Podul de la Agigea, inchis degeaba pentru reabilitare. Seful CNADNR: "Il aduc pe neamt si il tin aici pana termina!". Directorul general al CNADNR, Catalin Homor, a fost luni in vizita pe Podul de la Agigea, inchis total traficului de trei saptamani, pentru a vedea stadiul lucrarilor si daca graficul acestora este respectat. El s-a declarat nemultumit de mobilizarea slaba din santier. Podul de la Agigea a fost inchis total traficului incepand din 12 septembrie, pentru reluarea lucrarilor de reabilitare si inlocuirea ultimelor doua hobane. Seful de la Drumuri a fost in vizita luni la pod si s-a declarat "dezamagit" de mobilizarea slaba din santier. "Dupa mai mult de doua saptamani de la reinceperea lucrarilor, ritmul este mult prea lent, nu exista o organizare judicioasa a resurselor materiale si umane si, mai ales, a activitatii propriu-zise", a spus Catalin Homor, citat deEconomica.

BusinessFoto: Colaj foto

Industria lemnului din Romania are o pondere de 3,5% la formarea PIB. Industria lemnului a avut o contributie directa la formarea PIB in Romania relativ constanta in ultimul deceniu (variind intre 1,1% si 1,5%), potrivit unui studiu al PwC Romania. Industria lemnului ne plaseaza pe locul 9 in UE. Din acest punct de vedere, Romania se situa in 2014 pe locul 9 in cadrul Uniunii Europene (1,1% comparativ cu media UE de 0,4%). Daca se considera si efectul indirect si cel indus asupra economiei, industria silvica si de prelucrare a lemnului din Romania contribuie cu 3,5% la PIB. Romania detine a opta cea mai mare suprafata impadurita din UE. Astfel, la finalul lui 2015 suprafata forestiera nationala era de 6,86 mil. hectare, cel mai ridicat nivel de la 1929 incoace, insa suprafata forestiera disponibila pentru exploatare a scazut cu 18% fata de 1990. Ponderea suprafetei impadurite destinata exploatarii in suprafata totala impadurita a fost de 67% in 2015 (in scadere de la 88% in 1990), indica studiul PwC, anuntaCapital.

Casierele "saboteaza" transportul public. Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) a implementat in ultimii ani, impreuna cu doua mari banci, un sistem care permite utilizarea cardului bancar si pe post de card de transport, pentru validarea calatoriei in vehiculele regiei. Sistemul nu a functionat niciodata perfect, insa in ultima perioada au fost tot mai dese situatiile in care, daca te prezinti la o casierie a RATB si soliciti reincarcarea, cu abonament lunar sau cu bilete, a cardului emis de una dintre cele doua institutii financiare, casiera isi pune mainile in cap. Apoi, incearca totusi sa faca operatiunea de reincarcare, iar sistemul se blocheaza. "Desi se intampla rar, la reincarcare, unele casiere urmeaza gresit pasii specifici cardurilor cu portofel electronic, ceea ce duce la disfunctionalitati de genul celor pe care ni le-ati semnalat. O alta cauza a disfunctionalitatilor aparute la reincarcare, si ea foarte rara, o reprezinta defectele cardurilor emise de bancile respective", sustine seful Biroului de Relatii Publice al RATB, Constantin Tobescu, citat deRomania Libera.

Cursul ar putea incheia saptamana cu o depreciere a leului de la 4,45 la 4,47 lei pentru un euro. Dupa ce a stat linistit mai bine de o luna de zile, la nivelul 4.44 - 4,45 lei pentru un euro, cursul de schimb da semne de volatilitate in aceasta saptamana. Principalele motive sunt evaluarea ratingului de tara de catre Standard&Poors si posibilitatea publicarii minutei sedintei BNR si chiar votul legii conversiei creditelor in franci la cursul istoric. Analistii ING Bank vad posibila o depreciere a leului pana la 4,47 lei pentru un euro. Saptamana aceasta se anunta usor mai incarcata, iar cursul de schimb a inceput deja sa dea semne de modificare si usoare turbulente, dupa o depreciere de 0,21% inregistrata. Cele mai relevante evenimente din aceasta saptamana se vor intampla vineri. "Pe plan intern, in premiera pentru Romania, banca centrala va publica vineri minutele celei mai recente sedinte, iar acestea poate vor arata cum gandeste consiliul de administratie si ar putea oferi si unele indicii pentru viitor", spune un raport de cercetare de piata al ING Bank, relateazaEconomica.

