Un barbat din Bucuresti a fost lasat fara bani in cont de catre un imputernicit ajutat, spune el, de incompetenta oamenilor de la ghiseul bancii. Florin Vlasceanu sustine ca, desi facuse o solicitare pentru a ridica imputernicirea, HVB Tiriac Bank (acum UniCredit Tiriac) nu a tinut cont de aceasta si a permis persoanei sa extraga aproximativ 25.000 de euro din contul lui Vlasceanu.

Banca sustine ca nu a incalcat in nici un fel drepturile barbatului si ca acesta nu a facut nici o solicitare scrisa pentru anularea drepturilor sotiei. Oficiul pentru Protectia Consumatorilor a certficat pe de alta parte vina bancii si a amendat-o cu 20.000 de lei. In urma unui proces, fosta HVB Tiriac Bank a reusit sa scape de amenda ajutata de un viciu de procedura: Oficiul amendase nu institutia de credit in sine, ci doar una dintre sucursalele acesteia.

Povestea este destul de incilcita, insa esenta ei o gasim in raspunsul la o singura intrebare: a facut Vlasceanu toate demersurile impuse de banca pentru a anula drepturile imputernicictului asupra contului? Reprezentantii UniCredit Tiriac ne-au spus ca barbatul a facut doar o solicitare verbala, fara a merge mai departe cu procedurile. Pagubitul este de alta parere. „In aprilie (2006) m-am dus la banca si am solicitat sa se ridice drepturile imputernicitului.

Functionarul a notat undeva solicitarea mea. Neoficial, cei de la banca mi-au spus ca desi cererea mea avea valabilitate in sucursala respectiva ea nu a fost inregistrata in baza de date centralizata a bancii. Cind le-am cerut documentul care sa ateste ca am facut solicitarea mi-au spus sa fac o cerere pe care o vor data nu cu data la care a fost facuta solicitarea, ci cu data curenta (n.r. - se intimpla dupa ce banii au fost extrasi)“, explica Vlasceanu.

Cotidianul