Raport UE: Agricultura statelor membre, intr-o situatie "delicata". Vom avea scaderi masive la cele mai importante culturi Productia agricola a Romaniei, de care depinde practic in jur de 7% din produsul intern brut al tarii ramane, este sub un mare semn de intrebare, in contextul in care seceta din ultima vreme a compromis in jur de 1 milion de hectare de teren arabil. Un ultim raport al Comisie Europene ce include informatii aferente perioadei 1 mai-15 iunie, vorbeste despre o "situatie delicata" in Romania, unde "deficitul de apa este ingrijarator, astfel ca este nevoie de precipitatii constistente pentru ca productiile sa ramina la nivelul estimat". Totusi, conform raportului, culturile sunt in perimetrii normali, iar estimarile indica productii medii in linie cu media ultimilor cinci ani. In 2014, un an exceptional pentru agricultura Romaniei si a UE in general, a adus 18,5 miliarde de euro in economia autohtona si un plus de 28% fata de anul 2012, potrivit unor estimari ale Eurostat, scrie Economica.net.

Business ReportFoto: Colaj foto

Schimbarea paradigmei sociale: pensiile si fiscalitatea din care se platesc Conform datelor comunicate de CNPAS si Ministerul Finantelor pentru luna aprilie 2015, rezulta ca valoarea reala a pensiei medii acordata prin impozitarea salariatilor a fost de 568 lei. La acest cuantum s-au adaugat prin suventii de la bugetul de stat alti 318 lei, astfel incat sa rezulte pensia medie de asigurari sociale de stat de 886 lei. Aceste niveluri rezulta din faptul ca marimea contributiilor la bugetul asigurarilor sociale de stat a fost pe primele patru luni ale anului in curs de 11.689,7 milioane lei, in timp ce cheltuielile necesitate de acordarea pensiilor de catre stat in cadrul aceluiasi sistem de asigurari s-au ridicat la 18.234,7 milioane lei, scrie Curs de Guvernare.

Bicicleta inteligenta Ford te va face sa renunti la masina Se pare ca cei da la Ford Motor vor sa urmeze aceeasi cale. Compania a anuntat ca proiectul Ford Smart Mobility intra in faza de implementare, impreuna cu un concept inedit de bicicleta digitala. MoDe: Flex este o bicicleta inteligenta, pe care poti merge fara a te folosi de maini, care iti ofera instructiuni de navigare si care poate monitoriza pulsul, potrivit Mashable. Te poti conecta la smartphone prin aplicatia MoDe: Link, iar bicicleta iti va oferi instantaneu informatii despre vreme, ora, trafic, navigatie si alte functii. "Faptul ca poate comunica atat de usor cu telefonul aduce mai multe optiuni consumatorului", potrivit lui Bruce Williams, responsabilul pentru creatie al Ford Motor. De asemenea, utilizatorii pot folosi smartwatch-ul pentru a activa o optiune numita "No Sweat", prin care bicicleta va creste nivelul de asistenta electronica. Bicicleta se bazeaza pe ritmul cardiac al ciclistului si, daca acesta creste peste un anumit nivel, va oferi asistenta electronica in pedala, scrie Playtech.

Motorina se va ieftini masiv! Supra-acciza la carburant a fost desfiintata Motiv de bucurie pentru posesorii de masini pe motorina. Una dintre modificarile Codului Fiscal adoptate ieri de Camera Deputatilor este eliminarea supra-accizei la carburanti. Gandita de Liviu Voinea ca o sursa suplimentara de venit, taxa de 7 centi/litru de carburant i-a dat peste cap calculele ministrului pentru buget: in loc de plus 50 mil. euro/luna, statul a incasat -11 mil. euro, in prima luna de la introducere. Conform calculelor facute de Voinea & Co, supra-acciza trebuia sa aduca suplimentar la buget incasari de aproape 500 mil. euro/an, luand in calcul un consum anual de 6-7 mld. litri. Doar ca planurile facute acasa difera ce cele din targ, astfel ca s-a ajuns ca in prima luna de aplicare a taxei (1 aprilie - data de aplicare, n.r), incasarile din acciza in loc sa fie mai mari cu 50 mil. euro au fost mai mici cu 11 mil. euro decat cele din luna anterioara, conform calculelor realizate de Uniunea Transportatorilor Rutieri, in baza datelor comunicate de INS, informeaza Capital.

Teama creste pe piata internationala a obligatiunilor guvernamentale Investitorii in titluri cu venit fix au trecut, in doar cateva luni, de la euforie la anxietate. Efectul neasteptat al programelor de relaxarea cantitativa ale marilor banci centrale, cresterea dobanzilor, se manifesta tot mai accentuat, atat in Europa, cat si in Statele Unite. O analiza recenta de la Pimco, unul dintre cele mai mari fonduri de obligatiuni la nivel global, arata ca "investitorii risca sa cada intr-o capcana a lichiditatii", dupa cum scrie Bloomberg, pe fondul incercarilor de a-si imbunatati randamentul plasamentelor. Conform datelor de la Royal Bank of Scotland, in primul trimestru din 2015 indicatorul lichiditatii de pe piata obligatiunilor a scazut cu 10% fata de aceeasi perioada a anului precedent, iar declinul fata de 2006 a fost de 90%, scrie Bursa.ro.

Iti cauti o masina second hand? Iata care sunt automobilele cu cele mai multe defectiuni! In urma cu cativa ani, organizatia germana de cercetare si expertiza in domeniul auto TUV a publicat lista modelelor de masini care au cea mai mare rata de defectiuni. Nemtii au luat in calcul rata defectiunilor la 1.000 de masini din acelasi model, defectiuni descoperite in urma Inspectiilor Tehnice Periodice. Specialistii au impartit automobilele in patru categorii, in functie de vechimea masinilor 10-11 ani, 8-9 ani, 6-7 ani si 2-3 ani. Liderii categoriilor sunt Ford Ka (10-11 ani), Fiat Stilo (8-9 ani), Kia Carnival (6-7 ani) si tot Kia Carnival (2-3). Integral pe Auto-Bild.ro.

Situatie grava: CNADNR are bani pentru a repara doar 30% din drumurile cu probleme. Lista celor 18 prioritati critice Proiectele critice reprezinta lucrari urgente de efectuat pe drumurile nationale, autostrazile si podurile din Romania. Asigurarea viabilitatii drumurilor din Romania este subfinantata cu 70%. CNADNR a identificat 18 proiecte critice, care trebuie rezolvate in regim de extrema urgenta in acest an si care costa circa 80 de milioane de euro, potrivit Planului de Actiune 2015 al Companiei. Motivele principale care au condus la incadrarea unor proiecte in aceasta categorie au fost, conform institutiei citate, contractele reziliate sau suspendate, intrarea unor constructori in insolventa, disconfortul in trafic, managementul slab de proiect din partea constructorului, documentatia tehnica de slaba calitate, lipsa de finantare sau finantarea partiala, scrie Economica.net.