Scandalul Volkswagen: tapi ispasitori, scuze formale si o Angela Merkel care ia apararea industriei auto germane. Americanii au ajuns in scandalul Volkswagen la "faza pe Congres", Agentia de Protectie a Mediului fiind aratata cu degetul ca nu a descoperit mai repede problemele. Intre timp, directorul din SUA al grupului german isi cere scuze, iar Angela Merkel face apel la calm pentru a proteja industria auto.Disputele pe seama noxelor trucate de grupul german Volkswagen sunt departe de a fi incheiate. Din America vin in continuare sageti. Sunt "urecheati" si responsabilii americani de mediu, iar oficialii grupului auto se afla intr-o continua campanie de scuze. Congresmenii au chemat la audieri Agentia de Protectie a Mediului si o acuza ca nu a descoperit inselatoria comisa ani la rand de Volkswagen la testele de poluare. Michael Burgess, republican din Texas, a criticat marimea bugetului anual al agentiei, notand ca inselatoria VW a fost descoperita de un studiu al West Virginia University, care a avut un buget de sub 70.000 de dolari, scrie Adevarul Financiar.

Business reportFoto: Colaj foto

Petrom reia forajele pe uscat. Va cheltui 121 de milioane de dolari. OMV Petrom (SNP) a scos la licitatie un contract de foraj cu valoarea de pana la 121 milioane de dolari. Forajele vor avea loc in zonele onshore de "pe teritoriul Romaniei", potrivit unui anunt publicat de companie. Ce spune OMV Petrom (update 09 oct, 14:38). "Acest contract este destinat unor lucrari de foraj, in cursul anului viitor, in cadrul proiectelor noastre de redezvoltare zacaminte si in cadrul proiectelor pentru dezvoltarea de noi zone de productie prin extinderea actualelor zone de productie (NFO - near field opportunities). De asemenea, vom continua programul de explorare din cadrul parteneriatului (JV) cu Repsol." Acord cadrul scos la licitatie se refera la "servicii de foraj sonde de extractie petrol si gaze pe uscat pe teritoriul Romaniei cu instalatii de foraj din clasa 450 MT sarcina in carlig", potrivit Economica.net.

Vrei credit? Primesti bonus o verificare la Fisc! In locul "creditului cu buletinul", bancile promoveaza, mai nou, "creditul fara adeverinta de venit", o formula menita sa atraga clientii agasati de birocratie. Informatiile sunt culese direct de la fisc, un avantaj clar pentru banci care se asigura de bonitatea aplicantului, dar discutabil pentru consumator care intra, de voie de nevoie, in vizorul autoritatilor.Dupa ce Asociatia Romana a Bancilor a incheiat un protocol cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) pentru furnizarea de informatii, bancile au inceput sa anunte parteneriate individuale. Insa, procedura care este prezentata ca o facilitate pentru client, pe motiv ca nu il mai obliga sa mai aduca la banca adeverinta de salariu, este, mai degraba, un avantaj al bancii. In fapt, clientul nu are posibilitatea de a opta daca vine cu adeverinta de la firma angajatoare sau daca semneaza formularul prin care isi da acordul pentru a fi verificat de banca la ANAF. Mai multe informatii pe Capital.

De la 1 iulie 2017, Ministerul Muncii vrea sa introduca venitul minim de insertie. Ministerul Muncii comaseaza trei beneficii de asistenta sociala, respectiv venitul minim garantat, alocatia pentru sustinerea familie si ajutorul pentru incalzire, intr-unul singur denumit venitul minim de insertie, masura urmand sa intre in vigoare la 1 iulie 2017, conform unui proiect de lege publicat pe site-ul ministerului. "Romania si-a propus sa reconfigureze un nou model de acordare a unui numar de trei beneficii de asistenta sociala intr-un singur beneficiu de asistenta sociala - venitul minim de insertie, ce are drept scop prevenirea si combaterea saraciei si riscului de excluziune sociala. Acestea sunt: venitul minim garantat, alocatia pentru sustinerea familiei si ajutorul pentru incalzirea locuintei", se arata in expunerea de motive a actului normativ, scrie Bursa.

Cum faci ca sa nu-i mai imprumuti cu dobanda 0, prin factura la gaze, pe francezii de la GDF Suez/ENGIE. Daca doriti sa reveniti la vechiul sistem de facturare a gazelor pe care GDF Suez, acum ENGIE, il practica pana in luna mai a acestui an, anume evidentierea consumului strict pe luna anterioara, atunci trebuie sa cereti acest lucru in mod expres. Fie la casieriile furnizorului, fie la telefonul de Relatii cu Clientii (021)9366. Daca nu faceti acest lucru, riscati sa platiti catre ENGIE sume mult mai mari decat sunt in factura curenta.Sistemul de facturare pe care GDF Suez, acum ENGIE, l-a introdus pentru consumatorii casnici din jumatatea de sud a tarii presupune trei facturi in una singura: una pentru luna ce tocmai a trecut, plus estimari de plata pentru doua luni viitoare. Pe factura scrie, cu litere mari, ca suma totala pe care o aveti de plata este cea pe luna trecuta plus estimarile francezilor pentru urmatoarele doua luni, de obicei mult mai mari decat consumul real. Acelasi lucru se intampla si daca ai cont de client pe internet. Doar la o citire atenta se poate observa cat ai de plata in mod curent, dupa cum puteti vedea aici, informeaza Economica.net.

