Primul tren Alstom construit pentru Romania poate circula cu 160 km/ora doar pe 2% din reteaua de cale ferata. Coradia Polyvalent, fratele mai mic al trenului care a atins recordul mondial de viteza, a fost expus marti in premiera la Gara de Nord din Bucuresti. Primul tren construit de Alstom pentru Romania poate fi utilizat insa la viteza maxima posibila pe caile ferate locale pe mai putin de 2% din retea. Alstom a prezentat marti in Gara de Nord trenul Coradia Polyvalent, ce va fi livrat CFR SA pentru testarea liniei de cale ferata dintre Sighisoara si Simeria, aflata in lucrari de modernizare. Construit in aceeasi uzina ca si trenul care a atins recordul mondial in Franta, de 574,8 km/ora, Coradia poate ajunge la o viteza de 200 de kilometri/ora, peste nivelul de maxim160 kilometri/ora posibil in Romania, potrivitEconomica.

BusinessFoto: Colaj foto

Deficitul comercial pe 2016 se apropie de 10 miliarde de euro, impins de importurile de produse chimice, combustibili si alimente. Deficitul comercial pe primele opt luni din acest an a fost de 6.133,8 milioane euro, cu circa 28% mai mare decat in aceeasi perioada a anului trecut. Gradul de acoperire a importurilor efectuate pe baza exporturilor realizate a coborat sub pragul de 90%, prag pe care il depasisem in fiecare an din perioada 2013 ￯-2015. Pe primele opt luni din 2016, importurile au crescut intr-un ritm semnificativ mai mare decat exporturile (6,8% fata de 4,0%, la valori exprimate in euro). De remarcat reluarea viguroasa a schimburilor externe, o inversare de tendinta in raport cu luna anterioara si ritmuri sustinute fata de aceeasi luna a anului precedent (+13,4% la export si +14,4% la import). Raportand valoarea soldului negativ din schimburile externe de marfuri la PIB preliminat pentru anul in curs rezulta deja un minus de 3,63% din PIB, informeazaCurs de Guvernare.

Fabricile fara niciun angajat, o realitate. Producatorul de echipament sportiv Adidas va inaugura anul viitor in Germania prima fabrica de incaltaminte unde nu va lucra nicio persoana, ci doar roboti. Nemtii de la Adidas au incetat sa mai produca echipament sportiv in Germania in urma cu 20 de ani, alegand din ratiuni de costuri Asia. Ei bine, de anul viitor vor incepe din nou sa produca in Germania, dar se vor folosi de roboti. Fabrica, care va avea 4.600 de metri patrati, va fi complet automata. Productia va fi marita, iar incaltamintea va ajunge mult mai repede in magazinele din Europa. Adidas va deschide o astfel de fabrica si in Statele Unite. Adidas a produs 300 milioane perechi de incaltaminte in 2015 si are in plan iar pentru a-si atinge obiectivul trebuie sa produca in plus 30 milioane de perechi, anual, pana in 2020. Compania are 53.000 de angajati in intreaga lume, relateazaCapital.

Actiunile energetice, peste doua treimi din rulajul pietei de actiuni de la BVB. Titlurile Romgaz si Electrica au fost pe primele 2 locuri in topul tranzactiilor de la Bursa de Valori Bucuresti, adunand aproape 15 milioane lei, tendinta acestora fiind descendenta. Indicele principali de la BVB s-au apreciat astazi usor, in pofida unei sesiuni preponderent negativa la nivel european pentru activele de risc. Astfel, indicele reprezentativ BET a castigat 0,22%, pana la nivelul de 6.926,71 puncte, in timp ce indicele compozit BET Plus a urcat cu 0,18%. Este o evolutie in oglinda fata de ceea ce s-a intamplat pe bursele mature. Indicele Euro Stoxx 50 al celor mai tranzactionate titluri europene a pierdut jumatate de procent, declinul fiind oarecum apropiat si pentru indicii FTSE100 de la Londra (-0,38%), CAC40 de la Paris (-0,57%) si DAX de la Frankfurt (-0,44%). La nivel regional, tendinta a fost similara la Varsovia, -0,19% pentru indicele WIG20 si Budapesta, cu -0,32% pentru indicele BUX de la Budapesta, in timp ce indicele PX de la Praga a facut nota discordanta ca si cei de la Bucuresti, cu un avans de 0,40%, scrieProfit.

