Romania depozitelor. Retaileri precum Carrefour, Emag sau Profi au generat cea mai mare cerere de spatii logistice.Chiar daca este atractiva pentru marii producatori din industria auto, Romania pierde teren in fata altor tari din regiune. Cu toate acestea, cererea de spatii industriale si logisitice a crescut in 2016, insa cea mai mare pondere a venit din partea retailerilor. Romania a pierdut in fata Poloniei o investitie de 500 de milioane de euro a producatorului german Daimler. Nemtii au ales Polonia, desi tara noastra se afla pe lista scurta a tarilor spre care producatorul isi indreapta atentia. O noua fabrica in Romania ar putea deschide si grupul german Schaeffler, care e prezent pe piata locala cu o fabrica de rulmenti in judetul Brasov, acolo unde lucreaza aproape 4.000 de angajati, noteazaEconomica.

Business reportFoto: Colaj foto

Bancile din Europa inca detin 1.200 miliarde euro credite neperformante. La opt ani de la colapsul Lehman Brothers, care a declansat criza financiara globala, bancile din Europa inca detin portofolii de credite neperformante evaluate la 1.200 de miliarde de euro, de care probabil nu vor scapa in urmatorii ani, anunta Bloomberg, care citeazaun studiu KPMG. Nivelul scazut al cresterii economice in zona europeana face mai dificila misiunea creditorilor de a scapa de activele toxice, afecteaza profitabilitatea, iar bancile sunt sub presiune din cauza reglementarii mai dure privind capitalul si a amenzilor pentru practici incorecte, sustine KPMG. "Ar putea dura mai degraba decenii decat ani" ca bancile sa-si reducaudit, expunerile, avertizeaza firma de audit. Creditorii europeni se lupta sa-si reduca nivelul creditelor neperformante, deoarece se confrunta cu scaderea profiturilor, din cauza ratelor negative ale dobanzilor, scrieCurs de Guvernare.

180 de noi km de autostrada in 2017. Dupa 12 luni in care marile proiecte de constructie de drumuri si autostrazi au fost oprite din cauza lipsei autorizatiilor si avizelor de mediu, odata cu intrarea in legalitate, lucrari de miliarde de euro, reluate in vara, ar trebui finalizate anul viitor. Conform calculelor Capital, in 2017, se vor deschide traficului, sosele la patru benzi intre Lugoj-Deva, Sebes-Turda si Targu Mures-Campia Turzii. "Unii constructori au venit la Compania de Drumuri sa faca bani, altii au venit sa faca lucrari. Am inchis o serie de robineti prin care se scurgeau resursele companiei", ne-a declarat directorul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, fosta CNADNR, Catalin Homor. In prezent, dupa aproape un an de la blocarea proiectelor incepute si nefinalizate, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anuntat ca toate proiectele de autostrazi, lungime de peste 200 km, au intrat in legalitate, relateazaCapital.

Din 2017, Mercedes-Benz renunta la motoarele V6 si trece la unitati cu 6 cilindri in linie. Mercedes-Benz este unul dintre constructorii care a anuntat ca in urmatorii ani va miza din ce in ce mai mult pe electrice. Totusi, nemtii inca nu dau din mana succesul unitatilor cu combustie interna, iar in 2017 se pregatesc o serie de schimbari majore in gama. Viitoarele motoare gandite si dezvoltate de Mercedes-Benz vor avea cilindri de 0,5 litri, iar unitatile V6 se vor transforma in propulsoare cu sase cilindri in linie. Motoarele cu patru cilindri vor folosi si un motor electric de 48V care va inlocui traditionalul alternator. Acesta va lucra impreuna cu o pompa de apa, tot la 48V. Motorul cu sase cilindri in linie pe benzina va avea o capacitate de 3,0 litri si va miza si pe un compresor electric, informeazaAuto-Bild.

Bursa a "incremenit" inainte de rezultatele financiare. Tranzactiile cu actiuni la BVB au fost mai mici de 3 milioane euro, iar indicii au avut deviatii minime de la referinta de vineri. Investitorii aleg sa nu ia pozitii decisive cu cateva zile inainte de varful raportarilor financiare la 9 luni ale emitentilor listati. Saptamana a debutat la Bursa de Valori Bucuresti cu una dintre cele mai slabe sesiuni de tranzactionare din acest an, rulajul pietei regular fiind de numai 12,83 milioane lei (2,85 milioane euro). Nicio tranzactie speciala pe piata deal si doar 4 simboluri cu transferuri peste reperul de un milion de lei. Pare lipsa de decizie a investitorilor de a intra in piata cu sume mai mari inainte de a vedea bilanturile companiilor la 9 luni care urmeaza sa fie publicate catre piata in prima jumatate a lunii noiembrie, asa cum atrageau atentia profesionisti ai pietei bursiere pentruProfit.ro.

Preturile la carburanti au crescut puternic, peste pragul de 5,1 lei/litru. Romania a ajuns liderul zonei la scumpiri. Carburantii s-au scumpit semnificativ in ultima perioada, din cauza cotatiilor produselor petroliere. Totusi, scumpirile de la noi sunt cu mult peste cele operate in tarile din jur si chiar peste media europeana. Preturile la carburanti au crescut semnificativ in ultimele doua saptamani la statiile din Romania, si nici macar la benzinariile care aveau, in mod traditional, cele mai mici preturi, nu mai gasiti carburanti mai ieftini de 5 lei pe litru. La statia OMV Petrom (liderul pietei de distributie a carburantilor din Romania), de pe Soseaua Alexandriei din Bucuresti, care era cea mai ieftina din oras, benzina standard costa ieri 5,11 lei litrul, iar motorina standard 5,08 lei litrul, arataEconomica.

Forta de munca din Romania: probleme de structura. Romania figureaza pe ultimul loc intre statele membre UE la ponderea bugetarilor in forta de munca totala, potrivit datelor publicate de Eurostat pentru anul 2015. Asta desi, suntem statul care a inregistrat si cea mai mare crestere a procentajului lucratorilor din sectorul public pe ultimii douazeci de ani, de la 6,1% in 1995, pana la 11,6% anul trecut. Suntem totodata si singura tara din Uniune in care principalul sector de activitate, dupa numarul celor implicati in el, este agricultura, cu o pondere de 26,6% in totalul celor ocupati. De data aceasta invers, desi am inregistrat cea mai abrupta scadere a acestui indicator in ultimii 20 de ani, la care consemnam un nivel de 42,4% in 1995, noteazaCurs de Guvernare.