CFR Marfa repusa pe sina privatizarii pana la sfarsitul anului. CFR Marfa, cenusareasa Ministerului Transporturilor, desprinsa din SNCFR in anul 1998, va fi scoasa din nou la mezat pana la finele acestui an, dupa incercarea ratata de privatizare din toamna anului 2013. Specialistii din cadrul CFR Marfa "au curatat", intre timp, compania de inca 2.800 de angajati, au redus pierderile de la peste 400 milioane de lei in 2012 la circa 27 milioane de lei la sfarsitul anului trecut si au incheiat contracte care aduc cel putin 20% din incasari. Dupa aproximativ doi ani de la esecul privatizarii CFR Marfa, cand oficialii Ministerului Transporturilor se grabeau sa vanda operatorul feroviar cu circa 200 milioane de euro, guvernul vrea sa schimbe strategia de vanzare. Chiar daca in luna iunie, fostul secretar de stat, actual ministru al transporturilor, Iulian Matache, a propus listarea pe bursa a actiunilor CFR Marfa, abia la sfarsitul acestei luni, vor fi demarate procedurile, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Debitul Dunarii, la 2.300 de metri cubi pe secunda, la intrarea in tara. La 2.000, centrala de la Cernavoda se inchide. Dunarea este cu debitele aproape la jumatate fata de media multianuala. Canicula prelungita va scadea inca si mai mult debitele, pana la nivelul care poate aduce sucombarea atomocentralei, din cauza ca nu mai exista suficienta apa pentru racirea reactoarelor. Debitul Dunarii la intrarea in tara, Bazias, era azi, de dimineata, de 2.300 de metri cubi pe secunda, o valoare extrem de redusa pentru aceasta perioada, la 60% fata de mediile multianuale, care sunt de 3.800 de metri cubi pe secunda. Potrivit Institului de Hidrologie si Gospodarire a Apelor, in urmatoarele zile, debitul va scadea si mai mult, in 7 si 8 septembrie urmand sa ajunga la 2.200 de metricubi pe secunda. Acest nivel este unul care pune in pericol functionarea Centralei Nucleare de la Cernavoda, care se poate inchide. Cand la Bazias se ajunge la un debit de 2.000 de metri pe secunda, la Cernavoda, nivelul este de peste trei ori mai mic si nu mai exista suficienta apa in bazinul atomocentralei pentru racirea reactoarelor. Asa s-a intamplat, spre exemplu, in 2003, cand, la 1.900 de metri cubi pe secunda, Cernavoda s-a inchis, anuntaEconomica.net.

Rusia si China vor mai semna 20-30 de contracte in domeniul energetic. Rusia si China vor mai semna, in aceasta saptamana, 20-30 de contracte in domeniul energetic, in valoare de zeci de miliarde de dolari, dar cele doua tari vor continua sa aiba divergente asupra multor aspecte, precum livrarea gazelor, arata o analiza Stratfor. "Nu vom mai vedea o tranzactie intre Rusia si China de magnitudinea celei din mai", mai arata sursa citata. Analistii de la Stratfor au amintit ca atat Rusia, cat si China au economii cu o crestere incetinita si preconizeaza ca Republica Populara Chineza va continua sa taraganeze finantarea unor proecte majore pana cand va obtine conditii mai bune. "Pe termen lung, China va deveni un partener important al Rusiei, dar nu atat de repede pe cat isi doreste Rusia", concluzioneaza Stratfor. Rusia s-a intors cu fata spre China dupa debutul conflictului cu Ucraina si dupa ce a fost sanctionata de Occident. Presedintele rus Vladimir Putin a declarat, pe 1 septembrie, ca Rusia si China fac progrese consistente catre o alianta strategica, ce va juca un rol important in economia mondiala. Putin s-a aflat in China pe 2 si 3 septembrie cu ocazia comemorarii a 70 de ani de la sfarsitul celui de-al doilea Razboi Mondial, informeazaBursa.ro.

