Mai mult de 50.000 de utilizatori ai site-ului Facebook au semnat o petitie prin care cer companiei sa abandoneze sau sa schimbe politica de publicitate ce foloseste tehnologia Beacon, informeaza BBC. Cand utilizatorii Facebook faceau cumparaturi online, domeniile de interes si achizitiile pe care le faceau erau impartasite si prietenilor si partenerilor de afaceri prin aplicatia Beacon, care monitorizeaza si dezvaluie activitatea online a membrilor pe site-urile partenere Facebook.

Mai mult de 40 de website-uri, printre care Fandango.com, Overstock.com si Blockbuster, utilizeaza softul Beacon si raporteaza activitatea utiliztorilor Facebook. Surprizele de sarbatori au fost astfel dezvaluite si multi membri Facebook au considerat aceasta practica o intruziune in intimitatea lor virtuala.

Actiunea de protest a fost initiata de site-ul activist MoveOn pe 20 noiembrie. Ca urmare a petitiei, cei 55 de milioane de utilizatori Facebook vor beneficia de un control mai riguros asupra datelor care ii privesc si care obisnuiau a fi dezvaluite prin tehnologia Beacon, prin aceea ca activarea aplicatiei devine acum o optiune pentru membri. Inainte, aceasta era stabilit din oficiu.

Facebook va continua sa colecteze informatii de pe site-urile membre, chiar daca nu le va impartasi in aceeasi masura, dar pentru a preveni acest ucru, utilizatorii trebuie sa nu opteze pentru aplicatia Beacon, potrivit recomandarilor analistului economic Om Malik.

Facebook si-a cerut scuze utilizatorilor printr-o scrisoare postata pe site. "Regretam faptul ca am dezvaluit planurile dvs privind cumparaturile de sarbatori. Incercam sa va punem la dispozitie modalitati noi, precum Beacon, care sa contribuie la conectarea si impartasirea informatiilor cu prietenii dvs."