Peste 2.200 de apartamente din Militari Residence au restante la intretinere, adica circa 40% din complex. Locatarii celor 51 de blocuri ale Militari Residence, cel mai mare ansamblu rezidential din Romania, au inregistrat la finalul anului trecut restante la intretinere in valoare de circa 129.000 de euro, putin peste intreaga factura de consum a lunii decembrie, potrivit datelor Asociatiei de Proprietari a complexului. Interesant este faptul ca pentru a doua luna consecutiv si pentru a sasea in 2015, dezvoltatorii complexului apar ca restantieri pe listele de intretinere. Asta pentru ca o parte a locatarilor din Militari Residence a achizitionat apartamente cu optiunea platii unor rate direct la dezvoltatori si pana la plata integrala a acestora, proprietarii locuintelor raman dezvoltatorii. Militari Residence a inceput sa fie dezvoltat din 2009 de antreprenorii romani Constantin Capatana si Iulian Robu, nasul si finul. Ansamblul a ajuns sa numere astazi peste 5.000 de apartamente finalizate din care 51 de blocuri sunt locuite. Chiar daca Asociatia de Proprietari inregistreaza doar 7.079 de persoane cu domiciliul in Militari Residence, numarul acestora depaseste 13.000, potrivit estimarilorCapital.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Dezastrul numit Autostrada Transilvania: Dupa 12 ani, din 415 km se circula doar pe 50 si se lucreaza la alti 60. Ce urmeaza. In decembrie 2003, Guvernul Romaniei semna acordul de constructie a unei autostrazi de 415 km, intre Brasov si Bors, cu firma americana Bechtel. Dupa 12 ani si mai mult de un milliard de euro cheltuiti in baza unui contract pagubos, atribuit prin incredintare directa si ulterior reziliat, bilantul este sumbru. Intre Brasov si Bors se circula pe doar 50 de kilometri, iar mai mult de o treime din autostrada este practic abandonata -nu este prinsa in nici o forma de licitatie, nu are nici macar sursa de finantare. Se mai lucreaza pe doar 68 de kilometri, iar termenul "se lucreaza" este departe de sensul propriu, pentru ca 60 dintre ei, pe care s-a mai facut ceva, sunt in aceeasi stare ca acum aproape trei ani, cand a fost reziliat contractul cu Bechtel. La sfarsitul saptamanii trecute, Compania de Autostrazi a prezentat jurnalistilor situatia la zi a tuturor tronsoanelor de autostrada din Romania, anuntaEconomica.net.

Taxele Romaniei si incasarea lor la bugete: Solutiile altora si cele pe care (Nu) ni le permitem. Romania se plaseaza pe penultimul loc in Uniunea Europeana la ponderea veniturilor bugetare obtinute din taxe si contributii sociale obligatorii, cu doar 27,4% din PIB, potrivit raportului Taxation Trends in the European Union pe anul 2015, care prezinta sintetic datele comparabile pentru tarile membre dupa definitivarea PIB (ceea ce inseamna situatia pentru anul 2013). Pentru a vedea care sunt explicatiile acestei stari de fapt, am selectat pentru fiecare din statele UE cifrele care arata contributia capitalului si a muncii la bugetul public (am utilizat ordinea tarilor in functie de consumul individual pe locuitor, care descrie cel mai bine nivelul de trai). Respectiv, cat vine din taxarea profiturilor si cat din taxarea veniturilor personale (nu doar salariile, dar am prespus ca si celelalte provin la origine din desfasurarea unei activitati) pe partea de impozite directe si cat aduc la buget contributiile sociale percepute de la angajator si de la angajat, informeazaCursdeguvernare.ro.

Complexul Energetic Hunedoara, mai bine mai mic decat deloc si bucuria taietorilor de fier. In contextul in care Consiliul Concurentei a fost implicat in analiza ajutorului de stat in valoare de 167 milioane lei, pentru a mai da o gura de oxigen Complexului Energetic Hunedoara, presedintele institutiei de conucrenta, Bogdan Chiritoiu, si-a permis sa destainuie cate ceva din asa zisul plan de restructurare a acestui colos energetic. Complexul Energetic Hunedoara isi va reduce mult activitatea in urma restructurarii, insa, in final, va putea functiona pe propriile picioare, a declarat presedintele CC. Drama nu consta insa in cat de mare sau cat de mica va deveni aceasta companie, cat mai ales in soarta celor trei mine din Valea Jiului, care despartite de componenta energetica nu vor avea absolut nici o sansa de a mai rezista. Si, nu in ultima instanta, ce Complex Energetic mai este acela, in conditiile in care activitatile se separa, scrieEnergy-Center.ro.

