Oficial: MasterPlanul a intrat la avizare. Comarnic-Brasov se intoarce in topul urgentelor.Ministerul Transporturilor a anuntat oficial, marti, ca a promovat proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea documentului strategic Master Planul General de Transport al Romaniei, actul aflandu-se in prezent pe circuitul de avizare interministeriala, dupa care va fi aprobat de Guvern, in cel mai scurt timp. Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, adoptarea MPGT devine esentiala pentru accesarea fondurilor structurale si asigurarea continuitatii finantarii din partea Uniunii Europene. Potrivit unor surse europene consultate de cursdeguvernare.ro in luna aprilie 2016, oficialii de la Bruxelles evita cu greu exasperarea cu privire la hatisul politic in care s-a impotmolit Master Planul romanesc. Documentul trebuia avizat de Comisia Europeana pe data de 22 martie, la data respectiva fiind programata la Bruxelles o discutie finala la care delegatia romana nu a mai ajuns din cauza ca zborurile spre capitala Belgiei au fost anulate ca efect al atentatelor teroriste, informeazaCurs de Guvernare.

Judecatorii instantei supreme au admis cererea DNA de suspendare a dizolvarii Carpatica Asigurari.Instanta suprema a admis, marti, cererea DNA care solicitase luarea masurii preventive de interzicere a dizolvarii si lichidarii SC Carpatica Asig. SA, decizia fiind una definitiva, anunta News.ro. Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ) a dispus, marti, interzicerea initierii procedurilor de dizolvare si lichidare a companiei de asigurari Carpatica, admitand cererea DNA in acest sens. "Cu majoritate, respinge exceptia inadmisibilitatii contestatiei formulate de Ministerul Public - Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie - Directia Nationala Anticoruptie impotriva incheierii de sedinta din data de 16 august 2016, pronuntata de Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia Penala, in dosarul nr. 2827/2/2014. Admite contestatia formulata de DNA (...) Dispune luarea masurii preventive a interdictiei initierii procedurilor de dizolvare si lichidare fata de inculpata S.C. Carpatica Asig. S.A. pe o durata de 30 de zile, incepand cu data de 13.09.2016 pana la data de 12.10.2016, inclusiv", se arata in minuta deciziei penale, potrivitEconomica.

Opel Ampera-e - Autonomie de peste 400 de kilometri si 5,2 secunde pentru 0 - 50 km/h.Salonul Auto de la Paris este tot mai aproape, iar producatorii au inceput sa dezvaluie mare parte dintre premierele pregatite pentru evenimentul din Hexagon. Opel este unul dintre constructorii care a facut o serie de anunturi cu privire la premierele de la Paris. Dar acum, germanii au pregatit o surpriza mare pentru fani. O galerie foto completa si primele informatii despre Ampera-e, fratele european al lui Chevrolet Bolt. Pentru inceput va spunem ca noul Opel Ampera-e promite o autonomie de "peste 400 de kilometri". Totodata, Opel Ampera-e vine ca un mix intre un hatchback si un monovolum, iar spatiul oferit pentru pasageri este unul generos. In plus, Opel anunta ca portbagajul lui Ampera-e va avea o capacitate de 381 de litri. Sub capota modelului german se va afla un motor electric de 150 kW si 320 Nm. Acceleratia de la 0 la 50 km/h are loc in 3,2 secunde, repriza 80 - 120 km/h se desfasoara in 4,5 secunde, iar viteza maxima a fost limitata la 150 km/h pentru a proteja cat mai mult autonomia oferita, anuntaAuto Bild.

Master Planul General de Transport va fi adoptat prin Hotarare de Guvern.Ministerul Transporturilor anunta ca a promovat proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea documentului strategic Master Planul General de Transport al Romaniei (MPGT), actul aflandu-se in prezent pe circuitul de avizare interministeriala, dupa care va fi aprobat de Guvern in cel mai scurt timp. Reamintim ca, la inceputul acestui an, una dintre prioritatile de pe agenda Guvernului a fost adoptarea in Parlament a MPGT. Acum, potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, "adoptarea MPGT devine esentiala pentru accesarea fondurilor structurale si asigurarea continuitatii finantarii din partea Uniunii Europene". Necesitatea elaborarii Master Planului General de Transport, instrument de lucru prin care sa se analizeze situatia existenta si sa se stabileasca nevoile de dezvoltare si de prioritizare pe baze economice solide, proiectele de infrastructura de transport la nivel national, se impune ca o conditionalitate ex-ante a finantarilor din cadrul Programului Operational Infrastructura Mare (POIM), noteaza Adevarul Financiar.

