Sarbatorile de Iarna au devenit pentru romani un prilej de imbulzeala dupa cumparaturi, o goana continua si furibunda pentru a achizitiona cat mai multe cadouri, urmate de o tristete inexplicabila, resimtita langa bradul plin de Craciun. Suntem ca niste adolescenti care parca tocmai au scapat de sub tutela unor parinti mult prea aspri, dupa cum spun specialistii din publicitate.

Dar, daca nu suntem atenti, avertizeaza psihologii, putem ajunge precum acei copii care primesc toate darurile pe care i le-au cerut lui Mos Craciun, dar nu au cui sa i le arate din cauza ca mama si tata sunt la munca in Italia. „Daca, in calitate de adulti, simtim o asemenea tristete inseamna ca ne-am creat o Italie sau o Spanie, in care am cedat in fata tentatiilor materiale si ne-am tradat propriile idealuri”, spune psihologul Daniel Bichis.

Ne inscriem in tendintele statelor dezvoltate si, dupa cum analizeaza specialistii, mai avem cel putin 5 sau chiar 10 ani sa tot cumparam fara sa ne gandim la campanii anticonsumerism. Din aceasta cauza, campaniile de marketing isi ating scopul destul de repede si se extind pe tot parcursul anului.

Trecem galopant de la Sarbatorile de Iarna la luna dragostei - februarie - unde l-am imprumutat pe Sfantul Valentin si am scos de la naftalina Dragobetele pentru a avea inca un motiv sa chefuim. Urmeaza luna femeilor, pentru ca 1 si 8 Martie sunt exploatate la maximum, pana cand ne trezim ca vine iepurasul cu reduceri de Paste. Vine apoi in viteza 1 Mai muncitoresc si, nici nu ne desfacem bine bagajele, ca suntem prinsi in mirajul vacantei de vara, al concediului. Inceputul scolii, culegerea recoltei, facerea vinului se termina tocmai cand ne acapareaza Mos Craciun.

Integral in Evenimentul Zilei