Schite neoficiale cu viitorul BMW i5. Nu mai este niciun secret pentru nimeni faptul ca BMW lucreaza la un nou model pe care il va lansa sub brandul i. Acesta ar urma sa fie denumit i5, iar pentru prima data facem cunostinta cu o serie de schite neoficiale. In urma acestor reprezentari, vedem cum viitorul i5 preia elemente stilistice de pe i3 si i8 si le transpune sub forma unui hatchback. Pentru moment, acestea sunt singurele informatii pe care le avem cu privire la viitorul i5. Dar sa mai zabovim putin in zona electrica, intrucat BMW a anuntat cu ocazia Salonului Auto de la Paris ca pregateste o versiune 100% "verde" pentru X3, dar lucreaza si la Mini cu emisii zero. Informatia a fost confirmata de Harald Kruger, presedintele executiv BMW. ￯Rivalii nostri sunt in prima faza in ceea ce priveste electrificarea gamei de modele. Noi intram in cea de-a doua faza, ceea ce inseamna ca ne permitem sa lansam modele cheie din gama in versiuni cu emisii zero, prin intermediul tehnologiilor de propulsie pe care le avem in gama i5, a declarat oficialul BMW, citat deAuto-Bild.

Rentabilizarea TAROM incepe cu preavize pentru concedieri. Se produce oare restrucurarea TAROM? Intradevar, sau este o gluma si nu pleaca clientela politica ori rubedeniile angajate cu salarii urise. Managementul TAROM incearca sa scape de clanuri si neamuri odata cu noua organigrama, implementarea noului plan de management si un program de restructurare. Surse sindicale din TAROM ne-au declarat ca mai multi angajati din cadrul Departamentului Tehnic au primit preavize de concediere. "Sunt zvonuri ca se pregateste concedierea a circa 500 de salariati din cadrul TAROM. Directia Resurse Umane a transmis angajatilor de la aprovizionare, Departamentul Tehnic, preavize de concediere. Este ilegala concedierea salariatilor fara consultarea sindicatelor. Nimeni nu a fost informat privind aplicarea unui program de restructurare. Se incalca legea dialogului social in care se precizeaza ca toate deciziile conducerii TAROM trebuie trasmise sindicatelor. Exista un ordin de ministru prin care sindicatele trebuie invitate la discutii si negocieri. Conducerea TAROM nu vrea sa discute cu sindicatele, toate masurie sunt contra sindicatelor si oamenilor, ei se considera stapanii acestei companii", ne-au precizat sursele citate deCapital.

Lovitura pentru "regenerabilii mici".Vor plati o noua taxa. Micii producatori de energie electrica din surse regenerabile vor mai primi o lovitura, dupa ce Autoritatea de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE), va introduce tariful binom pentru transportul si distributia energiei electrice. Circa 620 de mici producatori vor plati o noua taxa. Printre alte modificari legislative, ordinul ANRE, aflat inca la stadiul de proiect, ii va obliga pe unii dintre micii producatori sa plateasca o noua taxa, pe care nu o plateau acum: tarif de injectie in reteaua de distributie. "Producatorii racordati in RED (reteaua electrica de distributie - n. red.) la inalta, medie si joasa tensiune platesc pentru energia electrica introdusa in RED o componenta tarifara pentru putere egala cu componenta tarifara pentru putere platita de producatorii racordati la reteaua electrica de transport (RET) pentru introducerea energiei electrice in RET", se arata in proiectul de ordin al ANRE, potrivitEconomica.