Atacul discret al Chinei: Rompetrol, Smithfield si Pirelli ar putea fi doar inceputul influentei in economia Romaniei.Dupa trei decenii de crestere economica accelerata, bazata pe industrializare, exporturi si mana de lucru ieftina, China a acumulat lichiditati colosale si traverseaza o transformare a modelului economic. Pana acum, banii au fost investiti la sigur, in obligatiunile guvernamentale ale tarilor occidentale, in principal SUA. Treptat insa, tot mai multe resurse sunt alocate de la Beijing catre protejarea intereselor economice ale companiilor chineze pe plan international si achizitia de noi business-uri. Logica din spatele expansiunii internationale a companiilor chineze, cu girul Beijingului, nu ascunde nimic neobisnuit: vor acces mai comod la materii prime, la tehnologie si expertiza tehnica, proximitate cu pietele de desfacere si, nu in ultimul rand, brand-uri cu prestigiu si recunoastere globala. O ipoteza complementara ar fi ca afaceristii chinezi cauta alte piete de crestere pe fondul incetinirii cresterii economice a Chinei, potrivitEconomica.net.

Buisiness ReportFoto: Colaj foto

Masinile electrice prind viteza si in Romania. Costurile aferente unui autoturism electric sau hibrid par inca prohibitive pentru romani. Cu preturi care trec binisor de 20.000 sau chiar 30.000 de euro, modele precum Renault ZOE, BMW i3, Volkswagen e-Golf sau Mitsubishi iMiEV au fost totusi achizitionate anul trecut de 15 romani, in timp ce hibride ca Honda Jazz, Lexus NX, Toyota Auris sau Mercedes-Benz Clasa S au ajuns in garajul altor 480 de clienti. Desigur, aceste cifre nu sunt deloc convingatoare. Cu mai putin de 0,5% din piata e greu sa spui ca Romania este o piata pentru vehicule cu propulsie alternativa. Totusi, directia este clara chiar si pentru cei care nu vad dincolo de cifre. In Europa, cifrele JATO Dynamics arata o crestere a inmatricularilor de masini electrice - fara hibride - cu 39%, de la 60.835 unitati in 2014 la 84.547 unitati anul trecut, scrieCapital.ro.

ASF: Valoarea totala a tranzactiilor derulate la BVB a scazut cu 15,3%, anul trecut, potrivit."Piata de capital din Romania a fost caracterizata pe parcursul anului 2015 de un regim redus/moderat de volatilitate, in contextul in care indicii burselor internationale au consemnat evolutii divergente: de la cresteri de 31,54% pentru ISEQ (indicele de referinta al bursei irlandeze) la scaderi de 25,14% in cazul ASE (indicele de referinta al bursei de la Atena). Indicele Bursei de la Bucuresti (BET) a consemnat, anul trecut, o usoara scadere de 1,11%, comparativ cu anul 2014, pe fondul unei lichiditati mai reduse si a unei volatilitati crescute pe pietele internationale. Valoarea totala a tranzactiilor derulate la BVB a scazut in anul 2015 fata de anul 2014 cu 15,3%, ajungand la valoarea de 12,2 miliarde lei', se arata in document. Potrivit acestuia, cea mai importanta scadere a valorii a fost inregistrata la tranzactiile cu actiuni (-32,3%), potrivitEconomica.net.

Derivatul pe aur continua sa fie cel mai tranzactionat produs.Pe piata futures de la Sibiu, saptamana trecuta a adus o usoara crestere a lichiditatii comparativ cu prima saptamana a lunii curente. Volumul total consemnat in cele cinci sedinte s-a ridicat la 141 de contracte, nivelul mai bun datorandu-se in special unui apetit neasteptat pentru speculatiile pe pretul aurului dar si revenirii Dow Jones printre produsele tranzactionate, dupa o perioada in care a fost complet ignorat de participanti. In ultima sedinta a saptamanii (n.r. - vineri 11.03) au fost incheiate 28 de contracte futures cu o valoare de 260.343 de lei. In statistica zilei au punctat 4 derivate: pe indicele Dow Jones, pe aur, pe cursul euro/dolar si pe actiunile Facebook, scrieBursa.ro.

Profitul marcii Porsche a crescut cu 25% anul trecut.Livrarile la nivel mondial au crescut cu 19%, un pic peste 225.000 de exemplare fiind vandute. SI numarul de angajati a crescut cu noua procente, ajungand la 24,481. Iar lucrurile arata si mai bine in 2016, pentru ca livrarile din primele doua luni ale acestui an au crescut cu inca 14% comparativ cu 2015, ajungand la peste 25.000 de masini. Si acum, cea mai buna veste: Porsche promite solemn sa investeasca o mare parte din profit in cercetarea si dezvoltarea de noi modele si tehnologii. Concret, nu mai putin de 2,15 miliarde de euro au fost bugetati in aceasta directie, scrieAuto-bild.ro.

Benzina si titeiul cresc de 4 saptaman.Dupa trei saptamani de deruta, indicele Bloomberg Commodity - indice care reflecta evolutia preturilor la numeroase marfuri - a sarit un prag si a atins cel mai ridicat nivel din ultimele 3 luni.Saltul a fost generat de sectorul energetic. Benzina si titeiul au crescut timp de patru saptamani consecutive. Dupa ce se indreptau spre prapastie in ianuarie, titeiul si-a revenit, facandu-i pe multi sa creada - inclusiv pe cei de la Agentia Internationala pentru Energie - ca evolutia pretului s-a stabilizat. Cererea de benzina a crescut in SUA; in plus, a scazut productia ceea ce, coroborat cu intreruperile de livrari din statele OPEC a dus la scaderea stocurilor si la griji potrivit carora intalnirea de la 20 martie dintre Rusia si OPEC ar avea rezultate dezamagitoare, scrieCapital.ro.