Povestea romanului care ridica zgarie-nori in New York. Inginerul structurist Cristian Vimer a plecat in Statele Unite cu o bursa de cercetare in 1999, s-a bucurat de explozia imobiliara din 2007-2008 si a reusit sa intre pe calea antreprenoriatului in plina criza mondiala. Acum se gandeste sa se extinda in Romania. Cristian Vimer a absolvit cursurile Universitatii Tehnice de Constructii din Bucuresti in 1997, cu specializarea constructii civile. Imediat dupa, pentru a scapa de armata, s-a inscris la master. In paralel lucra pentru Fundatia Societatea Civila a lui Stelian Tanase, dar a realizat ca pierduse prea mult timp fara sa stie cum se proiecteaza o cladire, scrie Capital.ro.

Busines reportFoto: Colaj foto

BCR a primit bani in plus pentru Prima Casa, dar sumele acopera doar 25% din necesar. La inceputul saptamanii trecute, Fondul de Garantare a Creditelor pentru IMM (FNGCIMM) anunta ca a initiat o realocare de fonduri intre bancile participante la programul de finantare Prima Casa, dupa ce BCR a solicitat alocarea unui plafon suplimentar. Ministerul Finantelor si-a dat acceptul in cateva zile pentru aceasta procedura, iar cea mai mare banca din sistem a primit bani suplimentari. Problema este ca, asa cum au declarat surse din piata pentru ECONOMICA.NET, ca "plafonul primit acopera doar 25% din necesar". Pe 6 aprilie, BCR anunta ca a epuizat fondurile pentru programul Prima Casa iar pentru cei circa 2.000 de clienti care au cererile de credit in diferite stadii de aprobare, banca a solicitat Ministerului de Finante noi fonduri, a declarat atunci CEO-ul BCR, Sergiu Manea. In acest context, suplimentarea plafonului de garantii va acoperi in cel mai fericit caz nevoile a 500 de solicitanti de imprumut Prima Casa, informeaza Economica.net.

Romania - nivelul de trai efectiv in context european. Romania figureaza pe locul 7 intre cele 11 tari foste socialiste si actualmente membre ale UE ca putere locala de cumparare, potrivit site-ului numbeo.com. Ea se pozitioneaza dupa Slovacia si Croatia, dar devanseaza, de putin dar cu totul suprinzator, Lituania si Letonia. Carora li se adauga Bulgaria si, ultima clasata din acest grup, Ungaria. Clasamentul si pozitionarea relativa pleaca de la costurile din viata reala consemnate la alimente de baza, costul locuintelor, chirii, utilitati, transport, haine, activitati recreative etc. plus salariile nete raportate de un numar suficient de mare de contributori (1.400 pentru ultimele 18 luni, cu 22.234 date de intrare din orasele principale in cazul Romaniei), scrie Curs de Guvernare.

Comanescu prelungeste cu 2 ani explorarea zacamintelor din Marea Neagra castigate de Romania la Haga in 2009. Explorarea perimetrelor offshore cu zacaminte de titei si gaze Muridava si Cobalcescu Est din Marea Neagra, aflate in zona disputata de Romania si Ucraina si adjudecata de statul roman prin decizia Curtii Internationale de Justitie de la Haga din 2009, se va prelungi cu doi ani, inclusiv din lipsa de utilaje. Astfel, unul dintre motivele prelungirii este ca platforma de foraj apartinand companiei romanesti Grup Servicii Petroliere (GSP) a omului de afaceri constantean Gabriel Comanescu, singurul contractor de foraj in ape de mica adancime din Marea Neagra, are nevoie de modernizare pentru a opera in deplina siguranta. Tot Comanescu detine si concesiunea celor 2 perimetre, prin firmele Petromar Resources BV si Petromar Resources SA, informeaza Profit.ro

Inchiriaza masina la minut! Business de sute de mii de euro. Serviciile de car sharing i-au adus unui antreprenor roman incasari de 10 de mii de euro in primele trei luni de la deschidere. Investitia in logistica este de peste 200 de mii de euro, jumatate din bani fiind adusi de un business angel. Inspirati de modelele de car sharing din strainatate, precum Car2Go al lui Daimler si DriveNow al celor de la BMW, Iulian Padurariu impreuna cu un asociat au pus temeliile unui business inedit pe piata romaneasca. In ultimele decenii, toti marii operatori au inceput in orase mai mici, precum Ulm din Germania sau Austin din Statele Unite. Si asta pentru ca, intreaga cultura de startup incurajeaza inceperea la scara mica. Astfel ca, cei doi au decis sa lanseze in toamna anului trecut, Pony Car Sharing la Cluj. Pentru ca ulteior sa intre si in orase mai mari din tara, potrivit Capital.ro.

Povestea nestiuta a ZIL-ului 111. Ce dotari avea limuzina lui Gheorghe Gheorghiu Dej. In anul 1965, administratia prezidentiala a Republicii Populare Romane a achizitionat din Uniunea Sovietica o limuzina de colectie de 5,8 metri lungime, pentru a deservi deplasarilor dictatorului Gheorghe Gheorghiu-Dej in tara si strainatate. Masina marca ZIL 111 era o capodopera la acea vreme. Limuzina era dotata cu geamuri blindate stratificate, cutie de viteze hidramata, aer conditionat si banchete imbracate in piele, scrie atacdeconstanta.ro. Limuzina folosita de Dej avea un motor in 8 cilindri, cu o capacitate de 6.000 de centimetri cubi la o putere de 300 cp si atingea o viteza maxima de 180 km/h. Din pacate, Gheorghe Gheorghiu Dej nu a apucat sa se bucure prea mult de masina luxoasa intrucat a murit pe 19 martie 1965, la doua luni de cand ii sosise automobilul de lux, scrie Auto-Bild.ro.

Vacanta de Paste/1 Mai la all-inclusive, de doua ori mai scumpa la Mamaia decat in statiunile din Bulgaria. O parte dintre romani au ales pentru Paste, sarbatoare care se suprapune cu 1 Mai anul acesta, minivacante de trei-patru zile pe litoral, insa hotelierii din Mamaia au preturi duble pentru un sejur de trei nopti cu all-inclusive, la trei stele, fata de cei din Bulgaria, la unitati de patru stele. O parte dintre romani au ales pentru Paste, sarbatoare care se suprapune cu 1 Mai anul acesta, minivacante de trei-patru zile pe litoral, insa hotelierii din Mamaia au preturi duble pentru un sejur de trei nopti cu all-inclusive, la trei stele, fata de cei din Bulgaria, la unitati de patru stele, scrie NEWS.ro, informeaza Economica.net.

Cele mai mari 5 economii din UE vor pune la comun informatiile despre beneficiarii reali ai companiilor si fundatiilor paravan. Cele mai mari cinci economii din Uniunea Europeana (UE) au ajuns la un acord de a face schimb automat de informatii cu privire la beneficiari reali ai companiilor si fundatiilor de pe teritoriul lor, potrivit BBC. Ar fi prima data cand nucleul dur al Europei se angajeaza la o astfel de actiune prin care companiile care opereaza in mai multe tari sa poate fi verificate concomitent in mai multe state, desi initiativa de scoatere la lumina a persoanelor ce controleaza din umbra anumite entitati nu este noua : O directiva europeana privind combaterea spalarii de bani si a finantarii terorismului, ce trebuie transpusa in legislatia nationala a fiecarui stat membru UE pana la jumatatea anului viitor, a fost deja publicata in Jurnalul Uniunii si prevede introducerea beneficiarilor reali intr-un registru european comun la care sa aiba acces autoritatile competente, informeaza Curs de Guvernare.