Ce inseamna pentru petrol interventia militara a Rusiei in Siria. Rusia a intervenit militar in Siria la sfarsitul lunii Septembrie, intr-o escaladare majora a razboiului care dureaza de 54 de luni, transformand o situatie deja spinoasa in ceva cu mult mai complex, scrie portalul de stiri Business Insider. Notabil este faptul ca multi dintre jucatorii geopolitici direct sau indirect implicati in conflictul sirian sunt de asemenea producatori de petrol la nivel mondial. In consecinta, este demn de remarcat ceea ce inseamna interventia militara rusa in Siria pentru producatorii din domeniul energiei si pentru preturile petrolului la nivel mondial. Intr-o nota recenta adresata clientilor, Helima Croft, director global al RBC Capital Markets, sugereaza doua lucruri importante: 1. Ce inseamna conflictul pentru relatia Arabia Saudita - Rusia si 2. cum ar putea afecta conflictul finantele deja in probleme ale Arabia Saudite, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Nu mai e loc de erori. Urmatoarea criza economica va fi neiertatoare. Urmatoarea criza economica va fi "neiertatoare". Nu mai e loc de erori. De la Washington la Beijing, ne asteapta probleme "masive". Romania risca sa se ciocneasca din nou de probleme similare consecintelor crizei financiare din 2008, cu schimbarea perceptiei investitorilor si cresterea abrupta a costurilor de finantare suportate de stat, companiile si bancile din tara. Avertismentele privind o noua criza globala au fost lansate saptamana trecuta, la intalnirile anuale ale Fondului Monetar International si Bancii Mondiale, desfasurate la Lima. "Mentinerea unui grad insemnat de incertitudine privind evolutiile economice si financiare internationale viitoare, inclusiv prin prisma divergentei dintre politicile monetare ale principalelor banci centrale din lume, a prelungirii nesigurantei legate de situatia din Grecia si a evolutiilor din economia Chinei reprezinta principala provocare la adresa stabilitatii financiare dinspre sectorul extern", avertizeaza BNR in Raportul de stabilitate financiara 2015 publicat saptamana trecuta, anuntaEconomica.net.

Gazprom si Naftogaz au semnat un acord privind livrarile de gaz rusesc in Ucraina. Companiile Gazprom si Naftogaz au semnat un acord privind livrarile de gaz rusesc in Ucraina in perioada iernii, iar Kievul a inceput deja importurile, a anuntat, ieri, ministrul ucrainean al Energiei, Volodymyr Demchyshyn, transmite Reuters, citat de Agerpres. In urmatoarele saptamani, Ucraina intentioneaza sa majoreze pana la 18 miliarde de metri cubi (bcm) cantitatea de gaze stocata, de la actualul nivel de 15,8 bcm, a explicat Volodymyr Demchyshyn. Gazprom a reluat ieri dimineata livrarile de gaze naturale spre Ucraina, care a platit 234 milioane de dolari, din totalul de 500 de milioane de dolari estimat pentru gazele livrate in luna octombrie, a anuntat directorul general al Gazprom, Alexei Miller. Naftogaz a informat ca, in luna octombrie, intentioneaza sa cumpere doua miliarde de metri cubi de gaze naturale din Rusia, informeazaBursa.ro.

Statul pune noi taxe, crescand presiunea pe pretul electrocasnicelor. Produsele electrice si electrocasnice s-ar putea scumpi dupa intrarea in vigoare a unui proiect de lege prin care comerciantii acestor echipamente, dar si cei obligati sa colecteze deseurile sunt obligati la plata unei taxe suplimentare. Firmele care comercializeaza echipamente electrice si electronice si operatorii care preiau obligatiile anuale de colectare a deseurilor acestor echipamente vor plati 20 de lei pe kilogram pentru diferenta dintre obligatiile anuale de colectare (minim 40 la suta pentru 2016) si cantitatile colectate, potrivit unui proiect de lege, care se afla in dezbatere publica si a fost postat pe site-ul Ministerului Mediului. De asemenea, documentul prevede si o contributie de 5 lei/kg de baterii si acumulatori portabili, datorata de operatorii economici care introduc pe piata nationala baterii si acumulatori, dar si de cei care se ocupa cu colectarea acestora, pentru diferenta dintre cantitatile de deseuri de baterii si acumulatori portabili corespunzatoare obligatiilor anuale de colectare (45% pana la data de 26 septembrie 2016) si cantitatile efectiv colectate, scrieRomania Libera.

