Renault va lansa prima masina low-cost pe piata portugheza in luna aprilie, scrie publicatia portugheza Diario de Noticias, citata de Rador . Este vorba despre Dacia, modelul Logan MCV in variantele cu cinci si sapte locuri, care ofera dotari de baza pe segmentul C. Valoarea de intrare pe piata portugheza este de aproximativ 13.500 euro. La sfarsitul anului, marca franceza va aduce pe piata modelul Dacia Sandero, a anuntat ieri Renault Portugal.

Logan este un "automobil modern, fiabil si robust, conceput si dezvoltat in totalitate de Renault, cu propria sa tehnologie si care respecta toate normele Uniunii Europene mai ales in privinta mediului si securitatii", se mentioneaza in comunicatul companiei franceze de automobile. Aceste precizari urmaresc atragerea atentiei consumatorilor care apreciaza confortul, pretul si dotarile pentru tehnologia propusa. si sa faca o comparatie cu alte modele cu costuri reduse, in special cu cele de fabricatie chineza si indiana, care au fost respinse deoarece nu respecta normele impuse de Uniunea Europeana in domenii precum securitatea si mediul. O dovada in acest sens, subliniaza Renault, "sunt cele peste 760.000 de unitati Dacia vandute de la lansarea sa, in 2005" pe piete considerate a fi exigente, cum sunt Franta, Spania si Germania.

Masina, cu o garantie de trei ani, va incepe sa fie comercializata pe piata pe 24 aprilie, prima prezentare pentru publicul portughez urmand sa aiba loc cu prilejul Salonului Automobilistic de la Lisabona. Dacia va beneficia de acelasi grad de exigenta si de standarde de calitate in privinta service-ului de vanzare si de post-vanzare al marcii Renault si al retelei sale comerciale.

Marca Dacia este o urmare a studiului realizat de Renault in 1998, care isi propunea sa creeze un automobil de familie, modern, robus si fiabil, care sa fie comercializat la un pret de baza de 5.000 de euro. Obiectivul era acela de a raspunde asteptarilor unei clientele care plaseaza pretul, fiabilitatea si durabilitatea in fruntea listei optiunilor sale de cumparare. Proiectul a primit numele de cod X90. Cea de-a doua etapa a proiectului s-a desfasurat in 1999, odata cu achizitionarea companiei romanesti de automobile Dacia. Modelul Logan a aparut dupa patru ani de munca de conceptie si a fost realizat pe baza platformei B, folosita la modele Renault precum Clio si Modus.

Logan a inceput sa fie produs la fabrica Dacia de la Pitesti, din Romania, insa planurile Renault prevad fabricarea sa cat mai aproape cu putinta de pietele de destinatie. in 2007 a inceput fabricarea modelului Logan in India si in Brazilia, unde francezii au investit peste 700 de milioane de euro, in vederea transformarii Loganului intr-un automobil global, capabil sa asigure grupului Renault "o crestere considerabila a vanzarilor pe pietele in expansiune". Dupa Romania, Europa Centrala si de Est si tarile din Maghreb, cum ar fi Marocul, au constituit pietele prioritare pentru comercializarea masinii. in momentul de fata, modelul Logan este vandut in 55 de tari.

Gama este formata din modelele Logan MCV (break), Logan Van (comercializat numai in Europa de Est) si Sandero. Anul acesta vor fi lansate versiunile Pick-Up si Dacia ale modelului Sandero.