpara una electrica. scrie Auto-Bild.ro.