Benzinariile vor fi obligate sa capteze cel putin 85% din vaporii de benzina rezultati din procesul de alimentare.Un proiect de lege adoptat, miercuri, in sedinta de Guvern prevede ca benzinariile sa fie dotate cu sisteme prin care sa fie reduse emisiile de vapori de benzina, prevederea punand in aplicare directive europene, potrivit News.ro. Proiectul de lege prevede noi cerinte tehnice pentru limitarea cantitatilor de vapori de benzina emisi in atmosfera in timpul depozitarii, incarcarii, descarcarii si distributiei acestui carburant de la terminale la statiile de distributie, precum si in timpul alimentarii autovehiculelor la statiile de benzina. Masura va fi aplicata in toate statele UE deoarece este ceruta prin directive europene menite sa reduca poluare. "Se introduce prevederea potrivit careia statele membre se asigura ca eficienta de captare a vaporilor de benzina emisi in timpul functionarii sistemelor de recuperare a vaporilor de benzina etapa a II-a este mai mare sau egala cu 85 %, conform certificatului furnizat de producator si este testata cel putin o data pe an, in scopul adaptarii la progresele tehnice", informeaza Guvernul. Data la care noile cerinte vor deveni obligatorii este 31 decembrie 2018. "Pana cel tarziu la data de 31 decembrie 2018, orice statie de benzina construita inainte de data de 1 ianuarie 2012 sau pentru care s-a acordat un certificat de urbanism, o autorizatie de construire ori o autorizatie de functionare inainte de aceasta data, cu o cantitate totala anuala tranzitata mai mare de 3.000 mc/an, trebuie sa fie echipata cu sistem de recuperare a vaporilor de benzina etapa a II-a, scrieEconomica.

BusinessFoto: Colaj foto

Romanii in varsta - cei mai activi economic din UE: Consecintele in perspectiva.Romania conduce detasat topul european al persoanelor de varsta a treia economic active, la mare distanta de tarile nordice si de tarile vecine, potrivit datelor furnizate de Eurostat. Cu 20,8% dintre persoanele intre 65 si 84 de ani si 9,6% la grupa de varsta peste 85 de ani, ne situam la un nivel echivalent cam cu de trei ori media UE in primul caz si de sase ori media UE in cel de al doilea. Nici nivelul de trai relativ redus (vezi situatia din Suedia, Danemarca sau Marea Britanie, tari cu economii dezvoltate) si nici mostenirea fostului regim socialist (vezi pozitionarea in a doua parte a clasamentului pentru Bulgaria, Ungaria si sub media UE pentru Cehia sau Polonia), nu explica acest comportament. Mai degraba, ponderea relativ ridicata a populatiei din mediul rural care isi duce traiul din cele obtinute in propria gospodarie se afla la originea acestei situatii greu de anticipat. Mai ales ca speranta de viata a persoanelor de peste 65 de ani, desi similara cu cea din fostele tari socialiste (in pofida unei sperante de viata la nastere mai redusa la noi) este inca departe de media UE si de cea din tarile dezvoltate, potrivitCurs de Guvernare.

ELCEN nu mai poate asigura caldura pentru bucuresteni.Surse din ELCEN, citate de ecopolitic.ro, sustin ca, daca Primaria Bucuresti nu plateste datoriile RADET, Capitala ar putea ramane fara caldura in aceasta iarna. Potrivit articolului din ecopolitic.ro, datoria recunoscuta intr-un protocol semnat de catre fostul primar al Capitalei, Sorin Oprescu, este de 817 milioane de euro. Urmare a faptului ca RADET nu si-a platit aceasta datorie, ELCEN a acumulat restante la plata gazelor in valoare de 360 de milioane de euro. Prima transa pe care Primaria Municipiului Bucuresti ar trebui sa o plateasca la ELCEN este de 259 de milioane de lei. "Faptul ca PMB/CGMB nu au asigurat, cu rea vointa, regiei autonome din subordinea lor fondurile necesare pentru plata obligatiilor fiscale principale si accesorii, reale, ferme si recunoscute prin hotarari judecatoresti definitive, a generat pentru ELCEN situatii inacceptabile pentru alte societati, cum ar fi renuntarea la unele active in contul unor datorii ce nu a putut fi platita, si anume cedarea catre SNGN ROMGAZ, in data de 31.01.2013 a Centralei Termoelectrice Iernut, aflata in portofoliul ELCEN , cu putere instalata de 800 MW", se arata in articolul din ecopolitic.ro, citat deRomania Libera.

