Prognoza 2030: Masinile diesel se vor inmulti, cele pe benzina se vor imputina, vom avea 1,3 milioane hibride si electrice. Numarul autoturismelor cu motoare diesel va continua sa creasca si il va depasi pe cel al masinilor pe benzina, in ciuda tuturor controverselor legate de motoarele diesel. Masinile electrice vor ajunge sa conteze in mai putin de 15 ani, iar cele hibride chiar mai devreme. "La inceputul lui 2016 erau inmatriculate in Romania 5,15 milioane de autoturisme, dintre care aproximativ 3,2 milioane cu motoare pe benzina, 1,9 milioane diesel si 60000 alimentate cu GPL. Tendinta este de crestere a ponderii autoturismelor diesel, 55% din cele 330.000 de autoturisme inmatriculate pentru prima oara in Romania in 2015 avand motor pe motorina. Numarul autoturismelor hibride este foarte scazut, iar numarul celor electrice, desi in crestere prin sustinerea programului Rabla Plus, ramane neglijabil". Constatarea apare in ultima strategie energetica a Romaniei, elaborata de Ministerul Energiei, scrie Economica.net.

Business reportFoto: Colaj foto

Efectul importurilor de masini second hand. Inmatricularile de masini second-hand au inregistrat cresteri masive trei luni la rand. Dupa ce Ministerul Mediului a anuntat ca va modifica timbrul de mediu, media importurilor de autoturisme rulate in perioada august - octombrie a fost de 30.000 de unitati pe luna. O crestere cu aproape 25 % fata de anul precedent. Per total, anul acesta au fost inmatriculate 255.000 de masini la mana a doua, de trei ori mai multe fata de inmatricularile de masini noi.Importurile de masini second-hand se vad cel mai bine in targurile auto care au devenit din ce in ce mai aglomerate. Daca in perioada ianuarie - iulie ajungeau in tara in medie 23.000 de masini rulate in fiecare luna, in august, septembrie si octombrie au fost inmatriculare cate 30.000 de autoturisme, in crestere cu 7000 de masini. Asta inseamna 25 de procente O crestere influentata in special de anuntul de modificarea timbrului de mediu, posibila eliminare a lui si includerea in pretul carburantilor, relateaza Digi 24.

Plafonarea politelor RCA face noi victime. Dupa ce Guvernul a decis sa plafoneze tarifele RCA, firmele de asigurare au reactionat incercand sa compenseze viitoarele pierderi prin reducerea drastica a cheltuielilor de vanzare. Brokerii de asigurare vor resimti puternic acest soc, iar unii dintre ei vor fi obligati sa isi inchida afacerile. Numai broker de asigurare sa nu fii zilele acestea, mai ales daca nu ai afaceri foarte mari si daca te bazezi pe vanzarea de polite RCA pentru camioane, autocare sau taxi-uri. Fixarea preturilor la RCA prin Hotararea de Guvern a avut ca prim efect diminuarea drastica a comisioanelor platite de asiguratori catre brokeri. Din 18 noiembrie vom avea tarife noi, majoritatea in scadere, insa vom avea si o piata a brokerajului care, desi acopera peste 65% din vanzarile totale de sigurari din Romania, va trebui sa intre intr-o perioada de conservare pentru a supravietui in noile conditii. Capital se afla in posesia listei complete a comisioanelor oferite de firmele de asigurare celui mai mare broker din Romania, Safety Broker, care intermediaza anual prime de peste 100 de milioane de euro. Daca Safety a obtinut aceste comisioane, este foarte posibil ca brokerii de dimensiuni reduse sa se afle undeva mult mai jos, anunta Capital.

Investitorii iau banii si fug in America. Bursa de la Bucuresti ramasa in uitare.Saptamana de tranzactionare s-a incheiat la Bursa de Valori Bucuresti cu o sedinta in care rulajul pietei de actiuni a fost mai mic de 8 milioane lei. Doar 2 emitenti au adunat transferuri mai mari de 2 milioane de lei intr-o zi in care dolarul s-a apreciat la maximul ultimului an in raport cu euro, miscare care ar putea fi interpretata si ca un simptom al repatrierilor de capitaluri din terte piete catre prima economie a lumii. Se apropie momentul in care Donald Trump va suna goarna pentru relocarea catre America a capacitatilor de productie exportate in utlimii 25 de ani. Presedintele-ales al SUA a scris astazi pe contul sau de Twitter ca a vorbit la telefon cu Bill Ford, presedintele Ford Corporation, care l-a anuntat ca nu va mai muta fabrica de automobile Lincoln din statul american Kentucky. Perspectiva acestui femomen ar putea fi una dintre explicatiile pentru aprecierea furibunda a dolarului in raport cu celelalte valute, in conditiile in care, in general, capitalul financiar premerge astfel de mutari majore in economia reala, scrie Profit.ro.

Facilitati fiscale pentru companiile implicate in invatamantul profesional dual. Guvernul a modificat miercuri Codul fiscal pentru a introduce prevederile ce le vor permite firmelor sa-si deduca toate cheltuielile cu pregatirea teoretica si/sau practica a elevilor si studentilor care urmeaza orice forma de scolarizare sau perfectionare intr-un cadru institutionalizat. Facilitatile fiscale acordate operatorilor economici interesati de programe de calificare profesionala vor incuraja firmele sa se implice in pregatirea profesionala a tinerilor, in invatamantul profesional dual, precizeaza Guvernul. Miercuri, Executivul a completat cadrul normativ privind organizarea si functionarea invatamantului profesional dual printr-o Ordonanta de urgenta care actualizeaza reglementarile in materie din Legea Educatiei Nationale nr. 1/2011. Actul normativ aprobat de Executiv redefineste invatamantul dual ca forma de organizare a invatamantului profesional si tehnic, desfasurat la initiativa operatorilor economici interesati, in calitate de potentiali angajatori si parteneri de practica, pe baza unui contract de parteneriat si a unor contracte individuale de pregatire practica, anunta Curs de Guvernare.

Primul electric Mazda vine in 2019. Mazda a adus cea de-a doua generatie a modelului CX-5 in cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. Totodata, jurnalistii prezenti in cadrul evenimentului au avut ocazia sa discute despre viitorul brandului nipon. Kiyoshi Fujiwara, directorul departamentului de cercetare si dezvoltare Mazda, a declarat ca in 2019 vom face cunostinta cu primul model 100% electric al companiei. In prima faza, modelul va fi disponibil doar pe pietele unde cererea pentru astfel de vehicule este crescuta (ex. Norvegia), relateaza Auto Bild.