Amnistia fiscala pentru persoane fizice. La ce nivel vor scadea dobanzile penalizatoare. Amnistia fiscala anuntata in sedinta de Guvern de miercuri, prin care se sterg penalitatile contribuabililor persoane fizice si juridice care au intarzieri la plata si care achita principalul si dobanda pana in martie 2016, ar putea fi extinsa partial prin stergerea unei parti din dobanzi, insa pana la limita la care statul se imprumuta din piata, a declarat Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor. Avand in vedere ca Finantele au lansat in premiera titluri in dolari pe 30 de ani in 2014 si s-ai imprumutat in euro la un cost mai mic de 3%, dobanda penalizatoare pentru persoanele fizice ar putea scadea de la 3,6% pe an la mai putin de 3% pe an. Amnistia fiscala pentru persoane fizice. Pana cand trebuie achitate restantele, vezi pe Adevarul.

Lupta senatorilor romani cu puiul congelat din Brazilia si cu merele din Polonia. "Exista o statiune de mere la Falticeni si eu merg in supermarket unde gasesc mere din Polonia". Senatorii vor sa puna carul inaintea boilor. Cu toate ca in prezent Romania nu exista un sistem de depozitare functional, iar majoritatea fermierilor nu sunt organizati, comerciantii vor fi obligati sa achizitioneze carne, legume si fructe in proportie de cel putin 51% corespunzator fiecarei categorii, din "lantul alimentar scurt", adica din productia autohtona. Initiatorul proiectului, Ovidiu Dontu, admite indirect ca ideea i-a venit dupa ce a gasit in supermarket pui congelati din Brazilia - "Va dati seama cat de proaspat este si cati conservanti se folosesc" - si invoca "barierele" pe care marile lanturi le pun producatorilor. Consiliul Concurentei lauda initiativa care ar putea conduce la "cresterea ofertei de produse proaspete si minim procesate", dar are si cateva recomandari. Proiectul ar trebui sa clarifice ce se va intampla daca producatorii nu vor reusi sa acopere necesarul de 51% din achizitiile comerciantilor. In timp ce reprezentantii producatorilor agricoli vor contracte sigure, pentru a-si pregati marfa, oficiali ai marilor lanturi de magazine fac aluzie la pretul produselor romanesti, care uneori este mai piperat decat la cele din import, din cauza sustinerii din partea statului de care se bucura producatorii din alte tari: "Poate sa scrie pe eticheta aia orice, clientul va alege pretul mai mic". Proiectul a fost votat de senatori si urmeaza sa fie dezbatut in Camera Deputatilor. Intgral pe Gandul.info.

Magistrala noua cu trenuri vechi. Linia de metrou spre Drumul Taberei trebuie sa fie gata anul viitor. In 2016 metroul de Drumul Taberei va fi gata, dar bucurestenii ar putea merge in vagoane din anii 70. Conducerea Metrorex a recunoscut ca pe noua linie de metrou vor circula trenuri vechi, pentru ca nu mai este timp pentru cumpararea unora noi. Achizitia de trenuri noi este blocata, pentru ca licitatia castigata de o firma spaniola este investigata de procurorii anticoruptie. Un alt producator nu ar putea livra trenuri noi pana la momentul deschiderii noii linii. Cei peste 300.000 de bucuresteni care asteapta cu sufletul la gura finalizarea lucrarilor la metroul care ii va lega de centrul Capitalei vor circula in trenuri vechi. Catalin Homor, directorul de investitii al Metrorex: "Nu vom avea trenuri noi tinand cont ca, dupa semnarea contractului, primul tren ajunge a fi testat dupa doi ani. Sa zicem cel mult doi ani MUSCA Toate trenurile care sunt achizitionate de Metrorex sunt prototip, trebuiesc proiectate, testate, omologate vor circula din flota existenta", informeaza Digi24.

"Nasii" de la CFR Calatori vor fi dotati cu tablete si imprimante, astfel ca vor putea vinde bilete direct in tren. Cu o tableta si o imprimanta portabila, conductorii si sefii de tren vor putea de anul viitor sa vanda bilete in vagoane, a anuntat, la Digi TV, directorul general al CFR Calatori, Iosif Szentes.Conductorii si sefii de tren vor renunta la carnetelele de hartie pentru a emite bilete in tren. Vor avea doua dispozitive, o tableta si o imprimanta, care vor functiona cu user si parola. "Avem peste 2000 de conductori si sefi de tren, 100 de inspectori de bilete care sunt deasupra lor si fac control si inca 250 de conductori la vagoanele de dormit si cusete", a spus Iosif Szentes. Licitatia pentru echipamente, pana la sfarsitul anului. Liicitatia pentru cumpararea dispozitivelor va fi lansata pana la finalul acestui an, iar investitia nu se anunta deloc una mica, relateaza Adevarul.