Europa. Cat a pierdut Romania din "exportul de creiere".Emigrarea din Europa Centrala, de Est si de Sud-Est, incepand de la caderea Cortinei de Fier, catre tarile din Vest, este un fenomen "neobisnuit de amplu" si persistent, care implica predominant persoane tinere, bine pregatite si productive. Cel mai mult de castigat au avut insisi emigrantii si tarile din Europa de Vest care i-au adoptat, in timp ce fenomenul a avut efecte dezastruoase pentru statele est-europene, accentuand declinul demografic si limitand sever perspectivele de dezvoltare a economiei, cu ramificatii pentru sectorul privat, competitivitatea economica si convergenta veniturilor populatiei catre media europeana. Emigrarea este privita inclusiv ca una dintre cauzele perpetuarii coruptiei in politica. Sunt concluziile unui raport al Fondului Monetar International (FMI) privind fenomenul migratiei fortei de munca pe axa Est-Vest in Europa, cu atat mai relevante pentru Romania dupa ce am aflat ca suntem printre cei mai mari exportatori de resursa umana din UE: potrivit datelor ONU, diaspora romaneasca este echivalenta cu aproximativ 17% din populatia tarii, scrieEconomica.

Business reportFoto: Colaj foto

Costul muncii in Romania - crestere de peste 6 ori mai mare fata de media UE.In primul trimestru al lui 2016, costul orar al muncii a crescut in Romania cu 10,4% fata de aceeasi perioada a anului precedent, valoare de peste sase ori mai mare in raport cu media UE, situata la doar 1,7%. Mult in urma noastra s-au situat Bulgaria (+7,7%) si tarile baltice - Estonia (+6,9%), Lituania (+6,1%) si Letonia (+4,7%). Fapt notabil, desprinderea in acest top al majorarii costurilor cu munca s-a facut in pofida diminuarii cu cinci puncte procentuale a contributiilor sociale la angajator in ultimul trimestru al anului 2014. Mai mult, desi ultimele doua trimestre au adus singurele cresteri cu doua cifre din Europa, presiunea sociala in sensul continuarii cresterilor salariale se mentine foarte ridicata in sectorul de stat. Incepand cu trimestrul al doilea al anului trecut, ritmul de crestere al costului salarial orar in sectorul non-business l-a depasit pe cel din sectorul de business, pentru ca decalajul in favoarea celui din urma sa urce la peste zece procente la finalul anului si aproape 12% in primul sfert al lui 2016, relateazaCurs de Guvernare.

Regulamentul de selectie a proiectelor europene finantate prin PNDR 2020 a fost modificat.Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) a decis, impreuna cu Autoritatea de Management pentru Programul National de Dezvoltare Rurala (AM PNDR), sa modifice Regulamentul de organizare si functionare (ROF) a procesului de selectie si a procesului de verificare a contestatiilor pentru proiectele finantate prin intermediul submasurilor din PNDR 2014 - 2020, ca urmare a solicitarilor primite in sesiunile anterioare de depunere din partea potentialilor beneficiari ai programului. "Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) anunta modificari ale Regulamentului de organizare si functionare (ROF) a procesului de selectie si a procesului de verificare a contestatiilor pentru proiectele aferente masurilor din Programul National de Dezvoltare Rurala 2014 - 2020 (PNDR 2014 - 2020). Ca urmare a solicitarilor primite in sesiunile anterioare de depunere din partea potentialilor beneficiari ai PNDR, AFIR a decis impreuna cu Autoritatea de Management pentru PNDR (AM PNDR) sa modifice ROF-ul de selectie si de contestatii pentru proiectele finantate prin intermediul submasurilor din PNDR 2014 - 2020", relateazaCapital.