Nissan Patrol Nismo - Cel mai nou membru al diviziei de performanta nipone. Nissan a lansat divizia sportiva Nismo si in Orientul Mijlociu. Acolo, clientii cu dare de mana isi pot achizitiona nu doar un 370Z Nismo sau un GT-R Nismo, ci si un Patrol Nismo. Da, ati citit bine, Nissan Patrol Nismo. SUV-ul producatorului nipon primeste un look mult mai agresiv cu spoilere usor modificate, cu prize de aer ceva mai generoase, dar si cu cateva dungi de culoare rosie, menite sa sporeasca efectul vizual. Tot aici amintim si de spoilerul amplasat deasupra hayonului si de jantele de 22 de inchi. Cat despre motorizare, Nissan Patrol Nismo integreaza unitatea V8 de 5,6 litri care acum produce 428 CP, cu 28 CP mai mult fata de versiunea de serie. Cuplul motor nu a fost specificat, dar stim ca in varianta de baza a propulsorului, acesta ajunge la 560 Nm. O alta modificare operata de Nismo a fost facuta la nivelul suspensiei. Aceasta este acum semnata Bilstein si este ceva mai ferma pentru un comportament indreptat catre sportivitate, anuntaAuto-Bild.ro.

Volkswagen, cronica unui esec neanuntat. Cel mai mare grup auto european, cu vanzari de peste 10,13 milioane de vehicule in 2014, venituri de 202 miliarde de euro si un profit net de 11,1 miliarde de euro, a dat nastere si celui mai rasunator scandal din istoria moderna a industriei auto mondiale. Dieselgate ascunde, de fapt, un intreg esafodaj construit de-a lungul istoriei de o industrie care si-a subordonat persoane si institutii, mizand pe importanta sa in economie. Scandalul Dieselgate pare sa fi intrat intr-o perioada de acalmie menita sa dea timp celor implicati sa gaseasca noi metode de a ascunde sub pres mecanismele prin care o intreaga industrie si-a pacalit clientii de pe tot mapamondul. Poate parea o afirmatie impinsa catre extrem, insa este cert ca valorile indicate de producatorii auto in privinta consumului de carburant si emisiilor poluante ale masinilor sunt departe de cele reale. Desigur, din pleiada de companii care produc si comercializeaza vehicule, imperiul Volkswagen a "reusit" sa afiseze cea mai puternica insolenta prin amplasarea pe vehiculele sale a unor dispozitive menite sa insele chiar si aparatele de testare care, la randul lor, nu par decat unelte folosite pentru a standardiza pacaleala, informeazaCapital.ro.

Ungurii ne cumpara ieftin energia si ne-o vand inapoi scump. Noi oricum o platim de doua ori in factura la curent. Desi Romania este, in aceasta perioada, un exportator masiv de energie ieftina, aceasta se intoarce la noi ca import, de la unguri, in orele de seara. Astfel, energia produsa de eolienele de la noi, care pleaca ieftin din tara, se intoarce tot la noi. De aceasta data, scumpa. Romania a importat, in ultimele zile, mii de MWh de energie din Ungaria, in special seara, in timp ce exporturile noastre catre tara vecina au fost de doar cativa MWh, potrivit datelor de pe bursa, Piata de Ziua Urmatoare. Spre exemplu, duminica 11 octombrie, importurile din Ungaria au fost, in fiecare ora, de cel putin 60 MW, cu un maxim de 1.019 MW , la ora 01.00, totalizand aproape 10.000 de MW in 24 de ore. In acest timp, niciun MWh nu a trecut din Romania, peste granita, in Ungaria. Ieri, 12 octombrie, importurile din Ungaria, in 24 de ore, au scazut drastic la doar 241 MW, in doar doua ore, 00.00 - 01.00 si 01.00 - 02.00. Toata ziua, firmele din Romania au exportat doar 22 de MW, cate unul in fiecare ora, de la 02.00 la ora 24.00. Pentru azi, nominalizarile arata o situatie asemanatoare: 600 de MW importuri, in orele de seara si noapte si 20 de MW exporturi, toata ziua, scrieEconomica.net.