Skoda Kodiak, prefigurat de o imagine teaser. Skoda a demarat campania de teasing a viitorului SUV Kodiak. Desi prima imagine nu ne arata decat usa unui garaj, cehii au grija sa ne anunte ca vom face cunostinta cu "ceva mare". Dupa cum probabil ati citit, numele Kodiak provine de la o specie canadina a ursului brun. Cat despre design, cehii vor merge pe reteta consacrata de Superb, Octavia and Co. Sub caroserie se va ascunde platforma MQB a grupului Volkswagen, viitorul Kodiak urmand sa masoare aproximativ 4,75 metri. Gama de motorizari a viitorului Skoda Kodiak va fi preluata de pe "fratele" Tiguan, in timp ce productia va fi asigurata de uzina din Kvasiny, Cehia. Viitorul Skoda Kodiak va fi expus in premiera internationala in cadrul Salonului Auto de la Geneva, lansarea pe piata urmand sa aiba loc la inceputul verii, anuntaAuto-Bild.ro.

Riscam sa avem o lume inecata in petrol. Dupa furtuna de zapada din SUA si scanteia aprinsa de Mario Draghi, cum ca BCE va continua sa se concentreze pe stimulare fiscala, pretul petrolului a crescut cu 15% in 24 de ore! Agentia Internationala pentru Energie: riscam sa avem o lume inecata in petrol. Investitorii retail si-au sporit posesiunile fizice de aur cu 42 de tone in mai putin de o luna. Despre toate acestea ne vorbeste Ole Hansen, Head of Commodity Strategy la Saxo Bank. Valoarea titeiului a atins un nou nivel record scazut la inceputul saptamanii trecute, tras in jos si de vestea ridicarii sanctiunilor impuse Iranului, sau de comentariile celor de la Agentia Internationala pentru Energie. Petrolul si-a mai revenit dupa ce Mario Draghi, presedintele Bancii Centrale Europene, a declarat ca se va concentra pe stimulare fiscala si dupa furtunile de zapada din SUA - titeiul a crescut cu 15% in 24 de ore! Datele fundamentale pentru petrol raman nefavorabile pana nu vom vedea semne clare de limitare a productiei. Sansele de crestere a pretului, in acest moment, sunt limitate. In vreme ce Draghi a aprins o scanteie, reactia agresiva a fost mai degraba datorata unei piete supravandute cu pozitii short supraextinse, informeazaCapital.ro.

Scaderea TVA la alimente a fost anulata de magazine. Preturile au revenit peste nivelurile din iunie. In conditiile in care inflatia este negativa, adica preturile de consum scad, in teorie, si, de asemenea, scade si pretul carburantilor, produsele alimentare de la raft s-au ingrasat si cu doua cifre fata de iunie 2015, cand TVA la alimente scadea de la 24% la 9%. Pe carrefour-online, site monitorizat deEconomica.netdin aprilie 2015 in vederea observarii evolutiei preturilor, inainte si dupa scaderea TVA de la 24% la 9% pentru alimente, unele produse de baza s-au scumpit cu peste 30% din iunie 2015 pana acum. Iata exemple. Ceafa de porc are un pret cu 27% mai mare decat in iunie, la doar 6% sub pretul afisat in aprilie 2015. Insa la zahar, ulei si orez, preturile de astazi sunt chiar mai mari decat in aprilie 2015, cand abia se afla ca guvernul vrea sa scada TVA la 9%. La zahar pretul e cu 34% mai mare decat in iunie. La lapte e cu 15% mai mare. Influentele sezoniere sunt minime intre ianuarie si aprilie. Si devin cu atat mai slabe cu cat, de exemplu, costul de transport a scazut semnificativ anul trecut.