Un Corvette clasic din SUA a supravietuit miraculos dupa uraganul Matthew. Uraganul Matthew a facut ravagii peste Ocean. Numai in Haiti si-au pierdut viata peste 1000 de oameni, iar pagubele materiale se ridica la miliarde de dolari. Am prezentat anterior povestea unui colectionar care a recurs la o masura extrema pentru a proteja un BMW M3 E30 din calea dezastrului: l-a parcat in sufragerie. Si nu-l putem blama ca nu a fost inspirat. Insa altii nu au avut de ales si si-au lasat masinile expuse in fata fortelor naturii, cum este cazul acestui posesor de Corvette C3, care a postat o serie de fotografii facute imediat dupa uragan. Aflata in gradina unei case din Georgia, masina a fost acoperita in totalitate de vegetatia smulsa de vant. Mai mult, doi copaci s-au rupt si au cazut peste o structura mecanica, culcand-o peste superbul Corvette. Cu toate astea, proprietarul a putut sa rasufle usurat dupa ce a curatat locul dezastrului: masina era intacta, noteazaAuto-Bild.

Strainii au pompat in industria agroalimentara 90 de milioane de euro. O treime din suma provine de la americani. Investitorii straini au facut in primele opt luni ale acestui an infuzii de capital in valoare totala de 90,4 milioane de euro in industria agroalimentara. Cei mai multi bani provin din Statele Unite ale Americii pentru dezvoltarea unui business cu seminte. Companiile cu capital strain din industria agroalimentara, inclusiv producatorii si distribuitorii de imputuri, au adus in Romania, in primele opt luni ale anului, peste 90,4 milioane de euro, potrivit calculelorEconomicarealizate pe baza informatiilor furnizate de Oficiul National al Registrului Comertului. Din aceasta suma, aproximativ 28,7% (25,9 milioane de euro) provin din Statele Unite ale Americii, tara de origine a Remington Holding International (RHI), unul dintre cei mai mari producatori de seminte pentru agricultura din SUA si din lume si care, potrivit termene.ro, controleaza Moldova Seminte SRL, activa pe poata productiei si distributiei de seminte din tara noastra.

Controversele pe tema tronsonului Cunta-Saliste. Seful CNADNR e convins ca lucrarile sunt de calitate, in timp ce mai multe asociatii se indoiesc. Cat de sigura este autostrada Sibiu-Orastie. Inaugurat de Victor Ponta cu o zi inainte de alegerile prezidentiale, demolat apoi si reconstruit, pe tronsonul de autostrada Cunta-Saliste s-a reluat ieri circulatia. Cu 20 de minute inaintea orei anuntate in cursul diminetii de ieri s-a redeschis sectorul de autostrada Cunta-Saliste. Tronsonul a trebuit demolat dupa prima inaugurare, in noiembrie 2014, pentru ca la nici 10 metri sub stratul de asfalt s-au descoperit acumulari de apa. Apoi, CNADNR a luat decizia de a repara in regie proprie bucata de autostrada si a reziliat contractul cu firma constructoare, fapt ce a fost contestat de reprezentantii unor asociatii care monitorizeaza infrastructura, care sustineau ca vor aparea din nou fisuri, scrieRomania Libera.

Haos la Transporturi: Dupa ce ca nu sunt in stare sa construiasca autostrazi, oficialii gresesc pana si la desenatul lor. Dupa autostrazi construite in ritmul de melc sau care se surpa, Ministerul Transporturilor da dovada ca nici la desenatul lor nu se prea pricepe. In harta interactiva publicata recent de catre institutie, in baza Master Planului, nu apar trei autostrazi, sunt redenumite gresit unele tronsoane si sunt mentionate termene nerealiste pentru finalizarea unor proiecte. Din noua harta interactiva a autostrazilor, publicata recent de catre Ministerul Transporturilor, lispseste o bucata din Autostrada Transilvania (A3), autostrada Arad-Oradea (A11) dar si autostrada catre Serbia (A9) - marcate de noi cu rosu in harta de mai jos. De asemenea, sunt redenumite tronsoane de autostrada si mentionate termene nerealiste pentru finalizarea unor proiecte, scrie Economica, potrivitEconomica.