Statul vrea sa faca zeci de mii de locuinte, desi admite ca arunca banii pe fereastra. Guvernul vrea sa construiasca in urmatorii cinci ani 15.500 de apartamente destinate inchirierii, desi admite in Strategia Nationala a Locuirii ca investitiile realizate pana acum in aceasta directie sunt inadecvate, deoarece favorizeaza familiile care nu sunt sarace. In Strategia Nationala a Locuirii, document intocmit de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice pe baza recomandarilor Bancii Mondiale, autoritatile romanesti recunosc ca majoritatea subventiilor publice oferite in sectorul locuirii vizeaza familiile cu venituri medii si ca banii statului sunt directionati catre beneficiari care nu au nevoi urgente. Cu alte cuvinte, programele guvernamentale majore precum locuintele ANL destinate inchirierii pentru tineri, garantiile oferite imprumuturilor Prima Casa si subventia BauSpar oferita prin programele de economisire-creditare ale BCR si Raiffeisen Bank nu sunt favorabile romanilor saraci, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Era mai bine inainte de noua lege a hipermarketurilor? Producatorii de alimente vor reintroducerea taxei de raft in magazin. Efectele noii legi a comertului alimentar, intrata in vigoare in iulie, ii face pe o parte dintre producatorii din industria alimentara sa isi doreasca reintroducerea posibilitatii de a plati "taxele de raft". Au nevoie de ele pentru a-si putea duce marfa in magazine si a-si promova produsele. Noua lege a comertului alimentar (Legea 150/2016 pentru modificarea si completarea Legii nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare) continua sa bulverseze piata si sa genereze pareri contradictorii, inclusiv in randul producatorilor romani, cei pentru care s-a gandit, de fapt, acest act normativ. Exista deja asociatii din industria alimentara care solicita o noua modificare a legii astfel incat o parte dintre taxele de servicii (denumite si taxele de raft) sa poata fi percepute in continuare de marile lanturi de magazine. Pe de alta parte, Liga Fermierilor- LAPAR- isi mentine punctul de vedere si afirma ca o parte dintre retaileri au reusit deja sa faca fata noilor reglementari legislative, anuntaEconomica.net.

Afacerile de miliarde dezvoltate pe internet. Cum a ajuns un proiect militar sa genereze averi de sute de miliarde de dolari. Gandit initial ca un proiect militar, internetul a devenit, la 25 de ani de la lansarea sa publica, un adevarat succes comercial, acesta fiind mediul in care infloresc companii precum Google, Facebook, Amazon, PayPal, Ebay, Twitter sau Alibaba. Cea mai cunoscuta companie care activeaza pe internet este Google, numele sau fiind sinonim cu cautarea de informatii online. Compania a fost fondata in anul 1997 de catre Larry Page si Sergey Brin, iar acum are o capitalizare bursiera de 537 de miliarde de dolari la valoarea de ieri a actiunilor. De altfel, Google este a doua companie din lume ca valoare, dupa Apple, iar pentru putin timp a detinut chiar prima pozitie. Pe langa motorul de cautare omonim, folosit de doua treimi din utilizatorii de internet din lume, Google este si dezvoltatorul sistemului de operare Android, prezent pe 86% din smartophone-urile vandute la nivel mondial. Succesul sau a atras foarte multi competitori, Microsoft operand motorul de cautare Bing, in vreme ce Baidu si Yandex sunt supranumite ￯Google-ul Chinei￯ si "Google-ul Rusiei", informeazaAdevarul.

Primele schite oficiale cu viitoarea Kia Rio. Kia va expune noua generatie Rio in cadrul Salonului Auto de la Paris, eveniment care isi va deschide portile la finalul lunii septembrie. Conform informatiilor oferite de producator, modelul a fost gandit de centrele de design din Germania si California sub ochiul atent al celor din Namyang, Coreea de Sud. Din punct de vedere estetic, vedem cum Kia Rio mizeaza pe noua filozofie de design a producatorului, zona frontala fiind dominata de grila specifica modelelor marcii. Din schite observam un set de blocuri optice cu LED, in timp ce jantele sunt usor supradimensionate. Conform oficialilor Kia, noua Rio va avea un ampatament mai mare, iar acest lucru se va traduce prin mai mult spatiu pentru pasagerii din spate. Modelul de clasa mica al sud-coreenilor mizeaza pe latura practica, ceea ce inseamna ca am putea vedea si un portbagaj ceva mai mare comparativ cu cel al actualei versiuni (288 de litri/974 de litri cu bancheta pliata), scrieAuto-Bild.ro.

Scandalul preturilor RCA: realitatea din teren ii contrazice pe soferi. Datele oferite Capital de unul dintre cei mai mari brokeri din Romania arata ca vanzarile efective de RCA pentru camioane si autocare se realizeaza, in cea mai mare parte, la preturi sub 5.000 de lei. Doar 1% din subscrieri se fac la tarife de peste 20.000 de lei, nivel indicat drept "tarif minim" de catre reprezentantii patronatelor din transporturi. Majoritatea transportatorilor romani au cumparat polite RCA la preturi de sub 5.000 de lei inclusiv in luna iulie a acestui an. Valoarea indicata de datele de vanzari ale unuia dintre cei mai mari brokeri din Romania este de patru ori mai mica decat primele vehiculate de organizatiile patronale din transporturi, anuntaCapital.ro.

Incendiul de la Petromidia ieftineste petrolul rusesc. Pretul petrolului rusesc - sortimentul Urals, de referinta in regiune - a fost afectat in ultimele zile de incendiul de la rafinaria Petromidia, care functioneaza la capacitate redusa dupa incidentul de luni. Accidentul de la Petromidia ar putea cauza supraoferta in regiunea Mediteraneana, spun traderi citati de Reuters, preluata de Business Recorder. "In prezent, majoritatea petrolului Urals destinat primelor 10 zile din luna septembrie a ramas nevandut. Daca si Rompetrol opreste achizitiile, situatia se va agrava si mai mult", comenteaza un trader. Un incendiu produs luni la o conducta pe platforma rafinariei Petromidia Navodari, parte a KMG International, fosta Rompetrol Group, a lasat in urma un mort si trei raniti, tratati in prezent la Bucuresti. Rafinaria functioneaza la capacitate redusa in urma incidentului, informeazaEconomica.net.