Tata Motors, constructorul care vrea sa produca cea mai ieftina masina din lume, este la un pas de a achizitiona unele dintre cele mai renumite marci auto de lux ale planetei: Jaguar si Land Rover, detinute in prezent de Ford, potrivit theage.com.au.

“Compania Ford este hotarata sa negocieze in detaliu cu Tata Motors posibila vanzare a brandurilor Jaguar si Land Rover”, a declarat Lewis Booth, vicepresedinte Ford pe zona Europa. Acesta a precizat ca nu a fost luata inca o decizie finala. Conform analistilor publicatiei, acest lucru ar putea deveni posibil pefondul cresterii pretului petrolului si a situatiei economice mondiale precare din acest an, care a afectat mari constructori mondiali, precum Ford, proprietarul Jaguar si Land Rover. Actualul context mondial a dus la cresterea veniturilor pentru constructorii care produc automobile mici, ieftine si cu un consum redus, in defavoarea celor axati pe masini care consuma mult. Ford a vandut deja, in martie 2007, pentru 636 milioane de euro, marca de lux Aston Martin. Pierderile suferite de gigantul american in ultimii doi ani vor duce si la vinderea Jaguar si Land Rover, compania indiana Tata Motors fiind favorita intr-o cursa in care s-au mai inscris si cateva fonduri americane de investitii.

Tata deruleaza, in prezent, cel mai mare proiect din istoria companiei: dezvoltarea celei mai ieftine masini din lume. Compania va dezvalui, in aceasta luna, automobilul de aproape 2.000 de euro cu care spera sa cucereasca pietele emergente din Asia si Africa. Masina este un sedan de mici dimensiuni, care va avea doua variante de motorizare: 660 cmc si 30 CP pe benzina sau 700 cmc diesel. Autovehiculul va fi construit in cel putin trei uzine din India. Directorul executiv Rata Tata crede ca automobilul va fi cumparat masiv de familiile tinere din India, dar a refuzat sa vorbeasca despre potentialul de export al acestui produs. Oficialul indian a declarat ca targetul il reprezinta posesorii de motociclete, foarte numerosi in India, care vor prefera sa plateasca aceeasi suma pe un automobil.

Business Standard