Vocea strazii: Banii, mai siguri la saltea decat investiti.Omul simplu din Romania considera ca acesta este un moment nepotrivit pentru micile investitii. Am incercat sa aflam care ar fi motivele intreband oameni simpli si specialisti. "Romania libera" a stat de vorba cu mai multi oameni obisnuiti, de pe strada, intr-o succesiune de asa-numite "vox"-uri. Prima reactie este tipica impactului emotional al ultimelor evenimente, precum lovitura de stat din Turcia. "In momentul acesta, in Romania, nu as investi in nimic, pentru ca nu este sigura piata. Situatia geopolitica e praf. In toate tarile din jurul nostru este haos si banii pe care ii investesti ii pierzi este prima reactie pe care a avut-o un intervievat. Apoi, la aprofundarea subiectului ("Dar daca totusi ai avea 100.000 de euro, de exemplu, ce ai face cu acesti bani?"), prima reactie a fost tipica. "I-as tine sub saltea, as avea grija de ei ca de ochii din cap", a declarat interlocutorulRomaniei libere.

Succesorul lui McLaren F1 ar putea debuta in 2018.McLaren are de gand sa apuce bine de tot taurul de coarne si sa lanseze un succesor pentru F1. Conform primelor informatii aparute in presa din afara, modelul va avea trei locuri, asemeni lui McLaren F1. Aceleasi surse spun ca supercar-ul va folosi un motor V8 biturbo de 3,8 litri care ar urma sa dezvolte peste 700 CP. Propulsia hibrida este scoasa de la bun inceput din calcule. Totodata, viteza maxima a supercarului britanic ar urma sa treaca de 320 km/h, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h ar urma sa scada sub 2,9 secunde, potrivitAuto-Bild.ro.

Bilantul autostrazilor dupa primele sase luni: Cele mai mari progrese sunt pe Lugoj-Deva 3 si Gilau-Nadaselu.Cele mai mari progrese in constructia de autostrazi se inregistreaza dupa primele sase luni pe lotul 3 Lugoj-Deva si pe tronsonul Gilau-Nadaselu, potrivit datelor actualizate de pe site-ul Companiei de Drumuri. Economica.net prezinta evolutia lucrarilor in cadrul celor 8 proiecte aflate in executie, exceptand autostrada demolata si tronsonul abandonat de Bechtel. Lotul 3 Lugoj-Deva este portiunea de autostrada unde lucrarile au avansat cel mai mult de la inceputul anului in puncte procentuale, respectiv de la circa 37% pana la 55%. Contractul in valoare de 580 milioane de lei pentru acest lot lung de 21 de kilometri a fost atribuit in 2013 Asocierii Teloxim Con - COMSA - Aldesa Construcciones - Arcad. Termenul de finalizare a lucrarilor era 27 mai 2016, insa a fost depasit din cauza unor probleme cu Autorizatia de Construire (AC) si Acordul de Mediu (AM), anuntaEconomica.

Unde explodeaza consumul - Atentie la ratele din anii urmatori.In primele cinci luni ale lui 2016, volumul cifrei de afaceri din comert cu ridicata si cu amanuntul, intretinerea si repararea autovehiculelor si a motocicletelor a crescut fata de aceeasi perioada din anul trecut cu 15,9% in serie bruta ( 14,6%, serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate ). Fapt semnificativ, la marfuri, cea mai mare crestere s-a inregistrat la vanzarile de autovehicule (+25,7% sau +23,4% ajustat sezonier) iar la servicii conduc serviciile de coafura si infrumusetare, cu +29,7% brut sau 28,1% ajustat sezonier. Semnificativ pentru ca, in fiecare caz, sunt segmentele cele mai sensibile la modificarea veniturilor populatiei si la anticipatiile privind evolutia lor viitoare. Mai mult, raportarea la baza fixa din 2010 arata o crestere sustinuta de la o luna la alta, cu un avans apreciabil pe partea de comert cu autovehicule. Or, acest produs are o pozitie speciala ca indicator al perceptiei situatiei economice, deoarece se pozitioneaza pe locul doi, dupa locuinte, ca valoare (chiar primul in anumite cazuri) de achizitie pentru consumatori, scrieCurs de Guvernare.