Companiile aeriene low cost care opereaza in Romania se repozitioneaza pe piata, anuntand noi destinatii si preturi de numai cativa euro la biletele pentru cursele estivale.

Operatorii aerieni low cost se vor bate si in aceasta vara in oferte cat mai avantajoase pe destinatii europene din ce in ce mai frecventate de romani. Unele companii, precum Blue Air, au anuntat deja ca vor pune spre vanzare mii de bilete la preturi ce depasesc cu cativa euro taxele de aeroport, in timp ce altele, precum nou-intratul pe piata - Ryanair, testeaza terenul pentru a-si alege si alte destinatii profitabile.

Estimarile analistilor din piata arata ca numarul pasagerilor care vor alege anul acesta sa calatoreasca cu avionul, in special apeland la serviciile companiilor low cost, va creste cu mai bine de 30% fata de cel inregistrat in 2007.

Anul trecut, liniile aeriene low cost au acoperit aproape 30% din intreaga piata a transportului aerian si au vandut in total bilete de peste 150 milioane de euro.

Ofertele pentru la vara se vor ascuti si mai mult in perioada urmatoare, mai ales ca in 2007-2008 si-au anuntat intrarea pe piata cele mai mari companii europene care ofera bilete la preturi mici: Ryanair si easyJet.

Pentru anul acesta, planurile companiilor sunt si mai promitatoare. Ryanair vrea ca, in primul an de operare pe piata romaneasca, sa ajunga la 80.000 de pasageri transportati, in timp ce Wizz Air vrea sa-si dubleze performantele in 2008. Principalul jucator de pe aceasta piata, Blue Air, sustine ca va transporta peste 1,15 milioane de pasageri.

Curse noi pentru la vara

Odata cu intrarea pe piata a operatorilor mari, companiile incearca sa se repozitioneze si anunta destinatii noi. Wizz Air va introduce de la sfarsitul lui februarie curse cu plecare de la Bucuresti spre Cluj-Napoca, Bruxelles, Charleroi si Milano-Bergamo.

Blue Air a anuntat in urma cu cateva zile ca va lansa, din 31 martie, o cursa regulata catre Berlin, iar gigantul Ryanair se gandeste sa se extinda din vara, dupa ce in aprilie va da drumul la cursele Constanta - Pisa si Arad - Milano-Bergamo. Si Germanwing, divizia low cost a operatorului Lufthansa, a anuntat ca va extinde destinatiile catre Germania.

La nivel european, marile companii low cost au transportat in 2007 peste 120 de milioane de pasageri, cu 205 mai mult decat in 2006, potrivit datelor Asociatiei Europene a Operatorilor Low Cost.

Integral in Evenimentul Zilei