Primii roboti nu ar fi putut cuceri lumea, dar puteau fuma si folosi arme. Cuvantul "robot" a intrat in imaginatia publicului in 1921, cand a fost folosit de Karel Capek, scriitor ceh, in piesa Rossum's Universal Robots. Deriva din cuvantul ceh "robota", care se traduce prin "munca obligatorie", iar robotii lui Capek revolutionau tehnologia prin munca lor, ajungand intr-un final, dupa cum era de asteptat, sa conduca lumea si sa produca extinctia rasei umane. Ideea de a crea masinarii humanoide autonome a suscitat imaginatia inventatorilor de secole. Chiar si Aristotel a facut speculatii legate de constructia unui om mecanic. Totusi, aceasta idee a putut fi pusa in practica abia in secolul 20, potrivit celor de la Mashable. In anii 1930 si 1940, de cand dateaza primii roboti, acestia erau folositi pentru a atrage clienti in magazine, scriePlaytech.ro.

Renault Alaskan Concept - Poze si detalii oficiale cu viitorul pick-up al francezilor. Renault a publicat o galerie foto completa si o serie de detalii cu viitorul Alaskan Concept. Prototipul producatorului din Hexagon prefigureaza un viitor pick-up full-size care ne duce cu gandul imediat la Nissan Navara. Ce-i drept, Renault nu a deschis acest subiect, insa preluarea componentelor de la Navara pare o solutie nu doar logica, ci si eficienta pentru producatorul francez. Din cate se pare, Renault incepe usor, usor sa isi indrepte atentia catre acest segment, Alaskan Concept fiind al doilea proiect dupa Duster Oroch. Conform oficialilor Renault, viitorul Alaskan va ajunge pe piata intr-o forma comerciala in 2016. Din punct de vedere estetic, Renault Alaskan Concept integreaza lumini cu LED, o parte frontala inspirata de Kadjar, plus un set masiv de jante cu dimensiuni de 21 de inchi. Sub capota lui Renault Alaskan Concept se afla un motor diesel cu doua turbine montat longitudinal si preluat din gama Master, anuntaAuto-Bild.ro.

Opt semne ale Apocalipsei financiare. De ce ar trebui sa vina criza si cum va arata propagarea ei. Nu sunt calaretii Apocalipsei, dar sunt semne care pot prevesti furtuna financiara. Pot fi si etape ale unui trend descendent pe activele de risc nu este exclus sa fi fost inaugurat in aceste saptamani. Publicatia britanica enunta cele opt teme care pot fi repere ale crizei ce va sa vie. Cand criza bancara a lovit pietele globale acum sapte ani, bancile centrale au intervenit ca imprumutatori de ultima instanta. Dezmatul creditului din sectorul privat a fost inlocuit de imprumuturile asumate de institutiile publice, iar tiparirile masive de bani au dat timp economiei sa se vindece. Este un ragaz care acum expira. Din China pana in Brazilia, bancile centrale pierd comntrolul asupra aceleiasi economii pe care au salvat-o in criza financiara precedenta. Este numai o problema de timp pana cand Bursele vor intra in colaps sub povara propriei greutati si a asteptarilor mult prea ridicate, informeazaCapital.ro.

Cele trei metode clasice de a supravieţui prăbuşirii bursei, ba chiar de a face profit din criză. "Preţul acţiunilor creşte întotdeauna, numai să ai răbdare", este una dintre zicalele pieţei pe cât de preferate în vremuri de linişte, pe atât de ignorate în vremuri turbulente. Or, tocmai vremurile turbulente sunt cele mai profitabile pentru investitorii care respectă, liniştiţi, cele trei lecţii clasice de supravieţuire la bursă, potrivit unui editorial Market Watch. Cumpără devreme. Cumpără des şi cumpără ieftin – sunt cele trei metode clasice de a supravieţui unei prăbuşiri a bursei. Pare uşor de spus, sunt în fond trei principii fundamentale, pe care însă puţini le aplică suficient de sistematic, rezistând propriilor spaime şi panicii generale. "Întoarce-te în piaţă, cumpără cu hotărâre şi cumpără ieftin", este sfatul editorialistului Brett Arends, de la Market Watch, scrieEconomica.net.