Cum merge cel mai mare proiect de infrastructura rutiera din Capitala: Podul nou de la Ciurel a traversat Dambovita.Constructorii podului hobanat de la Ciurel au marcat un moment important luna aceasta pe santier: au traversat raul Dambovita. Ultimele grinzi, care fac legatura cu malul dinspre Grozavesti, au fost montate. Lucrarile ar putea fi incheiate in al treilea trimestru al acestui an. Imaginile cu podul hobanat de la Ciurel, publicate recent pe forumul MetrouUsor, arata cum structura traverseaza Dambovita. "Inceputul lunii a consemnat un moment important pe santier", a spus membrul forumului de infrastructura care a postat imaginile. "Si aici (jos -n.r) filmul time-lapse cu ridicarea ultimei grinzi. S-a mutat cu doua macarale in prima faza", continua forumistul, citat deEconomica.

Business reportFoto: Colaj foto

Mallurile falimentare incep sa se transforme in fabrici.Zeci de fabrici au lasat locul centrelor comerciale moderne, in perioada de varf a pietei imobiliare. Un deceniu mai tarziu, o parte din mallurile esuate au inceput sa fie transformate, din nou, in spatii de productie. Pe parcurs s-au pierdut sute de milioane de euro. Romanii fac astazi cumparaturi in peste 60 de malluri. Majoritatea spatiilor moderne de retail, circa 75% din total, sunt grupate in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi, Constanta, Craiova si Brasov, potrivit unui studiu realizat recent de DTZ Echinox. Multe malluri sunt amplasate in locul unor foste fabrici, care au fost lasate in paragina sau mutate in afara centrelor urbane, informeazaCapital.

Cele mai mari investitii la metrou anul acesta: 788 milioane de lei pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon.Ministerul Transporturilor propune investitii de 1,53 miliarde de lei anul acesta pentru metroul bucurestean, fata de suma de 1,06 miliarde de lei cheltuita anul trecut. Cei mai multi bani, 788 milioane de lei, sunt pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon. Cele mai mari investitii la metrou in 2017 sunt alocate pentru Magistrala 5, etapa I Drumul Taberei - Universitate: 650 milioane de lei si Tronson Universitate - Pantelimon: 138 milioane de lei, dupa cum reiese din anexa Ministerului Transporturilor la proiectul de buget pe 2017. Acest buget este insa sub nivelul celui solicitat anul acesta de catre conducerea Metrorex pentru Magistrala 5, respectiv de 846 milioane de lei, anuntaEconomica.

Comisia Europeana lanseaza o noua metoda de finantare a proiectelor de infrastructura.Comisia Europeana lanseaza o noua metoda de finantare a proiectelor de infrastructura in sectorul transporturilor din Europa. Cererea de propuneri va incerca sa combine granturi in valoare totala de 1 miliard euro (Mecanismul pentru interconectarea Europei - Transport) cu finantare oferita de institutiile financiare publice, sectorul privat sau, in premiera, Fondul european pentru investitii strategice, element central al Planului de investitii pentru Europa si o prioritate pentru Comisia Juncker. Aceasta combinatie de fonduri, prima de acest fel dupa cum anunta un comunicat al Comisiei Europene, va contribui la indeplinirea dublului obiectiv de a stimula investitiile pentru a finanta proiecte durabile si inovatoare de modernizare a infrastructurilor de transport si de a sprijini, in acelasi timp, crearea de locuri de munca necesare pentru dezvoltarea acestor infrastructuri, scrieCurs de Guvernare.

Italdesign vine la Geneva cu un supercar exclusivist.Italdesign este o casa de design care a intrat in portofoliul grupului Volkswagen in urma cu aproximativ sapte ani. De atunci, Italdesign a venit cu o serie de concepte spectaculoase care ne demonstreaza ca inca mai exista zone unde designerii sunt pe primul plan. Anul acesta, in cadrul Salonului Auto de la Geneva, Italdesign o sa prezente un supercar exclusivist. Pentru moment, oficialii au venit doar cu cateva imagini teaser care anunta noul model. "In acest an, lumina va straluci pe 5 povesti speciale pentru 5 colectionari vizonari. Ne vedem la Salonul Auto de la Geneva", a scris compania. In aceste conditii, putem deduce usor ca viitorul supercar o sa fie produs intr-o editie limitata la 5 exemplare. Din pacate, nu avem informatii cu privire la sistemul de propulsie, anuntaAuto-Bild.

O cincime din apartamentele de lux din Capitala sunt cumparate pentru a fi inchiriate.Pe segmentul de piata rezidential premium si mediu plus din Bucuresti, aproximativ 20-25% din apartamentele situate in ansambluri rezidentiale finalizate anul trecut sau care se afla in curs de livrare au fost achizitionate pentru inchiriere, potrivit firmei imobiliare Nordis. "In Romania, investitiile in domeniul imobiliar sunt o varianta foarte buna de plasare a capitalului, oferind un randament superior dobanzilor bancare si un risc mai mic decat investitiile pe burse", spune Emanuel Postoaca, managing director Nordis. Apartamentele scoase la inchiriere isi gasesc locatari intr-o perioada cuprinsa intre doua si opt saptamani, in functie de marimea ansamblului, suprafata apartamentului si gradul de mobilare. Bugetele chiriasilor pentru locuinte finalizate anul trecut au variat intre 450 si 500 de euro pe luna pentru un apartament de doua camere in Baneasa, respectiv 3.500-5.000 de euro pe luna pentru un apartament de cinci camere in Soseaua Nordului sau Primaverii, arataNewMoney.

O analiza rece intr-un moment fierbinte. Economia Romaniei s-ar prabusi fara multinationale.Declaratiile senatorului PSD Adrian Tutuianu, referitor la implicarea transnationalelor in organizarea protestelor antiguvernamentale din Romania, este criticata de expertii chestionati de Romania Libera. Acestia atrag atentia asupra avantajelor pe care le are prezenta firmelor multinationale in economia unei tari si noteaza si efectele negative pe care le pot aduce acestea. Astfel, transnationalele sunt un factor esential de dezvoltare a economiei, care s-a structurat in urma procesului de globalizare. Ele tind sa-si optimizeze profiturile acolo unde actioneaza, dar pot fi obligate prin metode gentile sa investeasca in tarile precum Romania, potrivitRomania Libera.