Industria luxului promite sa aiba un viitor stralucit in Romania, unde vanzarile sunt in crestere si se instaleaza noi marci, dupa cum dovedeste "Luxury Show" organizat in ajunul Craciunului si ale carui comenzi s-au cifrat la milioane de euro, scrie AFP citata de Rador.

Venit direct din Austria pentru a reprezenta marcile Bentley si Lamborghini, Uwe Schrammel isi freaca mainile. "in Romania, vanzarile noastre cresc an de an. Ne gandim sa instalam un concesionar anul viitor", anunta el, precizand ca in octombrie a vandut deja patru Bentley si doua Lamborghini, cu prilejul salonului de automobile din Bucuresti.

Mirela Oprina, director executiv al societatii Neptun Yacht, se declara sigura, la randul sau, ca luxosul yacht expus - cu o lungime de 13 metri si costand 660.000 de euro fara taxe - va gasi un cumparator.

"Am fost priviti cu reticenta la prima editie a salonului de lux, pentru ca majoritatea populatiei nu isi poate permite nici macar sa viseze la produsele care sunt expuse. Pentru noi, Luxury Show reprezinta o imensa provocare profesionala, un proiect pionier", afirma Camelia Buda, directoare a societatii Euroexpo, coorganizatoare a salonului.

Impreuna cu Bulgaria si Ucraina, Romania reprezinta una din pietele cele mai atractive din Europa de Est pentru marcile de lux, arata profesionistii sectorului.

Marile nume ale modei sau ale automobilului nu mai ezita sa se instaleze direct. Louis Vuitton si Gucci urmeaza sa deschida magazine in cursul anului 2008. si Ferrari a prevazut deschiderea unui showroom la Bucuresti anul viitor.

Potrivit unui studiu al institutului de consultanta CPP management Consultants Ltd, numai in capitala romana sunt cheltuiti intre 90 de milioane si 129 de milioane de euro lunar pentru produse de lux (in afara de industria hoteliera si parfumeria de lux) din februarie 2006.

Acest boom se explica prin aparitia, dupa caderea regimului comunist, a unei clase de "noi imbogatiti" in cautare de noi achizitii pentru a-i epata pe vecini si pe prieteni.

Sustinute de o crestere economica puternica si de privatizarea masiva a unor sectoare intregi, se constituie averi foarte mari. Rapid, aceasta noua clasa este atrasa de consumul imediat si ostentativ, ca semn exterior al bogatiei.