CNAIR a avizat proiectul pentru inca un lot din autostrada Transilvania. Oficialii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au aprobat proiectul tehnic pentru inca aproximativ 18 km din autostrada care leaga Campia Turzii de Targu Mures. Constructorii loturilor de autostrada intre Ogra si Campia Turzii primesc avizele pentru documentatia tehnica in vederea obtinerii autorizatiei de constructie. "Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a avizat proiectele tehnice pentru loturile 1 si 2 din autostrada Ogra-Campia Turzii. Proiectul tehnic pentru lotul 3 este pe circuitul de avizare al CNAIR, dupa care urmeaza sa fie aprobat in CTE-ul CNAIR. Dupa obtinerea celorlalte avize, constructorii se intorc cu toata documentatia la CNAIR pentru autorizatie", ne-au declarat oficiali din cadrul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, citati deCapital.

Business reportFoto: Colaj foto

Dupa un an, autoritatile recunosc ca scoaterea firmelor de la parterul blocurilor cu risc seismic a fost un esec. In urma au ramas spatii mizere si pline de graffiti. Scoaterea firmelor de la parterul blocurilor cu risc seismic, operatiune prin care autoritatile se asteptau sa ii convinga pe locatari sa accepte consolidarea imobilelor, a fost un esec, iar statul recunoaste acum, dupa fix un an, ca nu a avut efectul scontat, spatiile altadata ocupate de magazine, banci sau cinematografe fiind acum zone insalubre, pline de graffiti. Exact in urma cu un an, in baza unei legi pe care Profit.ro a anuntat-o in premiera, insistand in mai multe articole asupra importantei si impactului, au fost interzise activitatile permanente si/sau temporare in spatiile publice cu alta destinatie decat cea de locuinta din imobilele cu risc seismic, scrieProfit.

Silicon Valley vs. Uniunea Europeana. Reglementarile stricte din UE privind confidentialitatea datelor si concurenta dau serioase batai de cap companiilor hi-tech din California. Dincolo de poarta cladirii de secol 19 care adaposteste sediul Google din Franta, chiar in inima Parisului, troneaza un panou pe care scrie "Ma simt norocos", aluzie la pagina de start a motorului de cautare. Cel mai probabil, ironia nu le-a scapat nici autoritatilor franceze cand au batut la usa companiei, in mai anul acesta, intr-un control care face parte dintr-o ancheta complexa de evaziune fiscala de care Google este suspectata. De altfel, se poate spune ca, in ultima vreme, norocul nu prea este de partea companiilor din Silicon Valley care fac business intr-o Europa populata de 508 milioane de consumatori, dar si de reglementatori din ce in ce mai agresivi, arataNewMoney.

Masini pe care trebuie sa le stii daca esti autoconnaisseur: MG Metro 6R4. Introdusa in 1982, Grupa B din campionatul mondial de raliuri le-a permis producatorilor de automobile sa construiasca masini de competitie cum nu s-au mai vazut vreodata. Numarul mic de restrictii constructive si posibilitatea de a produce un numar redus de exemplare in serie pentru a obtine omologarea au dus la nasterea unor monstri mecanici care se asemanau cu masinile de strada doar prin silueta caroseriei. In schimb, pe dedesubt aveau sasiuri, motorizari si sisteme de tractiune optimizate exclusiv pentru performanta. Audi, Lancia, Peugeot si Ford au dezvoltat astfel de automobile de competitie, iar la sfarsitul anilor `80 au intrat in joc si britanicii de la Austin Rover, relateazaAuto-Bild.

13 industrii inclinate spre comportamente anticoncurentiale. Polarizarea drastica a mediului de afaceri - fenomen care face ca jumatate din companiile din Romania sa se "bata" pe 2% din cifra totala de afaceri - creaza consecinte. Un fenomen inrudit, distorsiunea mediului concurential in sectoarele-cheie ale economiei romanesti, este monitorizat de ani de zile de Consiliul Concurentei. Prin intermediul asa numitului Indice agregat de Presiune Concurentiala- IAPC, Consiliul Concurentei constata in documente oficiale ca exista 13 industrii cu IAPC mai mic de 35%, acesta fiind grupul industriilor cele mai inclinate spre componente anticoncurentiale, informeazaCurs de Guvernare.

Bancile de top care au facut cei mai multi bani din dobanzi in 2016. Intr-un an caracterizat exclusiv prin scaderea dobanzilor, bancile comerciale reusesc sa adune cele mai mari venituri nete din dobanzi. Mai mult inca, in cazul Bancii Transilvania, aceste venituri cunosc o crestere fara precedent, de 53,44%, dupa cum arata rezultatele financiare ale bancii. De asemenea, banca ardeleana se dovedeste a fi cea mai eficienta banca din top trei sistem bancar. Cea mai mare banca din sistem, BCR a raportat un total al veniturilor nete din dobanzi de 1,356 miliarde lei, in scadere fata de primele noua luni din 2015, cand banca a raportat venituri nete de 1,506 miliarde de lei, potrivitEconomica.