Se construiesc sedii noi pentru 55.000 de corporatisti. Principalele proiecte de birouri aflate acum in diferite etape de constructie in Bucuresti vor gazdui la finalizare peste 55.000 de corporatisti, ceea ce reprezinta un sfert din numarul angajatilor care lucreaza acum in cladiri de sticla si otel. Aproape jumatate dintre acestia se vor muta in sedii noi pana la sfarsitul anului. Numarul mediu de salariati din Bucuresti este de circa 824.000 de persoane, potrivit celor mai recente date ale Institutului National de Statistica. Mai bine de un sfert dintre ei lucreaza in cladiri de birouri moderne, pondere care va creste pana la finalul anului la aproape 30%, conform calculelor Capital pe baza datelor companiei de consultanta imobiliara DTZ Echinox. Revista Capital a realizat un top al proiectelor de birouri care urmeaza a fi predate chiriasilor in urmatorii doi ani, in functie de numarul de angajati care vor lucra in ele. Sase din cele 12 proiecte analizate sunt amplasate in perimetrul format din Blvd.-ul Barbu Vacarescu, Soseaua Pipera si Soseaua Dimitrie Pompeiu, considerat City-ul romanesc. In aceasta zona lucreaza deja peste 77.000 de corporatisti, iar la orele de varf traficul este un calvar. In urmatorii doi ani, lor li se vor adauga alti 28.000 de angajati care vor spori aglomeratia, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Lista sporurilor de la stat. 18 salarii compensatorii la pensionare pentru angajatii Tarom. Personalul aeronautic tehnic care se pensioneaza la varsta legala primeste cate 18 salarii compensatorii egale cu salariul brut realizat in ultima luna de activitate. Salariatii Tarom cu minimum 25 de ani vechime care se pensioneaza la limita de varsta sunt premiati cu cate opt salarii brute lunare. Munca pe timp de noapte e rasplatita cu spor de 30% din salariul de incadrare; angajatii care lucreaza sistematic peste program au spor de 25% din salariul de incadrare; majoritatea salariatilor Tarom iau tichete de masa, in vreme ce restul angajatilor primesc alimentatie de protectie si intarire a organismului, anuntaEconomica.net.

Termenii unei ecuatii periculoase: Comertul la +18%, Cresterea PIB la + 4%, Productivitatea la -1,7%. In primul semestru din 2016, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia autovehiculelor si a motocicletelor) a crescut fata de aceeasi perioada din anul trecut cu 18% in serie bruta (16,8%, serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate ). Acest ritm de crestere a consumului e foarte ridicat in raport cu avansul PIB si nu are o corespondenta in cresterea productivitatii muncii. Sub efectul diminuarii de TVA, produsele alimentare, bauturile si tutunul au constituit grupa de marfuri cu cea mai mare crestere, de 24,1% brut (+23,5% ajustat sezonier), in timp ce produsele nealimentare s-au situat in apropierea mediei (+16,4%, respectiv 15,1%). Cea mai mica crestere a volumului cifrei de afaceri s-a consemnat in comertul cu amamuntul al carburantilor (+11,4%, respectiv 10,5%), informeazaCursdeguvernare.ro.

Logan face performanta in afara Europei. Este cel mai bine vandut model al grupului Renault. Renault a publicat un raport cu privire la vanzarile grupului in primul semestru al anului. Conform datelor oficiale furnizate de francezi, Loganul este cel mai bine vandut model al grupului in afara Europei in primele sase luni ale anului. Modelul cu care francezii au relansat brandul de la Mioveni a fost cumparat in 125.900 de exemplare in afara Europei, cu 4% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut. La nivel global, cresterea nu este atat de mare. Loganul a avut 147.000 de clienti, cu 2,3% mai mult fata de primele sase luni din 2015. In urma acestor rezultate vedem clar cum popularitatea modelului de la Mioveni a scazut in Europa. Aceasta influenta s-a vazut si in productia uzinei din Romania care, in prima parte a anului, a asamblat doar 20.862 de unitati, scrieAuto-Bild.ro.

Fermierii vor putea accesa mai rapid fonduri europene. Simplificarea procedurilor pentru absorbtia fondurilor europene este cea mai importanta tinta pe care vrea sa o atinga ministrul Agriculturii, Achim Irimescu. Acesta a declarat intr-un interviu pentru Capital ca din momentul in care a preluat conducerea ministerului, reducerea birocratiei a fost principala sa preocupare. "De cand am venit la minister am avut o tinta importanta: simplificarea masiva a procedurilor pentru absorbtia fondurilor europene. In ce sens? Reducerea dosarului pentru platile directe si pentru cererile de plata. Sunt 52 de masuri de simplificare pe PNDR (Programul National de Dezvoltare Rurala)", a declarat Irimescu. Ministrul sustine ca pana acum a reusit sa implementeze niste masuri in acest sens. El a dat un exemplu in acest sens. Irimescu a spus ca atunci cand Nini Sapunaru, presedintele Comisiei de Agricultura din cadrul Camerei Deputatilor, a venit la Parlament avea dosarul pentru absorbtia fondurilor europene pentru 2015 care cantarea 900 de grame spre deosebire de dosarul din 2016 care avea o greutate de 100 de grame, anuntaCapital.ro.

Al doilea tronson din Centura Capitalei la standard de autostrada ar putea fi gata pana la Craciun, cu tot cu pasarele. Lucrarile de largire la patru benzi a tronsonului de pe Centura Capitalei dintre Chiajna si Chitila ar putea fi incheiate pana la Craciun, au declarat specialisti din piata. Acesta va fi al doilea tronson din soseaua de centura unde se va putea circula la standard de autostrada. Guvernul autorizeaza investitii de aproape 15 milioane de lei in obiective de pe Centura Capitalei, precum un sens giratoriu la Tunari si pasarele pietonale intre A1(Chiajna) si DN7 (Chitila), unde drumul este in curs de largire la patru benzi. Specialistii spun ca aceste investitii sunt absolut necesare si ca fara pasarele, de exemplu, nu s-ar fi putut da drumul la circulatie pe sectorul proaspat largit. Pentru amenajarea intersectiei cu sens giratoriu de la Tunari se aloca circa 6 milioane de lei, iar pentru pasarelele pietonale 8,8 milioane de lei, informeazaEconomica.net.