Surpriza cu impact in sistemul medical: Anestezistii se pregatesc sa iasa din sistemul bugetar si sa treaca pe contracte de prestari servicii cu spitalele.Anestezistii din Societatea Romana de Anestezie si Terapie Intensiva (SRATI) pregatesc o surpriza sistemului public de sanatate: renuntarea la statutul de angajat pentru a negocia contracte de prestari servicii cu spitalele.Sa urmeze, adica, modelul implementat deja de Polonia. In Romania consecintele ar fi, insa, imprevizibile. Schimbarea ar insemna venituri mai mari si "norme normale" de lucru pentru anestezisti, explica profesorul universitar Dorel Sandesc, membru al Senatului SRATI, asociatie care are aproximativ 600 de membri. Pe de alta parte, spune acesta, spitalele vor fi obligate sa-si "adapteze activitatea la numarul de medici disponibili". Cu alte cuvinte, vor trebuie sa angajeze mai multi anestezisti. In conditiile deficitului urias de astfel de specialisti, adaptarea va inseamna insa, reducerea activitatii. "Acesta este modelul polonez pe care noi l-am analizat si avem in vedere trecerea la acest lucru", a confirmat pentru cursdeguvernare.ro Dorel Sandesc, fost secretar de stat in Ministerul Sanatatii, citat deCurs de Guvernare.

Dacia R - Concept digital pentru o sportiva romaneasca.In ultima perioada am tot vazut diverse concepte digitale gandite de romani pentru marca nationala. Dupa ce ne-am delectat cu Dacia Logan LUX si LUX Combi a venit randul sa facem cunostinta cu un model sport. Botezat de creator Dacia R (Rallysport), conceptul aduce in prim-plan o masina cu linii extrem de agresive. Hothatck-ul este gandit si desenat extrem de bine, iar Invisive merita toata aprecierea noastra. Pentru moment, Dacia nu are in plan un model sport, insa viitorul mai indeparatat ne-ar putea oferi un astfel de model. Dar pana atunci, sa ne delectam cu galeria foto cu Dacia R, informeazaAuto-Bild.ro.

Bulgaria ar putea prelua 25% din terminalul de gaze lichefiate de la Alexandroupolis.Bulgaria este dispusa sa participe ca investitor la constructia terminalului de gaze lichefiate de la Alexandroupolis (nordul Greciei). Bulgaria ar putea prelua o participatie de 25% la acest proiect, a declarat miercuri ministrul bulgar al Energiei, Temenuzhka Petkova, transmite Reuters. Terminalul GNL in valoare de 380 milioane de euro ar urma sa fie legat de o conducta de interconectare intre Grecia si Bulgaria, ceea ce ar permite Bulgariei sa isi reduca dependenta de gazul natural rusesc si, de asemenea, ar permite aprovizionarea cu gaze a Europei de Sud-Est. Temenuzhka Petkova a precizat ca compania energetica de stat din Bulgaria (BEH) a infiintat un grup de lucru cu compania greaca de gaze naturale Gastrade, care intentioneaza sa construiasca terminalul de la Alexandroupolis, pentru a analiza o posibila participare a Bulgariei la acest proiect, precum si termenii tehnici si financiari ai acestei participari. "Sfarsitul lunii octombrie este termenul limita pana la care grupul de lucru trebuie sa vina cu o propunere care ne va oferi mai multa claritate cu privire la o posibila participare a Bulgariei. Noi ne-am manifestat disponibilitate de a participa in calitate de investitori cu o participatie de pana la 25%", a declarat Temenuzhka Petkova intr-o conferinta de presa comuna cu omologul sau bulgar Panos Skourletis, noteazaCapital.

Lovitura pentru "regenerabilii mici". Vor plati o noua taxa.Micii producatori de energie electrica din surse regenerabile vor mai primi o lovitura, dupa ce Autoritatea de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE), va introduce tariful binom pentru transportul si distributia energiei electrice. Circa 620 de mici producatori vor plati o noua taxa. Printre alte modificari legislative, ordinul ANRE, aflat inca la stadiul de proiect, ii va obliga pe unii dintre micii producatori sa plateasca o noua taxa, pe care nu o plateau acum: tarif de injectie in reteaua de distributie. "Producatorii racordati in RED (reteaua electrica de distributie - n. red.) la inalta, medie si joasa tensiune platesc pentru energia electrica introdusa in RED o componenta tarifara pentru putere egala cu componenta tarifara pentru putere platita de producatorii racordati la reteaua electrica de transport (RET) pentru introducerea energiei electrice in RET", se arata in proiectul de ordin al ANRE. Este adevarat ca acest ordin va intra in vigoare abia din anul 2019, dupa mai multe simulari si dupa dezbateri, dar, daca va fi aprobat in aceasta forma, cei mai mici producatori de energie din surse regenerabile vor fi afectati. In momentul de fata, producatorii mici, cu puteri instalate de sub 5MW, care sunt racordati la retelele de distributie, nu la reteaua de transport a Transelectrica, nu platesc distribuitorului vreun tarif de injectie a energiei in retea. Potrivit proiectului de ordin citat mai sus, vor plati, arataEconomica.