Bursele europene au ramas in teritoriu negativ pentru a patra sedinta consecutiv, trase in jos de companiile petroliere.In pofida unui debut de sedinta "verde", bursele europene au consemnat pierderi pentru a patra zi consecutiv marti, trase in jos de companiile petroliere. Actiunile petrolistilor au scazut puternic dupa ce Agentia Internationala pentru Energie (IEA) a revizuit in coborare estimarile privind cererea mondiala de petrol pana la finele anului 2017, in special din cauza reducerii apetitului in China si India. Indicele pan-european Stoxx Europe 600 s-a depreciat cu 1%, inversand un avans de 0,6% consemnat la debutul tranzactiilor. Indicele sectorului petrolier a consemnat cel mai abrupt declin, de 2,8%. Cotatiile petroliere au scazut cu pana la 3% astazi, in conditiile in care IEA estimeaza ca cererea globala va scadea in ultima parte a anului cu circa 100.000 barili/zi comparativ cu prognozele anterioare, pana la 1,3 milioane barili/zi, informeazaProfit.

Daraban, CCIR: "O deducere suplimentara de 50% pentru activitatile de cercetare va fi de maxim interes pentru investitori".Presedintele Camerei de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), dl. Mihai Daraban, a participat la seminarul intitulat "Parteneriatele franco-romane de viitor", organizat in colaborare cu CCIFER, in prezenta presedintelui Romaniei, Klaus Iohannis, si a presedintelui Frantei, Francois Hollande, la ELI Magurele. "Franta si Romania, datorita cercetatorilor si intreprinderilor care ii insotesc, pot implementa laserul cel mai puternic din lume. Datoram acest lucru dezvoltarii si increderii reciproce. Trebuie sa avem schimburi economice regulate, dar si o politica industriala", a declarat in cadrul seminarului Francois Hollande. "Relatiile noastre economice s-au intensificat permanent, Renault-Dacia a devenit o reusita europeana si reprezinta 3% din PIB-ul Romaniei. Franta este cel de-al treilea furnizor al Romaniei, dar si al treilea client al Romaniei. Schimburile noastre sunt foarte complementare in lantul de valori si sunt in crestere continua", a mai spus Hollande, citat deCapital.

"Terenurile cumparate de straini": Cum se protejeaza Romania de specula, cum se protejeaza marile state UE.Autoritatile de la Bucuresti nu stiu cate hectare de teren agricol detin strainii in Romania si nici nu au stabilit ce fel de ferme doresc sa aiba agricultura autohtona. Dar pregatesc limitarea vanzarilor de astfel de suprafete catre persoane juridice si fizice care nu au cetatenie romana, intr-o incercare disperata de-a limita achizitiile pentru specula: odata cu ridicarea interdictiei pentru straini, un hectar in Banat a ajuns mai scump decat unul in Franta. Situatia este atat de grava, sustin marii fermieri autohtoni, incat este nevoie de suspendarea imediata a Legii 17 din 2014 si discutarea in CSAT a fenomenului. Interventiile necesare se vor face prin modificarea Legii 17 privind vanzarea terenurilor agricole, o reglementare care a intrat in vigoare in 2014 si al carei impact nu se cunoaste inca. Legea a introdus permisiunea de ahizitionare a suprafetelor agricole de catre persoane fizice straine, ca urmare a expirarii acestei interdictii la un termen negociat de Romania la aderarea la UE. Pana atunci, puteau cumpara teren in extravilan doar firmele autohtone cu capital strain, informeazaCurs de Guvernare.

Fermieri la mana Bruxelles-ului. Cel putin 5.000 de crescatori de animale risca sa dea subventiile inapoi.In jur de 5.500 de crescatori de bovine au ramas anul acesta fara ajutoare nationale tranzitorii, pentru ca nu au respectat conditiile, in timp ce numarul celor eligibili pentru sprijinul cuplat in sectorul zootehnic a fost de numai 5.000. Numarul mic de beneficiari a facut ca pentru un singur animal sprijinul financiar de la stat si Comisia Europeana sa depaseasca 1.000 de euro. Comisia Europeana ar putea cere fermierilor romani banii inapoi. Cel putin 5.000 de crescatori de vite, beneficiari ai sprjinul cuplat in sectorul zootehnic, sunt in pericol de a li se cere banii pe subventii inapoi, daca Romania nu va convinge Bruxelles-ul ca subventiile de peste 1.000 de euro pe cap de vaca pe care le iau romanii sunt justificate si nu perturba echilibrul pietei comunitare, scrieEconomica.